PDA

Bekijk Volledige Versie : prijs papegaaien

vanderrijken guy
23-10-06, 15:20
hoi, ik sta telkens versteld als ik de prijzen zie die men vraagt voor een jonge papegaai. Die vogels hebben uren zitten te broeden en de eigenaars vragen tussen de 400€ en de 900 € voor zo een roodstaart papegaai. blijkt me meer voor deze mensen een leuke bijverdienste in het donker grijs dan een hobby waarin men de vogel op de eerste plaats stelt.

Hope
23-10-06, 16:40
hoi iemand zonder  naam ik geef je helemaal gelijk  het is voor de meeste echt geen hobby meer maar gewoon een handel met levende dieren vind het zelf ook triest dat  de prijzen zo hoog liggen want mensen met minder hebben  zo geen kans om ook zo een  beestje aan te schaffen hoe graag ze  het ook zouden willen blijft alleen maar kijken gaan  naar andere die er een hebben  maar zo gaat het met alles toch !!!!
maar vind wel vooral bij levend e dieren hoeft dat nie zo erg te gebeuren.....
Groetjes Jenny

fkbmac
23-10-06, 22:45
Hallo Guy,
Ook bij papegaaien bepaalt de marktwerking de prijs. Het is een kwestie van vraag en aanbod.
Maar dat de hobbykweker er veel aan verdient.... ik denk dat je je daar toch mogelijk vergist.
Ik geloof echt dat er aardig wat kosten gemaakt moeten worden voordat je broedresultaten hebt met grijze roodstaarten.
Mensen die het hobbymatig doen verdienen er niet of nauwelijks aan.
Het is niet zo van.... je zet twee papegaaien bij elkaar en hup je hebt babygaaitjes.
Wat als je papegaaikoppel na een jaar nog geen eieren gelegd hebben?
Wat als de eieren niet bevrucht zijn?
Wat als de papegaai-ouders de baby's niet acceptern en men moet met de hand voeren??
Sowieso, worden veel gaaitjes na een paar weken met de hand gevoerd.... elke 4 uur voeren..Kooien aanschaffen, papegaaien aanschaffen, schoonmaken, voer kopen, voederen vogelarts rekeningen, en zo kan ik nog een hele hoop kosten verzinnen
Stel dat de hobbykweker al die uren die hij aan zijn papegaaien besteedt zou gaan beunen....
Elke weddenschap dat hij daar véél meer aan overhoudt.
Ter informatie... ikzelf ben geen kweker, maar een liefhebber.
Groet,
Frans

chris en rood
21-11-06, 22:44
Beste mensen natuurlijk zijn er handelaren die er aan verdienen!
BROODKWEKERS, die 30 stellen in erbarmelijke omstandigheden houden!!!maar om een voorbeeld te geven van een andere kant,
ook wij zijn DIE Hobbykwekers!!!
maar wel mensen die deze stellen,die afgedankt worden door de BROODKWEKER, graag opkopen, om deze een zeer verdiende en waardig bestaan te geven!
broeden ze het wel, is dat prima!
maar doen ze het niet, mogen ze hier ook blijven tot ze 100 worden!!!
samen met de andere opvang, die epileptisch, blind of andere mankementen hebben!!!
let wel er gaat hier al jaren! ca 100 kg premium papagaaienvoer per MAAND door heen!!!
buiten de groente en het fruit, wat ook zeker een zeer belangrijke aanvulling voor de vogels is!!!
rijden regelmatig de benelux door om dieren op te halen die door kwekers en mensen zomaar weer gedumpt worden!
en ook die vogels krijgen we niet voor niks!
dus moraal van deze reactie,
broodkwekers die geld verdienen aan dierenleed.
en hobbykwekers die ondanks die paar jongen per jaar,het grootste gedeelte van hun inkomen/salaris spanderen aan het welzijn van hun DIEREN!!!!
er is al veels te veel leed in de dierenwereld, wat als een jonge papagaai bijvoorbeeld 50,- zal kosten?!
hoeveel mensen nemen dan ZONDER verder na te denken, een jonge vogel in huis!!
om ze later weer te dumpen omdat ze lawaai of te veel stof/vuil veroorzaken!!!
chris en rood
hobbykweker en vogel opvang Second Chance

Rampage
09-08-10, 19:29
Ik moet je helemaal gelijk geven hierboven.

Wij zijn onlangs opzoek gegaan achter een grijze roodstaart, nu half september zal ik hem hebben, wij hebben al eerder vogeltjes gehad, maar die zijn ontsnapt, ntje is doodgegaan, waar ik zelf niets kon aan doen :(.
Wij hebben eigenlijk voor de duurste kweker gekozen, maar die lag ons het best en wij hadden al via zijn website zijn liefde voor zijn dieren ook gezien,
en ook woonde hij het dichtst bij ons, daarom hebben wij daarvoor ook gekozen! En inderdaad zoals hierboven vermeld, er gaat heel wat geld in dat kweken hoor.