Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kooien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Kooien

    Hallo,

    Dit is mijn eerste bericht op dit forum. Ik heb me hierop ingeschreven omdat ik zoveel mogelijk informatie over ara's wil bekomen. Ik zou me binnen enkele maanden een ara willen aanschaffen.

    Na heel wat rondkijken op dit forum mis ik momenteel nog wat info over de huisvesting. Kunnen jullie tips en vooral foto's van jullie eigen huisvesting voor de papegaaien posten? De soort die me momenteel het meeste interesseert is de blauw gele ara.

    Alvast bedankt,

    Ruben (België)

  • #2
    Hoi ruben Allereerst van harte welkom !!!!

    Ik heb zelf 2 dwergara's. Deze zitten samen in een kooi van 1 bij 2 bij 2. De kooi is gemaakt van aluminium met een gaas van 19 x 19 x 1.45. Dit gaas is prima voor de dwergara's , maar het zou een grote ara niet binnen houden.

    Voor een kooi in de huiskamer is een normale papegaaienkooi het beste, natuurlijk moet deze van goede kwaliteit zijn omdat een ara snavel enorm sterk is. Ook zijn de spijlen beter als gaas omdat de staart dan minder zou beschadigen, tenzij je een hele grote kooi hebt natuurlijk.

    Een kooi van 1 bij 1 bij 2 hoog zal al een redelijk goede kooi zijn voor een grote ara. Wel zou hij er dan een paar keer per dag echt uit moeten.

    Vrienden van ons hebben voor hun ara onderstaande kooi. Deze is wel gedeeld, omdat in de andere kant een edel zit.


    Wat ik zelf ook een mooie kooi vind is:


    maar dat is toch al een behoorlijke grote.

    Deze hieronder rzou ook kunnen



    Deze kooien heb ik trouwens van de site van lorre en co. www.lorreco.nl Natuurlijk zijn er nog wel meer goede winkels die kooien verkopen, maar lorre en co is een winkel waar ik zelf altijd goeie ervaringen mee heb, vandaar dat ik de naam noem.

    Ik hoop dat je wat hebt aan mijn andwoord,

    groetjes erika
    Chester en Samba
    Yoda en Navy

    Comment


    • #3
      arasevera,

      Dank u voor je uitgebreide antwoord. Ik heb deze kooien op het net al eens bekeken, en vooral de eerste en laatste kooi die je aanhaalt interesseerden mij.

      bedankt voor je uitleg!

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X