PDA

Bekijk Volledige Versie : appelazijn(appelcider azijn??)

cindy10
08-02-08, 21:29
Ik heb een vraagje...
Is appelcider azijn,hetzelfde als appelazijn?
Was namelijk gaan kijken bij de super voor appelazijn,maar vond alleen appelcider azijn?
Mag dorus dit hebben?
Het is biologisch,dus neem aan dat het hetzelfde is als appelazijn.
Maar dacht,vraag het maar even voor de zekerheid:D

groetjes cindy

fkbmac
09-02-08, 16:14
Hoi, appelcider-azijn is inderdaad gewoon appelazijn. Dus je kunt dat gewoon gedruiken!
Het is wel beter een biologische appelazijn te nemen waar ook nog droesem in zit, daar schijnt het meeste aan vitminen enz. in te zitten.
Groet,
Frans

nb. op mijn site staat een uitgebreid artikel over het toevoegen van azijn aan o.a. het drinkwater, misschien interessant om te lezen.

cindy10
09-02-08, 19:45
oke,dank je wel voor het reageren!
dorus heeft nu de appelazijn door zn water....maar reageert ook heftig als ik het water wil verschonen!
gelukkig openen de bakjes aan de buitenkant van de kooi:D
anders had ik een paar vingers kwijt geweest:confused:
aangezien dorus nogal een neuroot is,had ik gedacht dat hij zou stoppen met drinken als er ook maar iets aan toegevoegd werd....
maar gek genoeg.....hij bewaakt zn bakje?
had hem vanmorgen gedouched,en hij besloot in zn bakje met appelazijn/water nog wat verder te badderen??(geen gezicht trouwens een gaai die zich in een klein bakje wurmt...en ik de druppels van mn gezicht af kon poetsen!).
wel toont dorus heel tevreden met de gang van zaken;)
hij/zij vervalt af en toe in oud gedrag(dreig soms dat hij altijd nog aan het spit kan als zijnde kipsate) maar moet zeggen ik mag niet klagen na net een ruime week met dorus!
het krijsen is uiteraard aanwezig,maar daar werken we aan en het word al minder.
kwa voeding gaat hij/zij ook meer proberen.
de speeltjes worden gebruikt of gesloopt....net hoe de bui van dorus is(maar slopen is ook bezig toch?).
al met al,zie ik het positieve er wel van in......(behalve als dorus om half 7 in de ochtend besluit dat ik te lang in de keuken ben,en een krijs serenade inzet!).
maar ach...dorus is hier net hooguit anderhalve week:D
er is dus nog hoop voor deze middelbare uitbuiter!:)

amber
24-02-08, 17:16
hallo ,ik zou dat toch maar niet doen, dat azijn in het water , ik heb al vele jaren ervaring , maar had ook gelezen van dat appelazijn , heb het toen eerst gevraagd aan dr, van oranje van de vogelkliniek in de achterhoek , waar ik zeer goede ervaringen mee heb, en hij raade mij het af , denk maar zo in de natuur is er ook gen azijn.....

kareltje
25-02-08, 02:33
hallo ,ik zou dat toch maar niet doen, dat azijn in het water , ik heb al vele jaren ervaring , maar had ook gelezen van dat appelazijn , heb het toen eerst gevraagd aan dr, van oranje van de vogelkliniek in de achterhoek , waar ik zeer goede ervaringen mee heb, en hij raade mij het af , denk maar zo in de natuur is er ook gen azijn.....

Wat een onzin schijf je daar amber.

Ik denk dat jouw dokter van Oranje nodig eens zijn literatuur zou moeten doorlezen.

Uitgebreide onderzoeken hebben allang het nut van zuurder water bij papegaaien bewezen.

ten eerste is azijn een absoluut natuurprodukt.
ten tweede komt er in de natuur heel veel water met een verschillende ph-waarden voor, juist ons leidingwater is onnatuurlijk.

tattoe
26-02-08, 17:31
hallo helemaal mee eens kareltje ik geef het ook aan mijn grijze en edels wel is het zo dat ik dit niet elkedag doe maar 2x per week zeker en ze hebben nergens last van dus zou zeggen gewoon doen

amber
01-03-08, 15:19
@Kareltje ,
Laat ik nou denken ; dat een forum er is om meningen /ervaringen te delen ,dus als mijn mening ( 45 jr ervaring met papagaaien en arts dus weet wel wat van voeding, water/ azijn ect )
en dan is dat voor jou gelijk onzin , misschien praat jij wel onzin,
er is nog nergens door wetenschappelijk onderzoek bewezen dat ,dat azijn zo goed zou zijn , dus voorzichtigheid geboden
bovendien wel eens van gefilterd water gehoord , dat geef ik ze nml
en dat lijkt mij nou beter.
dit forum blijkt dus geen forum te zijn .de groetjes ermee.

Henk Draaijer
01-03-08, 23:02
Amber

Amice. Laat ook wat ruimte over voor de mening van anderen.
Er zijn inderdaad wetenschappelijke onderzoeken over het onderwerp appelazijn. Dus even een korte literatuur studie in deze kan ik u aanbevelen.

groet