Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauwgele ara , al een levenslange droom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Blauwgele ara , al een levenslange droom

    Hallo allemaal,

    ik ben Danique en heb hier wat tips nodig van ervaren ara's eigenaren.
    Ik heb hier veel vragen maar ook veel informatie over wat ik nu eigenlijk wil,dus ik wil je vast al even vertellen dat dit geen 5 zinnen topic wordt.
    Ps: neem me het niet kwalijk als ik (perongelijk) forum regels breek-ik ging juist forum regels nog ns nakijken voordat ik een topic opende maar de forumregels vond ik niet meer en ik zit echt wel vol spanning te wachten dus..

    Even info...

    Ik wil al jaren een blauwgele ara,dat is echt een droom die me al levenslang achtervolgt.En nu begon het ook steeds meer en meer te kriebelen,dus zocht ik wat meer op.Ik heb me meteen aangemeld bij cursussen forums enz. En ik wou op dit forum ook wat info opdoen.
    Ik ben me al een hele tijd aan het inlezen en heb de 'rekening' al gemaakt,wat betreft de rekening:ik heb alles al opgezocht,wat en waar ik het beste kan kopen.ook de maandelijkse kost heb ik berekend en alles opgeteld zodat ik al een goed idee heb van hoeveel het ongeveer gaat kosten. Ook mijn ideeën met de ara zijn al uitgewerkt. Wat dat betreft:
    -ik ga een waarschijnlijk een vrouwtjes ara nemen(ik weet niet maar dat gaat naar mijn gevoel,of is een mannetje toch beter voor niet zo ervaren te zijn met ara's?)
    -ik ga hem NIET kortwieken,ik vind(en dat is mijn eigen mening) dat ik de vogel zijn vrijheid van vliegen niet wil beperken dus neem ik als ik naar buiten ga,een goed beveiligd tuigje.
    -Ik ga misschien later mijn ara een partner voor het leven laten uitkiezen(weet niet,tips hiervan?)
    -ik heb al verschillende vogelartsen (iemand nog een betere?)
    -op gebied van voer gebruik ik de pellets+speciale gemixste zaden+vers fruit&1 walnoten ofzo.(welk merk pellets gebruiken jullie&kwaad kan ik dat kopen?)Liefst in België
    -even ter info ik woon in België.

    Tips?

    Waar ik de vogel het beste kan kopen?het merk voer?hoeveel keer voeren per dag? Pas later een koppel vormen? Enz.

    Er zijn vast nog veel meer vragen maar die schieten me even niet te binnen,dus die vang ik zo wel op

    ik wacht op jullie antwoord!
    mvg Danique
    ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

  • #2
    je levenslange droom ?
    stel jezelf de vraag waarom,en antwoord niet alleen omdat je die mooi vindt
    wil je die echt,heb je ook al stilgestaan bij het gedrag en de opvoeding,een ara is niet zomaar een papegaai
    een ara is sterk en slim,draait bijvoorbeeld bouten los,bijt dingen kapot zoals je plafonniere,1 hap kapot,ik noem nu maar even wat
    ik heb al jaren papegaaien en zei altijd ik wil geen ara,tenzij die op mijn pad komt en ik er klaar voor ben
    en die kwam er ja
    ik heb mijn hele leven vogels gehad en had vroeger nooit gedacht dat ik ooit een papegaai zou hebben want dat was toch te duur enz,en laat staan een ara
    nu heb ik een huis vol waarvan 3 ara's,dus als je het echt wilt en de tijd is er rijp voor komt het goed
    heb vertrouwen in jezelf en ga ervoor als je het echt wilt,de meeste dingen leer je pas in de praktijk

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
      je levenslange droom ?
      stel jezelf de vraag waarom,en antwoord niet alleen omdat je die mooi vindt
      wil je die echt,heb je ook al stilgestaan bij het gedrag en de opvoeding,een ara is niet zomaar een papegaai
      een ara is sterk en slim,draait bijvoorbeeld bouten los,bijt dingen kapot zoals je plafonniere,1 hap kapot,ik noem nu maar even wat
      ik heb al jaren papegaaien en zei altijd ik wil geen ara,tenzij die op mijn pad komt en ik er klaar voor ben
      en die kwam er ja
      ik heb mijn hele leven vogels gehad en had vroeger nooit gedacht dat ik ooit een papegaai zou hebben want dat was toch te duur enz,en laat staan een ara
      nu heb ik een huis vol waarvan 3 ara's,dus als je het echt wilt en de tijd is er rijp voor komt het goed
      heb vertrouwen in jezelf en ga ervoor als je het echt wilt,de meeste dingen leer je pas in de praktijk
      Misschien heb ik het gevoel geven dat ik ze alleen maar mooi vind? Anders sorry daar voor want daar doe ik het heus noet voor! Het gedrag en de opvoeding heb ik idd ook al lang naar gekeken,mijn vriendin heeft 4 ara's en daar heb ik ook al heel wat info mee opgedaan.ik ga meer als 3 keer in de week naar haar (zeker nu dat ik zelf overweeg) en ik weet ook goed hoe ara's zijn. Ik heb zelf ook al jarenlang vogels gehad en dacht nu eens aan een ara je hebt wel gelijk en ik snap je punt 'als de tijd rijp is' en dat voelt ook zo.Even ter verduidelijking ik ben wel bekend met ara's want als mijn vriendin opreis is pas ik altijd op de ara's. Je geeft heel veel goede argumenten.
      bedankt voor je reactie!
      ps: weet jij misschien een BELGISCHE kweker(die fokt op gezondheid en welzijn)? Ik heb er natuurlijk alles voor over en wil gerust naar Nederland rijden hiervoor maar ik zou ook graag eens informeren dichterbij.

      mvg Danique
      ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

      Comment


      • #4
        perfect,zo'n soort antwoord wilde ik horen
        en net als met kinderen,je hebt ze wel voor je leven en niet zoals bij een logee of als je oppast,je zit er 24 uur per dag aan vast
        veel mensen roepen dat ze een ara willen en dan zeg ik dat wil je helemaal niet,je hebt de lusten en de lasten en dat wordt vaak vergeten en moet de vogel weer weg of komt de kooi nooit meer uit
        van waar uit belgie kom je,kan wel eens navraag doen,zelf heb ik ook een kweek koppel maar weet natuurlijk niet of en wanneer ze een jong zouden gaan krijgen (hebben bij oude eigenaar wel jongen gehad maar heb ze nog niet zo heel lang)
        wat ik wel meegekregen heb is dat ze in belgie duurder zouden zijn

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
          perfect,zo'n soort antwoord wilde ik horen
          en net als met kinderen,je hebt ze wel voor je leven en niet zoals bij een logee of als je oppast,je zit er 24 uur per dag aan vast
          veel mensen roepen dat ze een ara willen en dan zeg ik dat wil je helemaal niet,je hebt de lusten en de lasten en dat wordt vaak vergeten en moet de vogel weer weg of komt de kooi nooit meer uit
          van waar uit belgie kom je,kan wel eens navraag doen,zelf heb ik ook een kweek koppel maar weet natuurlijk niet of en wanneer ze een jong zouden gaan krijgen (hebben bij oude eigenaar wel jongen gehad maar heb ze nog niet zo heel lang)
          wat ik wel meegekregen heb is dat ze in belgie duurder zouden zijn
          Ja inderdaad dat weet ik,een dier heb je niet voor even maar voor je hele leven.Bovendien is de opvoeding nog het allerbelangrijkste ,elk dier heeft recht op een eeuwig en goed thuis!
          ik woon in Oost-Vlaanderen.Ik heb ook al eens gehoord dat ze in België duurder zijn,maar Nederland is ook goed,ik kom daar zo vaak voor boodschappen te doen dat het meevalt met rijden.

          mvg Danique
          ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

          Comment


          • #6
            Trouwens...

            Wat ik ook nog wilde vragen is dat ik graag de kamer waar de ara gaat staan,wat ingericht is met planten die zij in de natuur ook hebben(geeft volgens mij wat meer huiselijk gevoel) weet iemand welke plantensoorten dat zijn??


            Danique
            ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

            Comment


            • #7
              Trouwens...

              Wat ik ook nog wilde vragen is dat ik graag de kamer waar de ara gaat staan,wat ingericht is met planten die zij in de natuur ook hebben(geeft volgens mij wat meer huiselijk gevoel) weet iemand welke plantensoorten dat zijn??


              Danique
              ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

              Comment


              • #8
                denk dat die niet lang leven
                ga je de ara in een aparte kamer doen,of is dat alleen om te slapen en als je er niet bent
                een ara wil er graag bij zijn en als je hem vaak alleen laat zitten gaat hij toch om aandacht vragen,schreeuwen ed,die kans is groot

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                  denk dat die niet lang leven
                  ga je de ara in een aparte kamer doen,of is dat alleen om te slapen en als je er niet bent
                  een ara wil er graag bij zijn en als je hem vaak alleen laat zitten gaat hij toch om aandacht vragen,schreeuwen ed,die kans is groot
                  Ja dat weet ik,de planten bedoel je toch?Mijn moeder heeft haar hele huis vol staan met bananenplanten en palmboomjes(mini) zijn deze ook goed? We hebben een kamer vrij voor de gaai,maar persoonlijk als ik er niet ben zet ik haar liever beneden in de living,zodat ik daar ook de muziek kan draaien en daar continu iemand voorbij loopt(en ns een zaadje kan geven,onder waarschuwing van mij natuurlijk) en overdag als ik er bij ben mag ze vrijwel heel de tijd vrij rondvliegen en met me meegaan(ik weet dat ze alles slopen maar gelukkig is ons huis daar bestendig tegen na alle andere ondeugende vogels ;p)'s avonds heb ik hééél veel tijd en 's morgends ook wel,en in het weekend en dikwijls tussen de middag dat ik van het werk dan terug kom voor het eten.
                  ook nog een vraagje: is er een verschil tussen mannetjes ara's of popjes? Ik heb hier overal al vanalles gelezen maar vond niet echt iets van antwoord.

                  Bedankt voor de reacties al!

                  Danique.
                  ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

                  Comment


                  • #10
                    heb hier de ervaring dat mannetjes dominanter waren maar weet niet of dat echt gangbaar is of toeval,heb er nooit ervaringen over gehoord verder
                    de meeste mensen die er eentje hebben weten het geslacht vaak niet eens
                    denk dat er veel te maken heeft met het karakter en een heel stuk de opvoeding,en het geslacht niet echt uitmaakt

                    Comment


                    • #11
                      Ps: neem me het niet kwalijk als ik (perongelijk) forum regels breek-ik ging juist forum regels nog ns nakijken voordat ik een topic opende maar de forumregels vond ik niet meer en ik zit echt wel vol spanning te wachten dus..

                      Voor het geval je ze toch graag wil lezen,

                      https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255637
                      ik weet niet alles maar doe mijn best

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
                        Voor het geval je ze toch graag wil lezen,

                        https://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=255637
                        Dankje dijkkamp!
                        die ga ik meteen maar eens checken !

                        @
                        Ik heb nu ook wat meer nagedacht over de reacties etc.
                        En dacht miss dat een rose kaketoe ofzo ook wel leuk zou zijn.
                        alleen heb ik met dit soort gaai nog geen ervaring.
                        of heeft iemand nog meer leuke gaaitjes voor mij?
                        ik hoor het graag!
                        ik weet dat het totaal andere vogels zijn maar wou toch eens vragen.

                        Iemand tips en hulp voor mij??

                        ik wacht!

                        grtjs Danique
                        ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

                        Comment


                        • #13
                          je moet dan ook wat meer info geven
                          hoe oud je bent,werk je veel,woon je alleen,enz
                          ruimte heb je wss genoeg als je eerst 2 ara;s van plan was ...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door milaja Bekijk Berichten
                            je moet dan ook wat meer info geven
                            hoe oud je bent,werk je veel,woon je alleen,enz
                            ruimte heb je wss genoeg als je eerst 2 ara;s van plan was ...
                            Ja ruimte heb ik meer als genoeg
                            ik woon samen met mijn zus(zij het huis naast mij) op een ruistige boerderij(zonder dieren)
                            in het weekend en tussen de middag heb ik heel veel tijd.Ik werk in de ochtend en kom 's avonds al vrij vroeg terug thuis.Als ik er even niet ben is mijn zus er wel om eens te gaan voeren ofzo.
                            ik hoop dat ik het nu wat verduidelijkt heb.


                            Albast bedankt!
                            ~Dreams Don't Work Unless You Do.~

                            Comment

                            Ads onder in topics

                            Collapse
                            Working...
                            X