Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

SPOED HULP nodig

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• SPOED HULP nodig

Hallo beste mensen

Ik heb een witvoorhoofd amazone papegaai van een vriend overgenomen omdat hij naar het buitenland moest belde me 2 dagen voor het vertrek wist niet wat ik moest doen heb het toch geaccepteerd
    Ik heb een lori van de blauwe bergen sinds dat ie een klein babytje was t gaat super met hem..hij is erg nieuwsgierig naar de amazone wilt steeds naar hem toegaan maar dan zie ik dat de amazone zich bedreigd voelt en haal ik de lori weg ik laat ze nooit alleen

Maar t verhaal is heel anders met een amazone zie ik
    Ik heb een kooi en een zak zaadmengsel gehad van hem en foetsie is die vriend.. Ik ververs zn water dagelijks en heb een kilo can beaphar pellets gekocht maar nu is de vraag:

Wat kan ik hem het best geven kwa voeding?
    Als ik mn hand uitsteek loopt ie een paar stappen terug en heeft ie bijtneigingen is overdag heel stil kijkt rond af en toe een piep heeft wel een paar keer hallo gezegd naar me

Ik ben een starter met een amazone
    Wie kan mij tips geven want ik weet niet of ik het goed doe

Groetjes

Fijne vriend.
    Ik zou hem de eerste tijd zijn eigen voeding geven en heel rustig aan je laten wennen.

Henk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Henk Draaijer Bekijk Berichten
      Fijne vriend.
      Ik zou hem de eerste tijd zijn eigen voeding geven en heel rustig aan je laten wennen.

Henk

Hmmm
      Alleen zaadmengsel en fruit groente water dus zeg je
      Want die beaphar die eet die niet

Comment

Op die voeding doet hij het nu prima schat ik zo in. Laat hem eerst maar is wennen. Als je denkt dat hij gewend is kun je stappen gaan ondernemen...
        Groet Sam,

Comment

Hoi Dogan,
          Amazones zijn super superleuke gaaien, maar het zijn wel uitdagingen ! Laat hem eerst maar eens rustig wennen aan deze plotse verandering in zijn leventje. Je zal zelf wel merken wanneer hij genoeg zelfvertrouwen geeft in zijn nieuwe omgeving om rustig dingen met hem te proberen.
          Het fijne aan een amazone is dat je aan zijn lichaamstaal de gemoedstoestand kan aflezen (letterlijk !). Het zijn hele ondernemende, aktieve en ondeugende kippetjes. Als jullie mekaar beter leren kennen zal het best wel lukken.
          Let voorlopig op met je lori - laat ze ZEKER niet alleen zonder toezicht.
          Succes !

Comment

Ik herken dat achteruitgaan en bijtneigingen wel van mijn eigen amazone. Die doet/deed dat ook. Bij de mijne helpt negeren. Klinkt heel negatief en ik heb er moeite mee, maar het helpt. Ik ga naast de kooi staan (dus met mijn zijkant naar de kooi) en geef de andere dan aandacht. Dan wordt mijn amazone nieuwsgierig en wil ook aandacht en vraagt dit op positieve wijze.
            Ook zet ik de kooi open, arm erin en negeer haar en geef weer de andere aandacht. Duurt soms even een minuutje of 2, maar dan stapt madame gewoon zonder problemen op. Als ik echt kooi open doe, hand in de kooi en haar wil laten opstappen, dan gaat ze achteruit en kom ik te dicht in de buurt, bijt ze.

Nu moet ik zeggen dat ik mijn amazone al een paar jaar heb en dus wel weet wat ik aan haar heb qua wanneer ze bijt en wanneer niet. Ik ken haar voort redelijk. Het opstappen is altijd een probleem geweest en bleef een zoektocht. Nu lijkt dit de manier te zijn (voor nu, maar wie weet veranderd het weer met haar)

Ook zorg ik wel dat ik echt hoger ben dan haar (ik maak me groot) en ook dit maakt dat ze op de één of andere manier niet meer achteruit deinst, maar juist naar me toe komt. Alsof ik dan zekerder over kom en ze me dan meer vertrouwt of zo.

Zoals al gezegd werd, amazones zijn een uitdaging, maar wel erg leuk.

Qua eten, ik snap dat je het hier wellicht niet mee eens bent en de amazone graag over zou zetten op pellets, maar dat zou wel erg veel van het goed worden voor hem. Laat hem eerst maar eens wennen aan het bij jou thuis zijn. Ik zou hem gewoon zijn eigen vertrouwde eten laten houden.

Is trouwens niet erg handig van die vriend om hem zo bij jou te "dumpen" zonder verdere informatie of instructies. Goed dat je hier je vragen post!

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X