PDA

Bekijk Volledige Versie : Druk aan het koppelen

Rebekka
02-09-16, 22:17
Wij zijn druk onze Bonte boertjes aan het koppelen. Omdat ik dit nooit eerder heb gedaan, vind ik kennis en ervaringen van jullie fijn.

Wanneer is het moment dat de beide vogels echt met elkaar in 1 kooi mogen?

Ze staan met hun kooien nu al bijna 2 weken naast elkaar. Sinds een paar dagen zet ik ze op een neutrale plaats (buiten op de tuintafel, met allerlei onbekend speel en klim materiaal, zoals een grote bos met appel-sprokkelhout aan elkaar gebonden.) Ik geef ze daar hun middageten. (groente, fruit, noten etc) Ze hebben er nu 3 keer anderhalf uur of meer gezeten, hoewel het zeker niet continue mot is, is het zeker ook nog niet uitgevochten. Met name de oudste (9mnd) valt nog wel eens aan en is soms jaloers (pikt speelgoed af) De jongste van 16 weken lijkt nog niet heel erg weerbaar. Motorisch is hij nog niet zo sterk. ALS de oudste hem aanvalt, dan heeft hij alleen al moeite om op zijn takje te blijven zitten. Daarnaast vecht de oudste ''gemeen'' door echt te proberen te bijten in zijn vleugel of op zijn buik. De "aanvallen" duren een paar minuutjes en zijn misschien in al die tijd 5 keer geweest.

De nieuwe zit in een klein kooitje en ik vind dat ze eigenlijk meer ruimte nodig heeft. Nu twijfel ik een beetje. Als ze volgende week bij wijze van spreken bij elkaar kunnen, koop ik nu geen nieuwe kooi en vind ik het prima. Als ze het beste voorlopig uit elkaar moeten blijven qua kooi dan koop ik een tijdelijke grotere kooi. Wat denken jullie?

milaja
02-09-16, 23:54
ik zou nog even wachten
hij is nu nog best baby met misschien nog babyneigingen
zodra hij zich goed kan verweren en een beetje op hetzelfde niveau zit als de ander kan je ze bij elkaar gaan zetten
ik zou als je dan nog een beetje twijfelt ze overdag bij elkaar en voor het slapen dan misschien nog even scheiden mocht je dat een beter gevoel geven