Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn amazone is 2x op 1 dag tegen het raam gevlogen.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Mijn amazone is 2x op 1 dag tegen het raam gevlogen.

Hoi.. Waar moet ik beginnen, nou wij hebben een blauwevoorhoofdamazone die nu ongeveer 3 jaar is, nu is die laatst 2x tegen het raam gevlogen en zijn gedrag is aanmerkelijk veranderd. Het begon allemaal doordat ik hem terug in zijn kooi wilde stoppen omdat ik moest gaan werken, wilde hem gewoon pakken maar van de 1 op de andere minuut was hij bang voor me ofja zo leek het. Hij probeerde te vluchten voor me en uit paniek vloog hij tegen het raam, die zelfde middag gebeurde dat nog eens alleen niet bij mij maar bij mijn zoon waar die normaal gesproken ook een leuke band heeft. Opschouder zitten, gekriebeld worden en ga zo maar door.. Voor dit alles gebeurde was sjakie een vrolijke praat grage papegaai, nu inmiddels 3 dagen verder zegt ie bijna niks en zodra ik in zijn buurt kom zie je de paniek in zijn ogen en wil die zo snel mogelijk bij me weg, terwijl vantevoren hij me de oren van me hoofd kletste en de hele dag mijn naam zei en als ik terug kwam van het werk bloeide hij helemaal op en kwam die zo snel als mogelijk op me schouder zitten om met me te knuffelen. Het rare aan dit alles is dat ik geen gekke fratsen of aanleiding heb gegeven om zo paniekerig tegenover mij te doen.. Het lijkt alsof hij zijn balance minder goed kan houden en hij is verdomd stil maar hij eet en drinkt goed.. Weet er iemand wat ik kan doen of moet ondernemen zodat hij weer de oude wordt? Want ik mis zijn aandacht..
    Groetjes Dennie

Tja, dit is een lastige.
    Soms gebeurt er iets dat wij zelf niet direvt door hebben maar de vogel van slag door kan raken. Vluchtige houding (je moest naar werk), andere bril, nagellak, petje, bepaalde kleur shirt...
    aan de andere kant, je zegt dat zijn evenwicht niet helemaal ok lijkt. Dat vind ik een rede voor een bezoekje aan een vogelarts. Het kan door de klap tegen het raam komen, doe dus voortaan het gordijn (half) dicht als hij los is.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ja indd langs dokter kijken wat hij zegt, maar mijn raam goed zichtbaar dus vind het beetje vreemd. Maar dokter gaat sowieso gebeuren.. En dan weet ik meer (hopelijk) mja komt goed..

Comment

Ja dat ziet er idd duidelijk uit. Dan is hij wel heel erg geschrokken of iets dat ie er zo hard tegenaan gevlogen is.
        Wacht niet te lang met naar de va gaan, succes
        Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Nou bij deze ff een update over mijn amazone, ben langs de VA geweest en die vertelde me dat het gewoon tijd nodig had voordat ze weer de oude zou zijn inmiddels zijn we een week verder en alles is weer bij het oude gelukkig.. Nou Antonia iig bedankt voor jou reply.
          Mvg Dennie

Comment

Okee, fijn dat het weer okee is
            Beter een keer voor niks dan te laat.

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X