Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ervaren papegaaien kenner om advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • ervaren papegaaien kenner om advies gevraagd

    Hallo,

    Ik wil al een langere tijd (meer dan een jaar) een ara aanschaffen. Mijn voorkeur gaat uit naar een groenvleugel. Echter is het er nog niet van gekomen, nu heb ik de volgende mogelijkheid. Ik kan 2 ara's overnemen. Beide rond half jaar oud, groenvleugel is een pop met papieren en komt van dierenzaak Hareco en de blauwgele ara komt van kweeker af zegt dat het een mannetje is en getest is, maar geen papieren aanwezig. Nu is mijn thuissituatie als volgt, vaak thuis, dus vogels kunnen uit de kooi, hebben 5 ragdoll katten (komen nooit buiten, behalve soms in kattenren) en heb een volière buiten (oud kattenverblijf). Nu lijkt het me leuker om 2 ara's te hebben inplaats van een, ook omdat deze met elkaar opgegroeid zijn. Ik heb een kooi gezien met de volgende afmetingen breed 102cm, diep 77cm en hoog 190cm.

    Nu is mijn vraag, gezien mijn situatie het aan te raden is om inderdaad voor deze 2 ara's te gaan?
    Wat ik eventueel nog moet navragen?
    Is de maat van de kooi geschikt voor 2 ara's?
    Omdat ik verder de verkoper niet ken, hij geeft aan geen tijd meer voor de vogels te hebben.

    Graag zie ik jullie advies tegemoet, bedankt alvast

  • #2
    Persoonlijk ben ik ervoor om vogels per 2 te houden, zo blijven ze ook vogel
    en richten zich niet alleen op de mens ;-)

    Ik heb de kooi Strong Amalia, die is 2.00 br 1.00 d daar zitten mijn ara's samen in,
    Die van 1.00 breed vind ik wat krap voor 2 grote ara's.
    Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

    Ken je papegaai

    sigpic

    Comment


    • #3
      bedankt voor je reactie , ik heb besloten om deze aankoop niet te doen vanwege ik de eigenaar persoonlijk niet ken en heb gekozen voor een jonkie nu nog paar weekjes wachten....

      Comment


      • #4
        Particulier of winkel

        Hoi Papegaaienliefhebber, werd de papegaai eigenlijk via een winkel aangeboden of kon je hem via een particulier kopen?
        Heb je je jonkia een kweeker gekocht of niet? Blijft toch het mooiste om een jonge vogel "te zien opgroeien" en van alles te leren .

        Comment

        Ads onder in topics

        Collapse
        Working...
        X