Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

gewicht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • gewicht

    Ik lees hier overal dat de bb met 6 weken al 140 gram zijn. Die van mij van 9 weken is ongeveer 115 voor en 125 na het eten. Is het een kleintje? Hoeveel groeien ze eigenlijk nog?

  • #2
    volgens het net worden ze tussen de 136 en 154 gram als ze volwassen zijn
    jou bbtje is niet te licht en zal zeker nog groeien,is nog erg jong en zou normaal gesproken nog door de ouders gevoerd worden
    zorg ervoor dat hij goed eet en genoeg krijgt,niet overvoeren per keer dat kan ook kwaad

    Comment


    • #3
      Onze bb was met 10 weken 124 gram. Nu is hij bijna 2 jaar en weegt hij 135 gram. Ik weeg hem om de paar weken, steeds ongeveer dezelfde tijd vd dag. Zijn gewicht wisselt, soms een paar gram meer, soms een paar gram minder. Maar hij weegt nooit minder dan 130 gram en nooit meer dan 140 gram.

      Comment


      • #4
        Bedankt voor de reacties!

        Die 124 gr. was dat voor of na het eten?

        Ik voer tot hij niet meer wil.
        Hij is er natuurlijk nog maar 5 dagen, maar 1 keer was het 14 ml en 1 keer net 5 ml. De andere keren alles ertussen. Daarnaast eet hij ook regelmatig zelf wat. Ik kan dat aan zijn gewicht zien. Dan eet hij logischerwijs minder pap.
        Hij lijkt nu ook wel wat minder te eten door alles wat hij om zich heen ziet. Eigenlijk moet ik hem prikkelarm gaan voeren.

        Ik maak me overigens geen zorgen hoor... hij is actief en ondernemend.

        Comment


        • #5
          Weeg hem elke ochtend op een vaste tijd voor je hem gaat pappen,
          zo heb je het meest neutrale gewicht.
          Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

          Ken je papegaai

          sigpic

          Comment


          • #6
            Ik weeg hem elke ochtend, middag en avond voor en na het voeden. Zo heb ik precies beeld op hoe zwaar hij is en hoe veel hij daadwerkelijk gegeten heeft.

            Comment


            • #7
              Ik lees hier overal dat de bb met 6 weken al 140 gram zijn.
              Staat er ook bij welk formaat ze dan zijn, denk het niet.

              je hebt grote vogels kleine vogels en die wegen verschillend en dat is op jonge leeftijd nog veel groter.


              Ga door zoals je nu doet regelmatig wegen en de vogel mag niet afvallen( behalve net voor het uitvliegen).

              En houd er rekening mee dat er dus verschillen zijn in vogels en zolang de vogel blijft zoals jij omschrijft,

              hij is actief en ondernemend.
              zeker geen zorgen maken dan.
              ik weet niet alles maar doe mijn best

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Rebekka Bekijk Berichten
                Die 124 gr. was dat voor of na het eten?.
                Ik weeg hem altijd in de ochtend, voordat hij iets eet.

                Comment


                • #9
                  Bedankt!

                  @lnddkkr: Dan scheelt dat toch wel best veel. Tenminste ik vind 10 gram best veel. Maakt natuurlijk op zich niet zo uit. Het zal wel een kleintje zijn

                  @dijkkamp: De eerste keer dat hij vloog was dag 2 bij ons. Dus dat uitvliegmoment is al geweest Hij begint nu ook meer te spelen en minder te slapen. Af en toe een half uurtje in de kooi. Ik moet er wel bijblijven, want hij hangt af en toe echt zo van: Hellup, ik zit in de knoop. En dan is hij ineens nog niet zo zelfredzaam, hihi...

                  Als ik er zo eens over nadenk: Wat een ontwikkeling in die 5 dagen zeg!!!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Rebekka Bekijk Berichten
                    Bedankt!

                    @lnddkkr: Dan scheelt dat toch wel best veel. Tenminste ik vind 10 gram best veel. Maakt natuurlijk op zich niet zo uit. Het zal wel een kleintje zijn
                    Ik denk inderdaad dat ie aan de kleine kant is. En het is natuurlijk niet zo dat hij bijvoorbeeld de ene week 131 gram weegt en een week later 140 gram. Het gaat heel geleidelijk. Misschien heeft het wel te maken met rui of geen rui, zomer of winter? Zolang hij tussen die 130 en 140 blijft maak ik me er geen zorgen om.

                    Comment

                    Ads onder in topics

                    Collapse
                    Working...
                    X