Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveel nestjes per jaar?

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
    Het zou fijn zijn als het houden van en de "liefde" voor dieren twee kanten op gaat.
    Hmm antonia dan vraag ik me toch wel af hoe jij dat zou doen als jouw kromsnavels continue nestjes maken achterelkaar. Zou je dan ondanks je weet (mag ik hopen) dat het niet goed is voor je popje om zoveel nestjes te hebben binnen een jaar nog steeds bij elkaar houden?

Comment

Ik zou er in eerste instantie van tevoren over nadenken of het handig is om een man en pop aan te schaffen, dus of ik uberhaubt wel wil kweken.
      Loopt het anders dan verwacht, en zoals in jouw geval, dan zou ik ofwel nepeieren neerleggen, ofwel een implantaat overwegen, ofwel een maatje van hetzelfde geslacht bijzetten.
      Een vogel die behoefte heeft aan een maatje mag je dat niet ontnemen. En geloof me, 99 van de 100 hebben die behoefte, en sterk. Je moet niet zelf voor de vogel willen denken, dat kan niet namelijk.
      In al mijn vogeljaren heb ik maar 1 vogel gehad (heb deze nog) die weinig heeft met andere vogels.
      Vogels zijn sociale dieren.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ik zou er in eerste instantie van tevoren over nadenken of het handig is om een man en pop aan te schaffen, dus of ik uberhaubt wel wil kweken.
        Loopt het anders dan verwacht, en zoals in jouw geval, dan zou ik ofwel nepeieren neerleggen, ofwel een implantaat overwegen, ofwel een maatje van hetzelfde geslacht bijzetten.
        Een vogel die behoefte heeft aan een maatje mag je dat niet ontnemen. En geloof me, 99 van de 100 hebben die behoefte, en sterk. Je moet niet zelf voor de vogel willen denken, dat kan niet namelijk.
        In al mijn vogeljaren heb ik maar 1 vogel gehad (heb deze nog) die weinig heeft met andere vogels.
        In dit geval is mijn antwoord op jouw vraag: Ja ik wil heel graag kweken met een max van 2 3 nestjes per jaar. Nepeieren kan een optie zijn, maar is niet meteen de beste optie. Het maken en leggen van een ei is ook geen easy job. Vraagt en vergt ook veel energie van een vogel. En een maatje zetten van hetzelfde geslacht is alleen een optie voor een mannetje. Je kan geen twee popjes bijelkaar zetten haha. Dat heb ik al eens eerder gedaan, nou dat wordt een regelrechte bloedbad en dat gaat om het popje dat ik nu heb. Die tolereert geen andere popjes. En je zegt wel je moet niet voor de vogel gaan denken, maar wat doe jij nu dan..... Ik ben mij er van bewust dat het lovebirds zijn zeker. Maar ik denk niet dat gezondheid van een vogel jouw eerste prioriteit is als ik kijk naar wat je schrijft. Als het aan jou ligt leggen ze het hele jaar door eieren. Sorry maar gezondheid staat bij mij voorop en ik wil de komende tien jaar nog lekker kunnen genieten van mijn vogels zonder dat mijn popje vroegtijdig sterft door legnood of uitputting. Zodra ze hun rustperiode van zes maanden hebben gehad, dan kunnen we weer opnieuw beginnen met de kweek.

Comment

Ik denk dat je voornamelijk uit eigen ervaring spreekt, maar iedereen ervaart bepaalde dingen weer anders en kijkt er anders naar. Ik denk dat zowel jij antonia als undercover dat gewoon moeten respecteren en niet al teveel langdradig in discussie gaan joh. Het bericht begon met de vraag: hoeveel nestjes per jaar haha. Alleen 1 antwoord was al genoeg geweest.

Comment

Het grote probleem is het voer en dat ze te warm gehuisvest zijn.

Comment

Tja, waarom zou ik me druk maken over een ander zijn hobby.....

Misschien omdat ik meer met dieren begaan ben dan met mensen, en me vanaf het begin al interesseer in het gedrag...

En met de wetenschap dat het een feit is dat kromsnavels een maatje nodig hebben.

Verder zal ik niks meer schrijven, doe wat jij denkt dat goed is...
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X