PDA

Bekijk Volledige Versie : informatiedag papegaaien in Hoensbroek

cheba1958
28-03-08, 00:49
Beste papegaailiefhebbers,

Ik heb gisteren Frans gesproken. Hij heeft zelf een site waarop veel nuttige informatie staat over het opvoeden en het omgaan met de papegaaien. Hij beschrijft op zijn site onder andere iets over de Clikkermethode. Ook heeft hij veel informatie op zijn site staan over de voeding. Voor meer informatie zie de site van Frans: www.koppiekrauw.com (http://www.koppiekrauw.com)
Ik had hem aangegeven dat ik het interessant zou vinden om eens een informatiedag te kunnen bijwonen. Frans bood toen spontaan aan dat hij best een keer naar Limburg wil komen om zon informatiedag te komen geven.
Hij wil dit toen tegen de vergoeding van de reiskosten en n kopje koffie en een broodje.
Daarom wil ik op donderdag 1 mei 2008 (hemelvaartsdag) bij mij thuis (Hoensbroek, Limburg) een informatiedag organiseren als hiervoor tenminste voldoende belangstelling is (minimaal 8 personen - maximaal 16 personen).
Aangezien velen van ver moeten komen stel ik tevens voor om aan het einde van de dag iets van koudbuffet of chinees te regelen waarvan we de kosten samen delen even als de reiskosten van Frans. Ik schat de kosten op ongeveer 8 euro per persoon exclusief het eten op het einde van de dag. De broodjes en de koffie neem ik voor mijn rekening. Je bent trouwens niet verplicht om mee te eten. Het programma is nog niet definitief: Je kunt zelf aangeven waar het die dag over moet gaan. Heb je al vragen? Stuur deze dan zo snel mogelijk door naar mij, zodat ik deze door kan geven aan Frans.

Voorlopig programma:

11.00 - 11.30 uur: Ontvangst en kennismaken (bij het genot van een kop koffie en een broodje)

11.30 12.30 uur: de papegaai en zijn voeding

12.30 12.45 uur: koffiepauze

12.45 14.00 uur: papegaaien met gedragsproblemen

14.00 14.30 uur: film over papegaaien leren spelen

14.30 15.00 uur: koffiepauze en napraten over de film

15.00 16.15 uur: de papegaai en de Clickertraining

16.30 17.30 uur: Afsluiting met hapje eten

Heb je ook interesse in een dergelijke informatiedag meld je dan vr 8 april a.s.

Via mail ontvang je dan verdere informatie als je hebt aangemeld.

Groetjes,

Christa.

miriam
28-03-08, 00:55
Een heel leuk & informatief idee, ik zal er zijn!!!
Geweldig dat Frans (= fkbmac) dit gaat doen, en van jou Christa om je huis daarvoor open te stellen.

Richenel
28-03-08, 22:44
Hoi Christa & Frans,

Leuk dat je en Frans dat willen doen.

Ik zou graag mee willen doen, alleen waar in limburg is het precies?
Ik zelf kom uit Den Haag. Is het niet mogelijk om het op een dag in het weekend te doen i.p.v een doordeweekse dag?

Gr,

Richenel

Diana DJ
29-03-08, 18:31
Hallo Christa,
hierbij wil ik me opgeven voor deze leuke dag :) en ik geef me ook op voor het eten geef het maar door wat de kosten ongeveer zijn
ik zal er zijn

ankie
05-04-08, 09:53
ik weet niet hoeveel man je bij elkaar hebt maar ik zou ook graag komen ik weet alleen niet of mijn man mee kan komen maar dat laat ik zou gauw mogelijk weten groetjes ankie

wendy vd kuijt
07-04-08, 19:07
hallo
lijkt me heel interessant dus zou ik me graag op willen geven voor de info dag voor 2 personen.
mvg
wendy

ankie
09-04-08, 19:49
hoi ik wou nog even doorgeven dat mijn man ook meekomt hij heeft ook vrij dus we komen met z'n tween groetjes ankie ps morgen krijg ik mijn grijsje joepie komt dus goed uit allemaal:D

wing lady
09-04-08, 20:14
hallo ,

ik wil me opgeven onder voorbehoud , ik kan dit maar een paar dagen op voorand bevestigen ,kan zijn dat mijn man ook meekomt
Als je volgeboekt moest zijn , niet erg hoor , is het voor een andere keer maar laat je het me dan wel weten aub
groetjes

Droopy
23-04-08, 16:49
Hallo.

als jullie een plekje over hebben.laat ma weten,dan komen wij ook.

groetjess paul & Lia.

Canon
23-04-08, 17:32
ah, jammer dat het zo ver weg is. dus ik kan niet. veel plezier daar als het door gaat :).

fkbmac
02-05-08, 01:57
Zo, papegaaienliefhebbes.

De infodag zit er op.... moe en voldaan zit ik nu nog even na te genieten achter de PC.

Wellicht zal er nog wel een kort verslagje van iemand over deze dag volgen, maar ik kan in ieder geval al zeggen dat, vanuit mijn visie, de dag echt geslaagd was. Het was een gezellig treffen waarbij de Belgisch-Nederlandse ontvangst werkelijk subliem was.
Lof aan Christa en Bas.... die dit georganiseerd hebben!

Groetjes Frans

fkbmac
06-05-08, 06:21
Inmiddels heeft Diana een verslag gemaakt.
zie:

http://www.grijsje.nl/grijze-roodstaart-fun-hoekje/105243-verslag-infodag-hoensbroek.html

arasevera
06-05-08, 10:37
Klinkt allemaal heel goed !!!
Misschien dat je dit vaker kan doen om zo nog meer mensen dingen te leren !

es en pino
13-05-08, 11:09
hallo allemaal. ik ben ook geweest en vond het erg leerzaam. ik kwam erachter hoe pinootje mij heerlijk manipuleerde. ik wilde hem overzetten op pellets maar kon het niet volhouden tot hij ging eten. na 2 dagen vond ik het zielig en gaf hem weer zaad. nu niet meer!! ik heb het na de info middag overgezet en het duurde bijna een week maar hij eet nu pellets! in de tijd dat hij honger had ging zijn tam zijn ook met sprongen vooruit. hij was al aardig tam maar nu kwam hij vanuit de woon kamer de tuin in om te kunnen schooien!:D erg gezellig een papegaai die mee komt eten! hij klimt via de benen omhoog en komt heerlijk bij je snaaien! hij eet nu ook een deel met de pot mee en ik heb ontdekt dat hij kippe botjes een feest is. wist ik veel!:o ik maar denken dat zaadjes voldoende was........ ook heb ik ontdenkt dat hij een moord doet voor cashew nootjes! wat maakt het trainen toch een stuk makkelijker! ja ik heb enorm veel geleerd en weet nu meer van mijn kleine monstertje! frans bedankt!

es en pino
13-05-08, 11:12
:o christa en bas ook natuurlijk!:D

cheba1958
13-05-08, 23:39
Ja de dag was heel geslaagd, we hebben veel bijgeleerd, en iedereen is tevreden, frans heeft ook heel hard zijn best gedaan om alle vragen die we zijn oren slingerden te beantwoorden, hij wist ook op alles antwoord, dus DIKKE PLUIM voor frans

GROETJES