PDA

Bekijk Volledige Versie : blaas geluidje

Chriske
26-03-15, 17:15
Hoi lieve mensen,

Vanaf een paar weken maakt mijn bb Babke een nieuw geluid, een soort blaas geluidje. Daar het koud was en ik hem mee buiten genomen had veronderstelde ik dat hij verkouden was en later na op het net te snuffelen werd ik zo ongerust over schimmelziekte dat ik naar va geweest ben. Volgens hem was er niks aan de hand, was zeker niet verkoude. Dat blazen is heel kort en ik denk dat hij het nog geen 15x per dag doet en hij zei zolang dat hij niet zwaar ademt het zeker niet erg is. En aangezien de deugeniet nog van harte speelt en eet en niet snottert, veronderstel ik dat het een typisch geluid is van een bb, kan iemand dat beamen aub??
groetjes Chriske:rolleyes:

ParrotLover
27-03-15, 01:32
Denk inderdaad dat het het laatste is. Zo nu en dan merk ik dat geluide bij mijn BBtje ook op :)

althea61
27-03-15, 10:03
Hallo Chriske,

Onze caique's blazen ook vooral het vrouwtje, net al een kat alleen korter en een aantal keren achter elkaar, haar borstje zet ze daarbij helemaal op,ik denk dat je op dit specifieke geluid hebt gereageerd en nu doet je bb tje Babke dit herhalen op reageren is aandacht en dus beloning, ik zou mij niet te druk maken tenzij de snot uit zijn neusgaten komt en benauwt is.

Mvg. Julia

aggie
30-03-15, 11:17
Mijn BB en ik maken er een "blaas-spelletje" van : ik blaas 1 keer, zij herhaalt 1 keer; zij blaast 2 keer, ik herhaal 2 keer; ik blaas 3 keer, zij herhaalt 3 keer. Ze vindt het heel leuk want ze komt telkens terug naar me toe voor nog een sessie, natuurlijk gevolgd door uitgebreid kroelen.

Chriske
01-04-15, 17:56
bedankt, iedere keer leer ik hier wel iets bij!!!!
:chick: