Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een kleintje groeit niet echt meer en heeft rode plek op zijn kopje.

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

het pikken van de ouders schijnt erfelijk te zijn, dus als ze als baby gepikt werden, ze dit ook vaak gaan doen bij eigen (toekomstige jongen) Het gebeurd ook vaker in de broedkooi, ipv in de voilere. Ook oudere ouders doen het sneller als jonge ouders, ze missen dan iets aan voeding en proberen het dan uit die veertjes te halen//

Indien het aan de voeding zou liggen dan heeft erfelijkheid er toch niets mee te maken of als erfelijk is dan heeft voeding er weinig mee te maken dacht ik.
    Ik ga er van uit dat erfelijk is en dat met ouder vogels die plukken niet meer ingezet moeten worden voor de kweek.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Indien het aan de voeding zou liggen dan heeft erfelijkheid er toch niets mee te maken of als erfelijk is dan heeft voeding er weinig mee te maken dacht ik.
      Ik ga er van uit dat erfelijk is en dat met ouder vogels die plukken niet meer ingezet moeten worden voor de kweek.
      het gaat nog steeds goed ze worden alle drie goed gevoert door sky..en geen gepik..denk dat ze er even genieg van heeft gehad
      Bijgevoegde Bestanden

Comment

Dankjewel voor de hulp

Oorspronkelijk geplaatst door joog Bekijk Berichten
        Pap gaan geven, zo heel moeilijk is het niet. Kost alleen veel tijd.. De pap kun je bij elke betere dierenzaak krijgen, je woont helaas te ver weg van mij, anders had ik het je graag uitgelegd. Met een dag of 8 tot 10 oud hebben ze nog een voeding of 4 tot 5 per dag nodig, deze speciale pap (pot +/- 10 euro) meng je met uitgekookt water aan, totdat je een pap hebt die je nog net met een spuit op kunt trekken. (de spuit haal je gewoon bij een apotheek, 10 ml spuit) De pap moet dus zo dik mogelijk zijn uiteindelijk, in het begin maak je m iets minder dik, zodat je het makkelijker kunt geven, en ze het makkelijk naar binnen kunnen krijgen. Als ze genoeg hebben gehad (pap) dan beginnen ze het er uit te gooien, dit doen ze door met hun hoofd te schudden, dan moet je stoppen met voeren. Vooral in het begin is het beter om vaker kleinere beetjes te geven, vuist regel is dat de krop eerst leeg moet zijn voordat je weer geeft. Dit duurt ongeveer een uur of 3 a 4, ligt er natuurlijk aan hoeveel je hebt gegeven. Dit omdat ze anders kropverzuuring kunnen krijgen. Ik kijk elke dag meerdere malen op dit forum, heb je meer vragen, horen we ze graag. Zet zolang ze geen veren hebben er wel iets van warmte bij, bv een bureau lamp. Leg er eerst een termometer bij, zo rond de 37 graden is prima..
        ik heb maar 1keer bijgevoed en opeens wordt hij wel qweer geaccepteerd.denk dat sky het even genoeg vond
        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten

Ik meen dat het in den beginne wel met de voeding te maken had, maar dat het daarna als erfelijk door gegeven word.

en heb ook wel plukkende ouders gehad, die jongen overleefden allemaal...

Comment

Hallo Milaja

Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
            als ze op hun kopje gepikt worden kunnen ze dood gaan
            ik heb het ooit met een koppel grasjes gehad die ineens hun jongen dood pikten
            wat je zou kunnen proberen is een plankje maken waar de jongen net onder kunnen en mama niet,zo kunnen ze wel gevoed worden maar niet gebeten,dat werkte maar weet niet meet precies vanaf welke leeftijd
            ik zou ze maar goed in de gaten houden want het is zo gedaan met ze
            Het gaat prima met de ukkies. Ik had wel al een houten kavia huisje gekocht.maar niet gebruikt. Sky werdt na 1dag weer een zorgzame kloek.gelukkig..
            Bijgevoegde Bestanden

Comment

Wat fijn dat het dan uiteindelijk allemaal goed komt.

Comment

Onze ukkie s

Denk dat ik onderhand een kloek ben aan het worden.
                Ze worden wel gevoert door moedertje Sky maar vandaag hield ze het weer voorgezien om de kleintjes warm te houden.en voeren is ook minder geworden.
                Het kleinste ukkie scheelt maar 1 dag met de middelste. Hij is nu dikke 2weken oud
                .maar hij blijft klein en zijn koppie is nog flink kaal.
                Nieuwsgierig is hij genoeg. Ook zag ik 1 van de grotere aan zijn keeltje bloeden niet veel maar toch.....
                De ukkies liggen altyd zowhat overelkaar. Kan ook misschien daarvan komen ?
                Bijgevoegde Bestanden

Comment

Begrijp er niks meer van

Sky voert de kleintjes maar warmhouden daar heeft ze niet zo n zin meer in.
                  De oudste vd kleintjes kreeg zelfs een stukje papaja en die sabbelde er lustig op los..
                  De kleine is een echt vechtertje krijgt genoeg te eten.maar is toch ieniminie ...kan nog niet echt vooruit komen.maar als het etenstyd is......
                  Ik heb nu in korte tyd veel geleerd van Sky..vertrouwen hebben.niet alleen hun moeten ons vertrouwen.maar zeker ook andersom.van een bijtgrage drukte maker.naar een liefdevolle vogel.Ook naar mij toe is ze veel liever.
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

Heb problemen om foto s te plaatsen

Sky in volle actie
                    Bijgevoegde Bestanden

Comment

Heb problemen om foto s te plaatsen

kijk hier eens voor wat tips,

http://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255116

De ukkies liggen altyd zowhat overelkaar
                      Dit is normaal op die manier houden ze elkaar warm en geven elkaar steun.
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

Comment

Het gaat Echt goed nu

Ik voer ze nog steeds niet bij Sky doet het prima. Ze voert de kleintjes af en toe stukjes papaver.warm worden ze nog maar af en toe gehouden door sky.gisteren het nest verschoont.dat ging heel makkelijk.Sky kwam eerst bij de kleintjes op tafel kijken.en daarna zat ze in de kooi van Kyrie. Kyrie op zijn beurt kwam bij zijn ukkies kijken.een spannend moment want tot nu toe mocht hij vsn Sky niet in de buurt komen van de kleintjes. Hij was superlief voor ze.hij maakte geluidjes en hun reageerden erop. Hij ging ook na elk van de ukkies en tikte ze voorzichtig in hun nekkie.. prachtig om te zien. Heb het al eens eerder gezegt.maar zeg het nog eens. Ik heb echt heel veel geleerd.... vooral om niet met menselijke gevoelens te denken..het zijn beestjes..hoe schattig en lief dan ook.helpen en gevoelens gaan niet samen
                        Ik leerde vertrouwen hebben in...en vervolgens kreeg ik een prachtig cadeau...ik kreeg vertrouwen terug..dat is een ontroerend en geweldig gevoel....
                        Bijgevoegde Bestanden

Comment

Ontsnapt !!!!

Deze uk zat permantig in voerbak rond te kijken.
                          Dusss teruggezet in nest.maar tja hij heeft de weg gevonden naar dat bakje loll
                          Bijgevoegde Bestanden

Comment

Geweldig om te zien hoe die kleine uk daar zit rond te kijken.

Heerlijk genieten is om zoiets in huis te hebben denk ik, vooral als ze dan toch goed verzorgd worden.
                            En ja,ze zeggen altijd dat je de natuur zijn gang moet laten gaan. Jammer genoeg zijn wij mensen dat vergeten.

Comment

Ads onder in topics

Collapse
                            Working...
                            X