Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 maanden na papvoeding een kropfistel

Collapse
X
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

• 2 maanden na papvoeding een kropfistel

Hallo allen,

onze papegaai is van het weekend overleden ten gevolge van een kropontsteking door te hete pap. Ze had een gaatje in haar krop. Ze was 2 maanden bij ons en we hadden haar gekocht toen ze net zelfstandig was. Nu zegt de winkel dat dat niet kan, na 2 maanden. De arts zegt van wel. Wat denken jullie?

Als er een gaatje in de krop zit lijkt het me te lekken, en zouden er al eerder problemen ontstaan zijn, lijkt mij.
    Persoonlijk denk ik dat een kuiken een ontsteking geen twee maanden overleeft.
    Daarmee zeg ik niet dat de arts geen gelijk heeft.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Hebben jullie zelf nog pap gegeven of was de gaai al zelfstandig???

Comment

Ze was al zelfstandig

Comment

Lijkt me onmogelijk om twee maanden met een lekkende krop te overleven.
          Heb het dit jaar meegemaakt dat de canule door de slokdarm prikte ( kwam doordat de vogel ergens van schrok) binnen 12 uur een bal zo groot als knikker in zijn nek. Dit behandeld met AB en de vogel doet het nog. Dus een lekkende krop geloof ik niet. Ik vermoed dat een ontsteking een gat in de krop heeft veroorzaakt. En heeft een vogelarts of de plaatselijke honden en katten dokter dit geconstateerd.

Comment

Klopt, het is ook door een ontsteking gekomen. Een vogelarts heeft dit geconstateerd, hij heeft haar ook geopereerd.

Comment

Een kropontsteking komt niet persť door te warme pap.
              Dus mocht het gat ontstaan zijn door de ontsteking, klopt het niet met je eerste bericht.
              Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

Ken je papegaai

sigpic

Comment

Ads onder in topics

Collapse
              Working...
              X