Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wie o wie kan mij helpen

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• Wie o wie kan mij helpen

Mijn perzikkopje Kiki is een paar dagen geleden helaas overleden. Heel plotseling. Wat de oorzaak is geweest weet ik niet.
    Hij was wat lusteloos een tijdje geleden. Ik gaf hem wat meer vers fruit en dit leek te helpen! Binnen no-time was hij weer de vrolijke plaaggeest die hij altijd al was.
    Ongeveer een week later zat hij, na een gezellig weekend met vrienden (die nog zeiden dat hij er goed uitzag en erg actief was) zat hij de volgende dag rustig in zijn kooi. Aan het eind van de dag viel op dat hij bijna niks gegeten of gedronken had. (De vorige dag had hij wel gewoon gegeten en gedronken.) Wat ik vreemd vond, de volgende dag heb ik in de ochtend zijn eten en drinken ververst zodat ik goed kon zien hoe veel hij zou eten en drinken die dag. Na mijn werk kwam ik thuis en ik zag dat hij zijn eten en drinken niet eens aangeraakt had. Hij kwam echter vrolijk uit zijn kooi en wilde spelen en aandacht hebben. Ik merkte dat hij weinig energie had en besloot naar de dierenarts te gaan. Op dat moment strekte hij zich uit naar voren en opende zijn bek. Daarna produceerde hij een raar piepje en liet een heel klein zwart poepje vallen. Op dat moment wist ik dat het goed fout was en belde meteen naar de dierenarts. Ik probeerde snel en duidelijk uit te leggen wat er aan de hand was maar na mijn eerste zin kreeg hij een stuiptrekking en was hij weg.

Jullie begrijpen als geen ander dat ze echt je maatje worden. Ik zorgde echt goed voor hem en tot aan het eind at hij tevreden te tjielpen op zijn favoriete rustplekjes.
    Maar ik wil wel heel graag weten wat er met mijn maatje is gebeurd. Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat het is geweest. Al hoop ik voor jullie allemaal dat dat je zoiets nooit hoeft mee te maken.

Een diagnose op afstand is vreselijk moeilijk, bovendien zijn wij geen dierenartsen en nog minder vogelartsen, ook al hebben we heel veel ervaring met vogels.
    Als je zekerheid wil over wat er met je kleine lieverd is mis gegaan, dan is sectie het enige wat je echt zekerheid kan bieden.

Ik wens je heel veel sterkte met het verlies van Kiki.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luuk1986
      Mijn perzikkopje Kiki is een paar dagen geleden helaas overleden. Heel plotseling. Wat de oorzaak is geweest weet ik niet.
      Hij was wat lusteloos een tijdje geleden. Ik gaf hem wat meer vers fruit en dit leek te helpen! Binnen no-time was hij weer de vrolijke plaaggeest die hij altijd al was.
      Ongeveer een week later zat hij, na een gezellig weekend met vrienden (die nog zeiden dat hij er goed uitzag en erg actief was) zat hij de volgende dag rustig in zijn kooi. Aan het eind van de dag viel op dat hij bijna niks gegeten of gedronken had. (De vorige dag had hij wel gewoon gegeten en gedronken.) Wat ik vreemd vond, de volgende dag heb ik in de ochtend zijn eten en drinken ververst zodat ik goed kon zien hoe veel hij zou eten en drinken die dag. Na mijn werk kwam ik thuis en ik zag dat hij zijn eten en drinken niet eens aangeraakt had. Hij kwam echter vrolijk uit zijn kooi en wilde spelen en aandacht hebben. Ik merkte dat hij weinig energie had en besloot naar de dierenarts te gaan. Op dat moment strekte hij zich uit naar voren en opende zijn bek. Daarna produceerde hij een raar piepje en liet een heel klein zwart poepje vallen. Op dat moment wist ik dat het goed fout was en belde meteen naar de dierenarts. Ik probeerde snel en duidelijk uit te leggen wat er aan de hand was maar na mijn eerste zin kreeg hij een stuiptrekking en was hij weg.

Jullie begrijpen als geen ander dat ze echt je maatje worden. Ik zorgde echt goed voor hem en tot aan het eind at hij tevreden te tjielpen op zijn favoriete rustplekjes.
      Maar ik wil wel heel graag weten wat er met mijn maatje is gebeurd. Ik hoop dat iemand hier een idee heeft wat het is geweest. Al hoop ik voor jullie allemaal dat dat je zoiets nooit hoeft mee te maken.

heel veel sterkte

Comment

Heel veel sterkte met verwerken.

En verder sluit ik me bij Mus aan met dien verstande dat sectie de enige juiste manier was en dan met name was want dat kan nu niet meer helaas.
        ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Bedankt voor jullie condoleances.
          Sectie zou inderdaad de beste manier zijn geweest maar ik heb hem al een mooie rustplaats gegeven. Ik dacht dat iemand hier misschien gehoord had van een dergelijke situatie (hopelijk met een betere uitkomst) en enig idee had in welke richting ik moet zoeken. Ik zorgde echt goed voor hem en als je dan bedenkt dat er ongeveer 24 uur tussen een gezonde vogel en tijd van overlijden zit is het wel heel erg snel gegaan.

Bedankt voor jullie reacties.

Comment

Een update;
            Een goede vriend van mij is dierenarts, toen ik hem vertelde wat er was gebeurd wist hij meteen wat er aan de hand was. Hoogstwaarschijnlijk is het een hersenbloeding geweest.
            Helaas is daar helemaal niks tegen te doen. Vind het fijn te weten wat er is gebeurd.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
            Working...
            X