Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe tam maken?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe tam maken?

    Hallo,

    Weten jullie misschien hoe je een pennant rosella kunt tam maken, hij wordt nu kwaad als je met je hand bij hem in de buurt komt en hij bijt echt vreselijk hard hoe kun je dit het beste doen om hem tam te maken? En hij is al gekortwiekt.

  • #2
    Hallo Dennis,

    Met veel geduld en lekker voer maak je je pennant tam.

    lees maar eens op www.koppiekrauw.com die geeft een uitgebreide uitleg
    fkbmac www.koppiekrauw.com

    Comment


    • #3
      Hallo.

      Zelf heb ik pas ook een vrij schuwen rosella in huis gehad. hij beet enorm hard en hier moest ik wel op reageren. hierop heb ik paar handschoenen aangetrokken. ik heb de vogel er op gekregen en samen met wat lekkere dingen in de WC gaan zitten (kleine ruimte zonder verdere dreigingen behalve ik). Dit dagelijks herhaalt. zodat we posititief aan elkaar gewend raakte. Maar met name gewenning dat jou handen of jou hele voorkomen dat de vogel ervaart dat jij geen gevaar oplevert voor de hem.

      Doordat je handschoenen draagt hoef je niet te reageren op bijt gedrag en kun je dit negeren. dit werkt namelijk het beste.

      een schouder is voor mijn vogel een vrij veilige haven. hoog, kan zich verstoppen achter me hoofd en als ik wat eet pikt hij het gewoon uit me mond . misschien kun je dit ook hanteren.

      en natuurlijk kortwieken, want dan vliegen ze minder snel weg en blijven ze sneller bij je omdat ze geen keus hebben.

      suc6 er mee.

      en negatief gedrag negeren!!! want laggen huilen schelden of slaan is allemaal bevesting van het ongewenste gedrag.
      Groet Sam,

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X