Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding grijzeroodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • voeding grijzeroodstaart

    ik heb mijn twijfels of ik wel de juiste voeding geeft , mijn coco krijgt het merk: prestige premium african parrot ,er staat op de verpakking dat hier alles inzit ,maar ik lees er nagenoeg niets over op diverse sites , er staat over het algemeen op de sites dat ze pellets eten.Moet ik deze er ook bij gaan geven of is dit voer van prestige premium ook goed .
    Graag uw ervaringen
    bedankt

  • #2
    Volgens mij is pemium african Parrot voer prima mits de papegaai het ook allemaal opeet.
    Daarnaast is het wel wijs om depapegaai ook regelmatig wat groente ne fruit te laten eten.
    En bij een grijze roodstaart is wat extra kalk ook noodzakelijk.

    Pelletvoer heeft wat voordelen omdat de papegaai dan in princiepe alle voedingsstoffen binnenkrijgt en niet alleen de lekkere dingen uit kan zoeken. Maar bij pelletvoer is het ook wijs wat groente en fruit + soms wat zaden te geven.

    Op dit forum is toch nog wel het nodige aan informatie over de verschillende voedingsoorten te vinden met uiteraard ook de verschillende meningen daarover.

    Groet,
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      vraagje

      mag ik mijn grijzen andijvie geven ik kan er namelijk niets over vinden in al de boeken die ik over ze hebt gekocht

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door sonja63 Bekijk Berichten
        mag ik mijn grijzen andijvie geven ik kan er namelijk niets over vinden in al de boeken die ik over ze hebt gekocht
        Hallo Sonja,

        Je mag je papegaai eigenlijk alles geven wat voor de mens ook goed en gezond is. Alleen liefst wel zoutloos (zegt men).

        Avocado, chocolade en alcohol kan men beter niet geven aan je gaai en verder.... alles met mate.

        op mijn site vind je uitgebreide informatie over voeding.

        Groet

        frans
        fkbmac www.koppiekrauw.com

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door fkbmac Bekijk Berichten
          Hallo Sonja,

          Je mag je papegaai eigenlijk alles geven wat voor de mens ook goed en gezond is. Alleen liefst wel zoutloos (zegt men).

          Avocado, chocolade en alcohol kan men beter niet geven aan je gaai en verder.... alles met mate.

          op mijn site vind je uitgebreide informatie over voeding.

          Groet

          frans

          thnxs voor je snelle reactie ga het meteen uitproberen of ze het lekker vinden

          Comment


          • #6
            rocky is ook gek op mango! maar dat schijnt ook niet goed te wezen, maar goed hij krijgt het wel maar dan 1 of 2 stukjes hij heeft dan wel dunnere ontlasting maar denk dat dat komt omdat er veel vocht in zit.

            ik geef rocky nu pellets en zaadvoer en ik merk dat rocky alleen de zonnepitten op eet en de meloenpitten de rest gooit hij uit zijn bakje, die eigenwijs. dus als die zak op is krijgt hij alleen die pellets en de groente en fruit, ik koop geen zaad voer meer.

            groetjes Danielle en ROcky

            Comment


            • #7
              niet wel eten

              Mijn Bassie eet wel zaden maar eigenlijk alleen uit mijn hand. als er 2 eetlepels 's morgens in zijn bakje gaan dan gaat hij er voor zover wij kunnen zien niet of nauwelijks in zijn bakje eten. als ik nu een beetje zaad uit zijn bakje haal met mijn hand eet hij het wel uit mijn hand. het liefste allee de zonnebloempitten. ook blokjes mais uit mijn hand wel maar uit zijn voerbakje niet of nauwelijks. is het gewoon geen aandacht aan schenken en wachten dat hij erge honger heeft dan gaat hij wel op onderzoek uit en vind hij zijn bakje weer?
              Hij krijgt 2 tot 3 dop pindas en een stukje appel (1/8e) en een partje sinasappel.
              zijn ontlasting is groen wit dus dat lijkt me normaal.
              Gebeurd het vaker dat grijsjes niet eten als er mensen bij zijn tenminste niet in hun voerbakje.
              Ik ga er al extra niet dichtbij zitten zodat hij er eigenlijk geen hinder heeft van mij aangezien de bakjes laag in de kooi zitten en ik dus mischien te groot ben zelfs als ik zit.

              Hoeveel fruit of groente is de aanbevolen hoeveelheid als het basis voedsel een zadenmix is?

              Groetjes,
              Pappagaaitje

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door pappagaaitje Bekijk Berichten
                Mijn Bassie eet wel zaden maar eigenlijk alleen uit mijn hand. als er 2 eetlepels 's morgens in zijn bakje gaan dan gaat hij er voor zover wij kunnen zien niet of nauwelijks in zijn bakje eten. als ik nu een beetje zaad uit zijn bakje haal met mijn hand eet hij het wel uit mijn hand. het liefste allee de zonnebloempitten. ook blokjes mais uit mijn hand wel maar uit zijn voerbakje niet of nauwelijks. is het gewoon geen aandacht aan schenken en wachten dat hij erge honger heeft dan gaat hij wel op onderzoek uit en vind hij zijn bakje weer?
                Hij krijgt 2 tot 3 dop pindas en een stukje appel (1/8e) en een partje sinasappel.
                zijn ontlasting is groen wit dus dat lijkt me normaal.
                Gebeurd het vaker dat grijsjes niet eten als er mensen bij zijn tenminste niet in hun voerbakje.
                Ik ga er al extra niet dichtbij zitten zodat hij er eigenlijk geen hinder heeft van mij aangezien de bakjes laag in de kooi zitten en ik dus mischien te groot ben zelfs als ik zit.

                Hoeveel fruit of groente is de aanbevolen hoeveelheid als het basis voedsel een zadenmix is?

                Groetjes,
                Pappagaaitje
                Hoi Pappagaaitje,

                Vreemd eigenlijk, ik dacht al lang een reactie op deze vragen gegeven te hebben maar ze staan er niet (meer) op.

                Dus hierdan nog een keer:

                Doppinda's niet geven...in de dop kunnen schimmels zitten die op den duur zeer schadelijk zijn voor je vogel.
                Geef dan liever ongezoute verse, of eventueel gebrande, pinda's.

                Over voeding is heel veel op mijn site te lezen... ga daar maar eens kijken.

                Bij basisvoer van een goede zadenmix die ook geheel (dus niet alleen de zonnebloempitjes) gegeten wordt kan men pakweg 50/50 verhouding aannemen.
                De anderd 50 % moet wel gevarieerd zijn... verse groenten, fruit, koolhydraten, vlees, vis en noten...
                De ene dag wat meer van dit en de andere dag wat meer van dat.

                In mijn ogen zijn pellets een betere basis... daarnaast geeft men dan ook wat zaden.

                Zorg ook dat je grijsje voldoende kalk krijgt. Geef ook zo nu en dan wat eivoer.

                Succes
                Last edited by fkbmac; 01-06-07, 10:08.
                fkbmac www.koppiekrauw.com

                Comment


                • #9
                  ohh

                  Hoi Fkbmac,

                  Bedankt voor de uitleg.
                  Maar de doppinda's die ik heb zijn speciaal voor vogels en is van het merk vitakraft. is dit ook niet goed? Ik weet dat de vorige bewoners ook doppinda's gaven aan Bassie. Hij eet nu al betr en ook uit zijn bakje. als eerste natuurlijk de paar sonnebloem pitjes die ik er extra in heb laten zitten.

                  Groetjes,
                  Pappagaaitje

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door pappagaaitje Bekijk Berichten
                    Hoi Fkbmac,

                    Bedankt voor de uitleg.
                    Maar de doppinda's die ik heb zijn speciaal voor vogels en is van het merk vitakraft. is dit ook niet goed? Ik weet dat de vorige bewoners ook doppinda's gaven aan Bassie. Hij eet nu al betr en ook uit zijn bakje. als eerste natuurlijk de paar sonnebloem pitjes die ik er extra in heb laten zitten.

                    Groetjes,
                    Pappagaaitje


                    Doppinda's zijn NIET goed....
                    ook die van Vitacraft zijn niet goed.

                    Nu wil ik niet beweren dat in de doppinda's van Vitacraft vol schimmels zitten maar het betreft doppinda's voor dierlijke consumptie waar vrijwel géén controle op is.

                    Als je persé doppinda's wil geven... geef dan de doppinda's die voor menselijke consumptie zijn...die staan onder een veel strengere controle.

                    En naar ik me meen te herinneren... komen de meest "veilige" doppinda's voor menselijke consumptie uit Spanje.

                    Groet,

                    Frans
                    fkbmac www.koppiekrauw.com

                    Comment


                    • #11
                      Waar zijn palmnoten te koop in België (Brugge)?

                      Comment

                      Ads onder in topics

                      Collapse
                      Working...
                      X