PDA

Bekijk Volledige Versie : Goedkopere douchezitstok

Sammie
05-09-07, 20:34
Hoi Hoi,

Misschien een leuke tip voor iedereen.
Ik heb een uitrekbare douche stang gekocht, één waar je eigelijk een douche gordijn aan hangt.
Die heb ik tussen de twee muren geklemd en met dit touw omwikkeld zodat mijn papegaai Sammie er niet van afvalt.( de stang is nogal glad)
Dit werkt perfect en ze vind het helemaal geweldig.
Ze word nu zelfs boos als ik de douche uitzet.

Handige tip toch??

Groetjes van Silvia en Sammie. :grijze-roodstaart:

fkbmac
06-09-07, 11:31
Hoi Hoi,

Misschien een leuke tip voor iedereen.
Ik heb een uitrekbare douche stang gekocht, één waar je eigelijk een douche gordijn aan hangt.
Die heb ik tussen de twee muren geklemd en met dit touw omwikkeld zodat mijn papegaai Sammie er niet van afvalt.( de stang is nogal glad)
Dit werkt perfect en ze vind het helemaal geweldig.
Ze word nu zelfs boos als ik de douche uitzet.

Handige tip toch??

Groetjes van Silvia en Sammie. :grijze-roodstaart:

Hallo Sivia,

Ik vind het een TOP-TIP.
Als je er een leuke foto daarvan ter beschikking stelt (mailen naar graaggraag@hotmail.com (naargraaggraag@hotmail.com))
dan wil ik dat graag in mijn site verwerken.

Groetjes,

Frans

Sammie
06-09-07, 12:02
Hoi Frans,

Ik heb meteen een paar foto's verstuurd. Ook één waar Sammie aan het douchen is. Ze is nu 11 weken.
Ik ben benieuwd wat iedereen er van vind.
Sammie vind het in ieder geval een uitkomst kan ze lekker douchen en je kan er zelf ook nog gewoon bij staan. (alleen even de douchekop draaien voor water.)

Groetjes van Silvia en Sammie.:grijze-roodstaart:

fkbmac
08-09-07, 14:14
Hallo Sivia,

Bedankt voor de foto's. (heb zij bij jouw bericht geplaatst)

Ik heb de foto met Sammie inmiddels ook al op mijn site geplaatst...lees maar :

http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/papa-verzorging/aaa-frame-pape-verzorging.htm (http://www.koppiekrauw.com/Papa-kennis/papa-verzorging/aaa-frame-pape-verzorging.htm)

kijk dan verder naar douchen!

Groet,

Frans

lala
21-09-07, 02:25
hallo,

mijn grijze roodstaart wordt op 17/10/2006 één jaar!!
ik heb een probleem, ze houdt niet van water. als ik haar onder de douche hou probeert ze weg te vliegen, of als ik haar met lauw water sproei maakt ze dat ze weg is;

kan iemand mij een raad geven?

lala

ps: haar naam is ladie

Sammie
25-09-07, 14:29
Hoi Lala,

Je kan altijd even uit proberen om ladie iedere dag in contact te brengen met de douche. Laat haar eerst even wennen aan het geluid en misschien is het leuk voor ladie om jou te zien douchen zonder dat ladie zelf nat word.
Na een dag of twee probeer je ladie gewoon met natte handen te aaien en kijk wat ze dan gaat doen. Of misschien een douche stok plaatsen en haar daar eerst aan laten wennen. Zodat ze eerst went aan het idee dat het niet eng is.
Zo heb ik het in het begin ook gedaan met Sammie, maar sammie was heel snel verslaafd aan douchen. Voor dat ik de stang had hangen nam ik haar op mijn handen en ging van links naar recht met Sammie en zo onder de straal door zodat ze toch iets nat werd.(ik doe dit iedere dag)
Later de stok aan geschaft en nu wil ze echt uren onder de douche zitten.
Ik hoef nu alleen nog "ga je mee douchen" te zeggen en ze stapt meteen op mijn hand en kijkt al naar de trap.
Heb geduld met ladie en laat haar gewoon langzaam wennen.
Hopelijk gaat het je lukken en word ladie ook verslaafd aan het douchen.

Sammie
25-09-07, 14:43
Hoi Frans,

Ik vind het heel erg leuk dat de foto's nu bij mijn tekst staan.(kan ik dit zelf ook doen?)
Ook vind ik het super dat ze op de site www.koppiekrauw.com (http://www.koppiekrauw.com) staat.
Echt helemaal super. Ook van deze site heb ik al zoveel geleerd. Er zijn altijd dingen die ik graag wil weten of dingen even nalezen of ik het wel goed doe.
Ik heb inmiddels wel de douchestok voor Sammie veranderd omdat Sammie graag van links naar recht wil hollen. Dus heb ik de hele stok vol gedraaid met touw. Had ik dit niet gedaan dan viel ze steeds van de linker kant af omdat de stok veel te glad is voor haar voetjes.
Nog even een tip: let altijd op dat je jonge gaai niet na het douchen in slaap valt, want het kan zijn dat hij/zij dan van de stok af valt. Heb ik nu ook één keer gehad en dat is echt een hele harde klap zo op die douchevloer.
Niet leuk voor jezelf en zeker niet voor je gaai.
In ieder geval heel erg bedankt voor je super sites.

BonnyGrey
15-02-08, 01:12
Ik heb voor Bonny zelf een douchestok gemaakt van pvc (gewoon bij de lokale doe het zelver)dit kost nog geen 5 euro

Dit heb ik verzaagd en naar het model van de douchestok die je voor veel geld bij de dierenwinkel koopt gelijmd met pvclijm (wel 24 uur laten drogen ivm reststoffen uit de lijm)

Als zit gedeelte (pvc is erg glad natuurlijk) een stuk natuurhout gepakt een kraag van pvc erom zodat hij perfect in de rest past(niet verlijmd zodat ik deze kan vervangen waneer nodig) en klaar is kees

De grap is dat Bonny tot het moment dat hij op de stok mocht een BLOEDHEKEL had aan douche
Hij hapte zelfs naar mijn hand zo chagerijnig werd ie ervan en na slechts 3 douchebeurten met de nieuwe stok vindt ie het gewoon lekker en leeft hij zich helemaal uit

eigenaardig beest eigenlijk

maar voor mij en Bonny is het een doorslaand succes

Hans en Jolanda van Dijk
15-02-08, 17:29
Ik heb voor Bonny zelf een douchestok gemaakt van pvc (gewoon bij de lokale doe het zelver)dit kost nog geen 5 euro

Dit heb ik verzaagd en naar het model van de douchestok die je voor veel geld bij de dierenwinkel koopt gelijmd met pvclijm (wel 24 uur laten drogen ivm reststoffen uit de lijm)

Als zit gedeelte (pvc is erg glad natuurlijk) een stuk natuurhout gepakt een kraag van pvc erom zodat hij perfect in de rest past(niet verlijmd zodat ik deze kan vervangen waneer nodig) en klaar is kees

De grap is dat Bonny tot het moment dat hij op de stok mocht een BLOEDHEKEL had aan douche
Hij hapte zelfs naar mijn hand zo chagerijnig werd ie ervan en na slechts 3 douchebeurten met de nieuwe stok vindt ie het gewoon lekker en leeft hij zich helemaal uit

eigenaardig beest eigenlijk

maar voor mij en Bonny is het een doorslaand succes

Nou dat vraagt natuurlijk om een foto ;)

BonnyGrey
15-02-08, 19:10
Hierbij op verzoek de foto's van de douchestok
Bonny slaapt dus die zit er niet op haha

zoals je ziet zitten er zelfs afsluitdopjes op de uiteinde en dat alles voor nog geen 5 euri

Hans en Jolanda van Dijk
15-02-08, 21:13
Ziet er goed uit, :) maar hoe bevestig je de douche stok aan de muur ?
Op het originele exemplaar zitten zuignappen zag ik laatst,
hoe doe jij het, of houd je de stok gewoon in de hand ?.

fkbmac
16-02-08, 03:25
Hallo,

Ik heb indertijd ook wat geexperimenteerd met pvc-buis.
Maar al snel bleek dat de pvc-buis te glad was om voldoende houvast aan de pootjes van de papegaai te geven.

Daarom ook dat ik in de pvc-bochten een dikke wilgentak gemonteerd heb, deze zit vastgeschroefd met een rvs-parkertje.

De eindoppen zitten met schroeven en pluggen aan de buitenmuur bevestigd.
De pvc-buizen zitten in de einddoppen geschoven, de constructie kan er dus zo uit getrokken worden.

zie foto!

BonnyGrey
16-02-08, 10:44
de tak in de douchestok kan eruit en dan steek ik de rest van bovenaf door de kraan (tussen die twee aansluitingen in de muur)
en dan de tak er weer aan en douchen maar

fkbmac
16-02-08, 11:21
de tak in de douchestok kan eruit en dan steek ik de rest van bovenaf door de kraan (tussen die twee aansluitingen in de muur)

Aha, dankje, nu begrijp ik je ontwerp!

Groet, Frans

Hans en Jolanda van Dijk
16-02-08, 16:39

Juist ja....dat is erg slim van je.
Werkt uiteraard alleen als je een dergelijke kraan hebt,
wij hebben zelf een douchecabine waar een zitje in de achterwand zit,
Lizz kan daar straks gewoon op zitten hoop ik.

Anders ga ik ook maar eens met PVC aan de slag,
op zich is dat erg leuk knutsel materiaal :)

http://i247.photobucket.com/albums/gg151/HansvanDijk/kevin.jpg