Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

anti aanbaklaag - per ongeluk verkeerde pan gebruikt voor omelet amazone

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• anti aanbaklaag - per ongeluk verkeerde pan gebruikt voor omelet amazone

ik heb net een omelet aan mijn amazone gevoerd, die ik perongeluk bereid heb in een pan
    met een anti aanbak laag

ik heb overhet hoofd gezien dat ik de pan waarmee ik de omelet bereid heb een antiaanbaklaag heeft
    ik had een verkeerde pan gebruikt en niet een keramieke

http://www.papegaaienforum.nl/forum/...-aanbak-pannen

https://www.animalstoday.nl/anti-aan...arlijk-vogels/

ik las hier dat dit schadelijk kan zijn en zelfs dodelijk.
    het is geen tefalpan, maar hij heeft de omelet al op.
    ik had olijfolie gebruikt

moet ik mij nu zorgen maken
    ik heb het niet laten aanbranden of aanbakken.
    het stond maar 3 of 4 minuten op de hittebron. (elektrisch)

Hallo!

Volgens mij zijn die pannen enkel giftig door dampen die kunnen vrijkomen tijdens het koken, dus als het ingeademd wordt. Ik denk niet dat het kwaad kan dat hij die omelet heeft opgegeten.

Groetjes!!

Comment

weet je dat zeker ? dankjewel,. ja het is nu al 6 uur geleden dat ie hem heeft opgegeten, en hij vertoont geen raar
      of afwijkend gedrag. ik hoop dat het geen kwaad kon ik ga gelijk een keramieke pan kopen binnenkort.

Comment

Ja, toch wel.
        Altijd een goed idee om veilige pannen te kopen. Als je kookt met teflon, best je amazone uit de keuken en de deur dicht.

Comment

Idd, het zijn de dampen die tijdens het bakken vrijkomen die gevaarlijk zijn, het eten niet.
          Ik heb op 1 na alle teflon pannen weggedaan, neem geen risoco dat ik vergeet de deur dicht te houden.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

pff dank je wel ik was al geschrokken toen ik dit bemerkte, en vreesde bijna het ergste
            maar hij leeft nu nog en er is niks anders aan zijn gedrag doen en laten dan normaal,
            het is nu bijna 24 uur nadat ik hem de omelet heb gegeven, en alles lijkt ok.

ik ga wel een keramieke pan kopen binnenkort, dit was echt stom van mij

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X