PDA

Bekijk Volledige Versie : Opzoek naar Kaapse papegaaien kweker

bart8008
09-02-17, 17:33
Beste Allemaal,

Al een tijdje ben ik opzoek naar een Kaapse papegaai (Poicephalus Robustus Fuscicollis). Een kweker zoeken daarentegen is iets moeilijker. Ik gaan zoeken op internet en kwam onder andere op dit forum terecht. Ik heb gelezen dat forumlid "Kaapsen" deze mooie vogel kweekt. Deze heb ik al een PB gestuurd maar weet niet of deze meneer/mevrouw nog actief is.

Zijn er forumleden die Kaapse kwekers kennen? Tips zijn van harte welkom!

Mvg.

Xcodd
10-02-17, 09:37
Ik heb veel over deze soort gelezen.
Ook ik ben er naar op zoek geweest en het zijn niet hele populaire vogels om te kweken vanwege de moeilijkheidsgraad.
Het zijn vogels die makkelijk gestrest raken.
Evengoed zou ik ook een kaapse er bij willen hebben, maar helaas niet makkelijk te vinden.

succes met je zoektocht.
Mocht ik iemand vinden die ze kweekt en verkoopt laat ik dat wel weten.

Groeten,

Marcel

bart8008
10-02-17, 10:09
Ik heb veel over deze soort gelezen.
Ook ik ben er naar op zoek geweest en het zijn niet hele populaire vogels om te kweken vanwege de moeilijkheidsgraad.
Het zijn vogels die makkelijk gestrest raken.
Evengoed zou ik ook een kaapse er bij willen hebben, maar helaas niet makkelijk te vinden.

succes met je zoektocht.
Mocht ik iemand vinden die ze kweekt en verkoopt laat ik dat wel weten.

Groeten,

Marcel

Hoi Marcel,

Fijn dat je zo snel reageert. Over de moeilijkheidsgraad ben ik het helemaal met je eens, het is niet makkelijk om een kweker te vinden. We geven de moet niet op! Ik probeer zoveel mogelijk lijntjes uit te gooien.

Mvg Bart

Xcodd
10-02-17, 12:45
Ik hoop dat we een kweker kunnen vinden. Het lijken mij uitdagende vogels om mee te kweken vanwege de schaarsheid.
Ook hoop ik dat het stress niveau van de kaapse niet te hoog is. ik heb wat verhalen gelezen dat zij er echt dood aan gaan.
Het zelfde geld voor de Ruppel papegaaien. Het lijkt me ook verschrikkelijk om ver met je vogels te zijn en dat ze dan plots dood zijn omdat het heel moeilijk is hun stress niveau omlaag te krijgen.

Dus ik twijfel nog heel erg, want ik wil het de beestjes ook niet aan doen mocht ik het toch niet goed genoeg doen.

bart8008
10-02-17, 13:29
Ik hoop dat we een kweker kunnen vinden. Het lijken mij uitdagende vogels om mee te kweken vanwege de schaarsheid.
Ook hoop ik dat het stress niveau van de kaapse niet te hoog is. ik heb wat verhalen gelezen dat zij er echt dood aan gaan.
Het zelfde geld voor de Ruppel papegaaien. Het lijkt me ook verschrikkelijk om ver met je vogels te zijn en dat ze dan plots dood zijn omdat het heel moeilijk is hun stress niveau omlaag te krijgen.

Dus ik twijfel nog heel erg, want ik wil het de beestjes ook niet aan doen mocht ik het toch niet goed genoeg doen.

Dat lijkt mij ook verschrikkelijk. Daarom wil ik dat ook graag van een kweker horen hoe die er mee omgaan en of zei dit probleem ook zien. Ken ook niemand in mijn omgeving die deze vogels heeft. Wel zie ik nu op FB meerdere mensen Nederlanders met een kaapse als profiel foto. Ik probeer nu ook op FB in contact te komen, maar ook dit gaat moeizaam.

Ik heb nog zoveel vragen haha :)

erikverhage
10-02-17, 14:15
bart,

volgens mij heeft dieca ze wel eens regelmatig.
die kun je eens bellen het is wel een winkel en geen kweker.

erik

Xcodd
10-02-17, 14:57
oeh Horn lekker ver xD

kaapsen
11-02-17, 09:58

Kaapse zijn in mijn ogen totaal niet gestrest, integendeel zelfs, het worden in de regel zefbewuste vogels bij de juiste omgang met ze.

Natuurlijk zal niet iedere vogel dezelfde persoonlijkheid hebben, maar dit is bij ieder ander soort gelijk.

Wat wilt U weten?

Gr Kees

Xcodd
12-02-17, 12:30
Oh das wel fijn om te weten.
ik had er over gelezen, maar gelukkig dat er iemand met ervaring is op het forum

ik vind het een mooie vogel en volgens mij zijn er niet veel van in Nederland. Zou ik er in de toekomst graag mee willen kweken.

wat is jou ervaring met deze soort?
hoeveel koppels heb je?
wat voor dieet hebben ze?
zou je me de voor en nadelen kunnen vertellen over de kaapse?

haha sorry voor al deze vragen. Maar je bent de eerste in mijn zoektocht die ik direct vragen kan stellen:)

Nel
12-02-17, 15:22
Ik weet dat Cor uit Vlaardingen wel eens jongen heeft. Zal even de link zoeken voor je.

Nel
12-02-17, 15:25
http://www.parrotfarm.nl/fotos/

Ik weet niet hoe hij is hoor. Ik weet dat ie zelf kweekt maar ook weleens van kwekers jongen inkoopt. Ik was er een x toen hij een jonge kaapse had zitten, jaren geleden. Toen wist hij aardig wat te vertellen over de soort, ook dat het niet de makkelijkste vogel is. Was hij heel eerlijk in.

bart8008
12-02-17, 15:38
ik had er over gelezen, maar gelukkig dat er iemand met ervaring is op het forum

ik vind het een mooie vogel en volgens mij zijn er niet veel van in Nederland. Zou ik er in de toekomst graag mee willen kweken.

hoeveel koppels heb je?

haha sorry voor al deze vragen. Maar je bent de eerste in mijn zoektocht die ik direct vragen kan stellen:)

Goede vragen, daar ben ik ook wel maar benieuwd. Wil zoveel mogelijk weten over dit soort.

http://www.parrotfarm.nl/fotos/

Ik weet niet hoe hij is hoor. Ik weet dat ie zelf kweekt maar ook weleens van kwekers jongen inkoopt. Ik was er een x toen hij een jonge kaapse had zitten, jaren geleden. Toen wist hij aardig wat te vertellen over de soort, ook dat het niet de makkelijkste vogel is. Was hij heel eerlijk in.

Super! Weer een kweker erbij. Zo komen we nog eens ergens . Bedankt voor de tip!

Nel
12-02-17, 15:41
Ook ik heb gehoord dat het niet de makkelijkste vogels zijn juist omdat ze zo zelfverzekerd zijn. Ze houden de poot stijf zeg maar hahaha. Ik houd daar wel van.

Xcodd
13-02-17, 10:18
Ook ik heb gehoord dat het niet de makkelijkste vogels zijn juist omdat ze zo zelfverzekerd zijn. Ze houden de poot stijf zeg maar hahaha. Ik houd daar wel van.

Van wat ik heb geleerd en gelezen klopt dan toch een klein beetje, maar heb ik dat net even anders gezien haha.

bedankt voor de bron!

Hopen dat het wat is en misschien wel even een bezoekje doen.

Misschien iemand die wel ervaring heeft met deze kweker?

kaapsen
16-02-17, 14:10

hoeveel koppels heb je?

Hi even een paar kleine info,s.

Er zijn idd niet veel liefhebbers in Nederland die met deze mooie vogels kweken en natuurbroed jongen zijn er bijna helemaal niet in de regel.

Zelf heb en kweek in vanaf plm 94 met de kaapse, zou dit even moeten nalezen voor de juiste datum.

Heb meerdere koppels , waarvan de poppen allemaal eigen kweek zijn, ook latere generatie dus.

Ik zou het geen dieet willen noemen , maar ok , een goede papegaaien mengeling van hardvoer , geweekte en gekiemde zaden , fruit , groente en alle soorten noten die er evt voorradig zijn en een krachtvoer mengeling die ik zelf op zn tijd maak , voor alle vogels.

Zelf zou ik je eigenlijk geen nadeel kunnen opnoemen , daar moet ik wel bij zeggen dat ik praat uit kwekers oogpunt met betrekking tot het houden er van .

Je hebt ws wel eens over Skull en Kyano gelezen op Facebook e.d , dit zijn natuurbroedvogels van mij en om je een voorbeeld te geven op 6 maanden en na 3 maanden bij mij weggegaan , dit zijn de enige vogels die ik particulier , dus naar de huiskamer heb weggedaan, de anderen alleen naar kwekers tot nu toe.

Gr Kees.