Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Timneh of Congo

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Timneh of Congo

    Hallo, ik ga binnenkort een grijze roodstaart kopen.
    Dit doe ik bij een kweker, die heeft allebij de soorten.

    wat is nu echt het verschil kwa innerlijk?

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door Canon Bekijk Berichten
    Hallo, ik ga binnenkort een grijze roodstaart kopen.
    Dit doe ik bij een kweker, die heeft allebij de soorten.

    wat is nu echt het verschil kwa innerlijk?
    Hallo Canon,

    Naast een uiterlijk verschil heb ik eigenlijk voor wat betreft vaardigheden en karakter geen verschillen kunnen ontdekken tussen de Congo grijze roodstaart en de Timney.

    Nu moet ik wel zeggen dat mijn ervaring met Timney's niet erg groot is, ik heb ze wel vaker bij anderen meegemaakt.

    Groet,
    Frans
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      timneh

      Hallo ik heb ervaring met 2 congo's en heb sinds 8 jaar een timneh en het verschil in karakter is juist erg groot.
      Congo's zijn erg dominant en vragen veel aandacht.
      Het is heerlijk om nu een timneh te hebben,ze is niet eenkennig,gaat mee naar buiten,is niet jaloers en beslist niet dominant wij noemen haar een pacifist,want bij gevaar loopt ze weg in plaats van aan te vallen.
      En ze kan goed alleen blijven.Een hele leuke vogel,maar je moet wel veel tijd en geduld hebben want op zich is het een schuw ras.
      Die van ons is nu een allemansvriend,maar dat is echt niet zo maar gegaan.....
      Groetjes Marja

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door indeneng Bekijk Berichten
        Hallo ik heb ervaring met 2 congo's en heb sinds 8 jaar een timneh en het verschil in karakter is juist erg groot.
        Congo's zijn erg dominant en vragen veel aandacht.
        Het is heerlijk om nu een timneh te hebben,ze is niet eenkennig,gaat mee naar buiten,is niet jaloers en beslist niet dominant wij noemen haar een pacifist,want bij gevaar loopt ze weg in plaats van aan te vallen.
        En ze kan goed alleen blijven.Een hele leuke vogel,maar je moet wel veel tijd en geduld hebben want op zich is het een schuw ras.
        Die van ons is nu een allemansvriend,maar dat is echt niet zo maar gegaan.....
        Groetjes Marja
        Wat bedoeld u precies met een schuw ras ?
        want ik zit namelijk ook te twijfelen tussen de congo en een timneh.

        Comment


        • #5
          Hallo, met schuw bedoel ik dat ze ondanks ze al jaren bij ons is nog steeds schrikt van onverwachte bewegingen en dan heel bang over komt. Je moet haar altijd voorzichtig benaderen,niet dat ze dan zou bijten maar ze raakt dan in paniek.

          Maar zoals ik al zei : ik zou geen congo meer willen,mocht er iets met Lola gebeuren zou ik weer een Timneh nemen,ze is heel sociaal en dat zijn congo's beslist niet.Die richten zich op 1 baasje en de rest van het gezin,daar hebben ze dan niets mee......

          Ik heb alleen spijt dat ik Lola pas kreeg toen ze 5 maanden oud was,het is beter om ze te krijgen als ze nog heel jong zijn en ze dan zelf te voeden.

          Dus als je de kans krijgt om een hele jonge Timneh te kopen:beslist doen! en direct wennen aan zoveel mogelijk mensen in en buiten je gezin en dan heb je een lieve huisgenoot, die je overal kan brengen als je bv. op vakantie gaat!

          groetjes marja in den Eng

          Comment


          • #6
            Hallo Marja,

            Ik zou zeggen kom hier maar eens in Uden langs dan zal ik je bewijzen dat je toch wel een sterk vooroordeel hebt tegenover de Congo grijze roodstaart papegaai.

            Momenteel zitten en bij mij in de woonkammer 3 stuks, die kunnen door iedereen opgepakt en geaaid worden, of de mensen jong zijn of oud, of ze man zijn of vrouw, of ze Eurepeaan zijn of Afrikaan of Aziaat... de beestjes maken totaal geen problemen!
            Amerikanen... weet ik nog niet, heb ik nog niet losgelaten op mijn vogels.

            Wat ik eigenlijk wil zeggen... het is allemaal een kwestie van gewenning en opvoeding.

            Overigens door middels van oefening kan je het "schrikkerige" van je vogel ook een flink stuk afleren, ook als ze al ouder zijn.
            Normaal hoort een papegaai niet of nauwelijks te schrikken.

            Succes,

            Frans
            fkbmac www.koppiekrauw.com

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X