Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2e grijze roodstaart

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2e grijze roodstaart

    Hallo,

    wij hebben een aantal maanden geleden onze eerste grijze roodstaart gekregen,Lotte. Zij deed het prima hier, al was ze volledig op mij gefixeerd, mijn man kan er weinig mee, ze hapt meteen naar zijn vingers. Omdat ik de partner ben voor Lotte en niet wil dat zij op een gegeven moment gefrustreerd raakt, hebben wij besloten een grijze erbij te kopen. Zo zit nu Koko bij ons, hij is 8 jaar oud(2jaar ouder dan Lotte).Eerst in een kooi naast Lotte en een paar dagen later uit de kooi (beide vogels) en vervolgens samen in de grote kooi. Ze zitten rustig elk op een andere zitstok op gelijke hoogte en maken geluid en kwebbelen, maar ze zoeken elkaar niet op. Ze zijn ook niet aggressiev naar elkaar toe. Bestaat de mogelijkheid dat ze nog naar elkaar toe trekken, ik weet hoe klein de kans is dat het een echt koppel wordt, maar hebben ze op deze manier ook iets aan elkaar?

    groeten,
    Sabine

  • #2
    Ik zou zeggen lees maar eens op www.koppiekrauw.com hoe het daar gegaan is met 2 grijzen
    En papegaaien zijn best eigenwijs dus het kan wel even duren voor ze dikke vrienden zijn maar wees maar blij dat ze al samen in een kooi kunnen

    ik had hier 2 Senegalpapegaaien die eerst lang (3 maanden )naast elkaar stonden toen langzamerhand steeds vaker los bij elkaar(dat was oorlog) na verloop van tijd werd de ruzie minder maar in 1 kooi wilde ze zeker niet, dan breekt echt de hel los en toen kende ze elkaar toch al bijna een jaar

    Ik heb dus noodgedwongen 1 papegaaitje moeten verkopen

    Comment


    • #3
      Hallo Sabine,

      Je mag jezelf al gelukkig prijzen dat ze elkaar niets aandoen!
      Het zou best mogelijk zijn dat ze na verloop van een aantal jaren meer naar elkaar toe trekken en zelfs met elkaar gaan spelen, wie weet een koppeltje worden.
      Het staat allemaal in de sterren geschreven.

      Je vraagt je af of ze iets aan elkaar hebben, tja, dat vraag ik me soms ook weleens af.
      Men kan natuurlijk wel wat gaan experimenteren, bijvoorbeeld als je op vakantie gaat beide vogels op een verschillend adres onderbrengen.
      Wie weet als ze elkaar een paar weken niet gezien hebben dat ze elkaar dan missen en dat een hernieuwd samentreffen tot iets moois leidt.

      Momenteel heb ik drie grijze roodstaarten in de woonkamer, twee zitten in een kooi maar kijken elkaar niet aan, de derde zit apart omdat het werkelijk niet lukt.... ze kunnen wel korte tijd in een kooi maar doe ik ze langer bij elkaar jaagt de ene de ander. Ik heb al van alles geprobeerd.... op de standaard gaat het wel maar in de kooi.... ellende.
      Nummer 4 (Mac) zit momenteel bij mijn zoon in huis, Mac is daar weer helemaal opgefleurd... hij kon het helemaal niet vinden met de andere papegaaien, hij zit het liefste bij mensen.

      Bovendien merk ik, dat wanneer ik twee papegaaien buiten in de voliere doe, de papegaai die binnen zit gelijk een stuk levendiger wordt en ook meer begint te praten.

      Kortom.... ik vraag me soms weleens af of het wel een winst is.... een tweede papegaai erbij.

      Eenkennigheid... zoals je in je verhaal schrijft... daar kan je een heleboel aan doen.... uitgebreide informatie daarover vind je op mijn site.
      Open daarin het hoofdstuk trefwoordenregisteer en zoek naar "eenkennigheid" klik dat woord aan en voila daar heb je de informatie.
      Een kind kan de was doen

      Heel veel succes,

      Groeten, Frans
      Last edited by fkbmac; 15-02-08, 17:29.
      fkbmac www.koppiekrauw.com

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X