Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

schoonmaakmiddelen gevaarlijk? Help!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • schoonmaakmiddelen gevaarlijk? Help!

    Ik heb gehoord dat schoonmaakmiddelen gevaarlijk zijn voor papegaaien. Heb gister een grijze roodstaart gekocht,7wk en zit nog aan de pap. Ik twijfel of allesreiniger (voor de vloer van het huis) en glasreiniger (voor het schoonmaken van de glazen tafel die vlakbij hem staat) gevaarlijk is voor hem. Wie weet of dit gevaarlijk is? Ik kon niks vinden op internet hierover alleen dat je de kooi niet moet schoonmaken met allesreiniger maar dat bedoel ik niet.

  • #2
    hallo !
    in sommige dierenspeciaalzaken verkopen ze dit, ik gebruik voor het weekelijks schoonmaken dettol ! op de verpakking staat dat het natuur en diervriendelijk is !!

    groetjes en succes dries en jules

    Comment


    • #3
      hallo,
      schoonmaakmiddelen mag je niet gebruiken om de kooi of eten en drinkenbakjes , ook hun speelgoed niet ,schoon te maken .Daar gebruik je detoll of een scheutje chloor in het water voor , dit werkt ontsmettend .
      Je spullen in huis is geen probleem . OOk mag je geen geursprays in huis gebruiken , is schadelijk voor de vogels .
      hopenlijk is dit een antwoord op je vraag
      groetjes
      tel wat je hebt , niet wat je mist .

      Luna , Zazou Yara Charlie

      en Christel

      Comment


      • #4
        Beste dries en jules,

        Dank je wel voor je antwoord.
        Gr.
        Berkan en papegaai Gizmo

        Comment


        • #5
          Hallo Christel,
          Zeker een antwoord op mn vraag. Ik had idd al gelezen van die geurspray en ook geurkaarsen :-( maar ja, we hebben veel over voor Gizmo, dus als dat niet goed voor hem is, geurkaarsen en geursprays de deur uit!
          Dries/Jules hadden ook al Dettol vermeld, dat ga ik zeker kopen. Goeie tip van jullie beiden.
          Gr.
          Berkan en papegaai Gizmo

          Comment


          • #6
            Ik gebruik dettol inderdaad ook om de kooi van Noa mee schoon te maken, uiteraard wel verdund met water. Ik bebruik het overgens ook om mee te dweilen.

            Groetjes Claudia

            Comment


            • #7
              Ik maak Goochem's schuifla altijd gewoon schoon met afwasmiddel. Mag dat niet?!? Ik spoel hem goed schoon hoor, en dan dek ik 'm af met kranten en houtsnippers...

              Groetjes,

              Bianca.

              Comment


              • #8
                als je de spullen goed naspoeld ins er nix aan de hand. overgens chloor/bleek is geen schoonmaakmiddels het verbleekt alleen. ik werk in de schoonmaakbranch en bij ons mag het zelfs niet meer gebruikt worden, dat zegt al genoeg lijk me. dehttol kan je goed verdund gebruiken, ook hiermee alles goed naspoelen.
                Diana DJ sigpic

                Comment


                • #9
                  hallo diana,
                  ja chloor verbleekt , maar mijn dochter is student dierenarts en zij heeft op de unief geleerd dat chloor ontsmettend en bacteriedodend is , detoll daarentegen is alleen ontsmettend .
                  groetjes
                  tel wat je hebt , niet wat je mist .

                  Luna , Zazou Yara Charlie

                  en Christel

                  Comment


                  • #10
                    ik kan nergens dettol vinden..
                    waar halen jullie het?
                    Roos, Paul en Ruby Rainbow

                    Comment


                    • #11
                      schoonmaakmiddelen

                      je kan dettol (ontsmettingsmiddel) vinden bij de gewone apotheker .
                      groetjes dries en jules

                      Comment


                      • #12
                        ik liep al in alle supermarkten te zoeken
                        maar nu snap ik dat ik het niet kon vinden!
                        dank je
                        Roos, Paul en Ruby Rainbow

                        Comment


                        • #13
                          Er is een duidelijk verschil tussen schoonmaakmiddelen en desinfecteermiddelen!

                          Desinfecteermiddelen maken eigenlijk niet schoon maar ontsmetten alleen, zij doden een groot deel van de aanwezige bacteriën. (Dettol en bleekwater)

                          Schoonmaakmiddelen zijn niet voor niets op de markt gebracht, zij weken vuiligheid los en absorberen die vuilgheid.
                          Veel schoonmaakmiddelen zijn in verdunde vorm ongevaarlijk voor mens en voor dier.
                          Soms is er wat desinfecteermiddel aan het schoonmaakmiddel toegevoegd.
                          Er zijn ook veel schoonmaakmiddelen die gifstoffen bevatten en in geconcentreerde vorm zelfs dodelijk voor mens en dier kunnen zijn.

                          Toch is het belangrijk om bij het reinigen van producten een geschikt schoonmaakmiddel te gebruiken! Alleen verwijder nadat het product gereinigd is op een correcte wijze de reststoffen van het schoonmaakmiddel.
                          Met andere woorden spoel alles naderhand goed af.
                          Dus de voerbakjes, de drinkbakjes, het speelgoed en noem maar op... alles gewoon goed afwassen met bijvoorbeeld een sopje of in de afwasmachine.
                          Naderhand goed afspoelen en je kan het gebruiken.

                          De kooi maak je het beste schoon met water waaraan een goed reinigingsmiddel is toegevoegd.
                          Nadat de kooi schoongemaakt is kan je deze, indien gewenst, ontsmetten met een ontsmettingsmiddel. (bleek of Dettol)
                          Daarna het belangrijkste... ontdoe de kooi met schoon water van alle zeep- en desinfecteerresten!!!

                          Het is best goed de omgeving van je vogel schoon te houden, maar overdrijven moet je ook niet! De vogel bouwt weerstand op wanneer deze geregeld met bacteriën geconfronteerd wordt.

                          Mijn conclusie:
                          Regelmatig schoonmaken, gebruik daarbij gerust schoonmaakmiddelen.
                          Niet te vaak desinfecteren maar wel altijd de resten van de zeep en het desinfecteermiddel heel goed wegspoelen met schoon water.
                          Last edited by fkbmac; 21-10-08, 07:33.
                          fkbmac www.koppiekrauw.com

                          Comment


                          • #14
                            Popsy haar kooi maak ik altijd schoon met allesreiniger, ze zit er dan gewoon bij, doe dit al 12 jaar. Neem daarna de kooi af met een vochtige doek en klaar.
                            Geurkaarsjes gebruik ik ook altijd, nergens geen last van, of een heel sterk kippie. Ver hoogd immunsysteem denk ik, maar je moet ook niet hygienisch schoon zijn, dan worden ze voor van alles en nog wat bevattelijk denk ik.
                            Net als met kinderen, mankeren van alles, omdat ze te schoon zijn.

                            Groetjes Anneke

                            Comment


                            • #15
                              Hallo,

                              Je kan voor het schoonmaken ook eucalyptus reiniger gebruiken, ruikt ook nog heerlijk. Om te desinfecteren is er F10sc. Dit verdun je met water in een bloemenspuit en spray op alles in de kooi of speelboom zoals zitstokken speeltjes enz.

                              Groetjes,

                              Connie

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X