PDA

Bekijk Volledige Versie : Bijzondere Grijsjes Koningspapegaai

fkbmac
28-11-06, 02:49
Hier een paar fotos van de "koningspapegaai"

fkbmac
28-11-06, 16:42
Informatie over de koningspapegaai:

De meningen zijn verdeeld over het fenomeen Koningspapegaai.
Zoals je kunt zien is het een grijze roodstaart met erg veel extra rood in zijn verenkleed.
Over het algemeen wordt volgende aangenomen:
Indertijd, toen de grijze roodstaart nog veel geïmporteerd werd, zat er zo nu en dan een exemplaar tussen die, door speling van de natuur, extra veel rode veertjes had.
De "handel" heeft daar toen een naam aan geplakt (koningspapegaai) om deze papegaai voor een veel hogere prijs te verkopen.

Voor zover mij bekend kan men de Koningspapegaai niet kweken, ze krijgen normale grijze roodstaart baby's.

Maar ze zijn wel erg apart... toch ?

Zo zijn er ook nog albino.. grijze roodstaarten. (helaas geen foto)
Ik heb nog wel een foto van een "grijze witstaart"

Bass
02-04-09, 18:55
http://www.fuglehobby.dk/images/Albino_jaco_web.jpg

hier is een foto!
ik kwam hem tegen omdat mijn papegaai ook een speling van de natuur heeft betreft de kleuren van zijn veren.
Seth (mijn grijze roodstaart) was de enige in het nest en ik mocht als eerste kiezen en koos Seth. Op het begin was men bang dat het geen speling van de natuur was maar dat Seth ziek zou zijn. Achteraf na 4 testen! is het tegendeel bewezen...gelukkig maar.

ik probeer eerdaags een foto's van Seth up te loaden.

fkbmac
02-04-09, 23:04
Prachtig, een witte roodstaart :)

Je zou menen dat het een albino is... maar die rode staart?

Maarwel apart.

Manon
03-04-09, 17:30
Ik vind ze prachtig los van het feit dat het een speling der natuur is!!

Francapapegaaien
03-04-09, 19:50
Rode veren bij grijzen duiden op nier problemen, ik heb nog nooit gehoord van de zogenaamde Konings grijze die oud werd.
Persoonlijk vind ik doodziek niet echt erg mooi :p ,

mvg Frank

Bass
03-04-09, 23:02
is het altjid zo wanneer een grijze roodstaart rode veren heeft buiten zijn staart dat de vogel nier klachten heeft?

Seth zit goed in de veren en er lijkt niks mee aan de hand te zijn.
ik heb hem gekocht in wijhe waar ik veel vertrouwen in heb, ga ervan uit dat ze de vogel dan niet zomaar verkopen of...

Is het altijd zo dat wanneer een grijze rstaart een aantal rode veren heeft (buiten zijn staart) dat de vogel nier problemen heeft?

De ontlasting was vandaag toevallig wat rood van kleur maar dat kan ook van het eten zijn...dat hou ik in de gaten...

Bass