PDA

Bekijk Volledige Versie : gisteren leuke foto gemaakt :D

dollydotteke
24-03-14, 19:42
we hebben charly nu bijna twee weken bij ons ,

sinds dag twee staat hij mee vrolijk te dansen en nu houdt hij nog geen 5 minuutjes z'n snavel

eergisteren mocht ik hem voor het eerst op z'n koppie aaien dus het gaat hier echt wel de goede kant op :D

ook heeft hij tegenwoordig een nieuwe hobby , hij hangt alleen maar ondersteboven en staat dan te zwieren en te zwaaien

en begint dan droog te vliegen :p

16017

Annemoon
26-03-14, 15:50
Charly aan de zwier:p0: leuke foto!

Henk Draaijer
26-03-14, 21:37
Stiekum een borrel genomen?

mlfb73
26-03-14, 22:19
Onwijs leuke foto

Verstuurd vanaf mijn Sony Tablet S met Tapatalk

dollydotteke
26-03-14, 23:26
tegenwoordig doet hij dit nu echt alle dagen en redelijk veel op een dag hahahah , een maffe charly lol

riab
26-03-14, 23:58
Wat een lekkere vladder. Hoe oud is Charly? Je hebt hem nu een paar weekjes zeg je, dan is ie al lekker op zijn gemak bij je.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk

riab
26-03-14, 23:59
we hebben charly nu bijna twee weken bij ons ,

sinds dag twee staat hij mee vrolijk te dansen en nu houdt hij nog geen 5 minuutjes z'n snavel

eergisteren mocht ik hem voor het eerst op z'n koppie aaien dus het gaat hier echt wel de goede kant op :D

ook heeft hij tegenwoordig een nieuwe hobby , hij hangt alleen maar ondersteboven en staat dan te zwieren en te zwaaien

en begint dan droog te vliegen :p

16017

riab
27-03-14, 00:00
Foutje. Verkeerde knop in gedrukt

dollydotteke
27-03-14, 09:07
de mevr waar wij hem op 14 maart zijn van gaan halen zei dat hij 8 jaar is maar zijn ring is niet meer te lezen ,

ik ga binnenkort een afspraak maken bij een vogelarts omdat er geen enkele papieren bij hem was

hij staat nu sinds die dag elke dag te zwieren en te fladderen , heeft al geluidjes van ons overgenomen en jammer genoeg een gil van een van men kinderen hihihihi

Gobelin
27-03-14, 11:27
de mevr waar wij hem op 14 maart zijn van gaan halen zei dat hij 8 jaar is maar zijn ring is niet meer te lezen ,

ik ga binnenkort een afspraak maken bij een vogelarts omdat er geen enkele papieren bij hem was

hij staat nu sinds die dag elke dag te zwieren en te fladderen , heeft al geluidjes van ons overgenomen en jammer genoeg een gil van een van men kinderen hihihihi

Als 'k een suggestie mag doen, ik zou zoals je zegt een vogelarts consulteren maar let wel op dat de arts in kwestie ook een arts is en geen mooiprater (want zo zijn er veel). Ik heb op die manier een nare ervaring mogen ondervinden...
Onderaan op de indexpagina van dit forum staat een onderwerp met een lijst van vogelartsen (zowel Nederland als België): http://www.papegaaienforum.nl/showthread.php?t=251984

Ik zou naast een algemene gezondheidscontrole (hoe ziet het verenkleed eruit, structuur van het verenkleed, de snavel, de pootjes, enz ...) volgende labotesten laten uitvoeren op veel voorkomende ziektes:

- Circovirus-infection (PBFDV)
- Polyomavirus-infection (BFDV)
- Chlamydia-infection (Psittacosis)

Daarnaast kan je ook een DNA-test laten uitvoeren kwestie 100% zeker te zijn over het geslacht.

Voor al deze testen samen is 1 klein druppeltje bloed nodig, dus niet zoals bij ons enkele proefbuisjes :) en een vogelarts weet ook waar hij moet/mag prikken en waar vooral niet.

In ieder geval succes met jullie slingeraapje... :)

En de ambetante geluidjes zoals bvb een gil van jouw kinderen, moet je erbij nemen. De ambetante geluidjes in mijn geval zijn bvb de deurbel of de klokken van de kerk wanneer 'k telefoneer. Ik ben al blij dat ie (nog) geen onderscheid maakt tussen begrafenissen en zondagochtendceremonies (of hoe het ook moge noemen, hoogmis ofzo...).

dollydotteke
27-03-14, 11:55
ja we gaan er zeker werk van maken om hem op alles te laten testen , maar eerst wilden we hem even laten wennen aan ons voor we hem gaan lastig vallen met de lastige dingen

zoals ik kan zien zit hij heel mooi in de veren ( hij is nergens kaal) en voor al de andere vragen

ja hij is onze eerste echte gaai dus we zijn helemaal verliefd op hem , hoe oud hij ook zal zijn lol

hij is een echte prater en naaper , die gil vind ik niet zo erg , vind het zelfs grappig , dat moet je erbij nemen he ;)

hier is het ook een telefoon , een camion die achteruit rijdt , k'denk een laserwapen , het geluid van hameren , kortom

een hele mix aan geluiden hahahaha

riab
27-03-14, 11:56
nog een suggestie en eigenlijk een moet, testen op KDS ofwel PDD. Zeker vogels waar je niets van weet kunnen een contact hebben gehad met een andere vogel die besmet was en dan is de kans groot dat jouw vogel ook besmet is en hieraan dood gaat.

Heb je wel meer achtergrond van die mevrouw gehad of had zij hem ook nog maar net? Er zijn zo van die vogels die van hot naar her verplaatst worden omdat ze niet aan de verwachtingen voldoen. Triest maar waar.

Maar dat hoeft natuurlijk niet., maar dat je de ring niet kunt lezen is niet zo belangrijk hoor, ja dan weet je hoe oud ie is. Maar dat ie gezond is, het allerbelangrijkste.

En dat je een goed contact hebt met jouw maatje, het is een wild dier met een redelijk goed stel hersens. het neemt een bad en er ligt meer water op de grond dan in de bak, je bent de hele dag poep aan het ruimen. je gaat steeds meer op een vogel lijken. Dus weet wat je te wachten staat.

en.. blijf plaatsen he van de vorderingen, veranderingen en je onzekerheden tav je vogel.
succes

dollydotteke
27-03-14, 11:57
zou ik een stomme vraag mogen stellen , wat kost zo'n heel onderzoek , kwestie van te weten hoeveel centjes we dan moeten meenemen als ik een afspraak maak lol

dollydotteke
27-03-14, 12:03
het enige wat wij weten is dat wij toch wel een herplaatser wilden in plaats van een baby
ik vond hem op marktplaats
de mevrouw heeft wel wat kennis van gaaien , ze had er zelf ook wel veel
charly is namelijk angstig van andere vogels en zat daarom altijd in de gang , dat is dus de reden waarom hij weg ging
ze vond het zo triest dat hij alleen maar naar de gang ging en dat verdiende hij niet
het is echt wel duidelijk zo dat charmy andere vogels maar vreemd vind , hij doet ze niet maar hij loopt echt van ze weg
in onze ogen konden wij die keuze voor hem alleen maar aanvaarden , mooi dat ze zo met hem inzat

hier hangt hij echt het zotteke uit zoals wij belgen zeggen , wij hebben halve bomen van onze fruitbbomen de woonkamer ingesleurd en dat is zijn gehele speelplaats :)

en ik ben al blij met de vorderingen , we hebben hem nog maar van 14 maart en sinds eergisteren mag ik hem aaien over z'n vleugels zonder dat ie probeert te bijten , in ons ogen is dat toch een reuzstap :D

Gobelin
27-03-14, 12:39
zou ik een stomme vraag mogen stellen , wat kost zo'n heel onderzoek , kwestie van te weten hoeveel centjes we dan moeten meenemen als ik een afspraak maak lol

Het consult (algemene controle) en alle labotesten inclusief heeft mij 124 euro gekost. Deze heb ik enkele weken geleden nog op een baby van zes weken (ondertussen bijna tien) laten uitvoeren.

Het is prijzig, maar ik had het er wel voor over aangezien zij binnenkort wordt bijgeplaats bij Nestor die hier ondertussen bijna 4j koning te rijk is wou ik absoluut geen besmettingen naar hem toe in huis halen. Weliswaar heb 'k bovengenoemde onderzoeken 4j geleden ook bij Nestor laten uitvoeren.

Ik sta dan ook niet toe dat één van beide met een andere vogel in direct contact komt tenzij hij/zij getest is.

dijkkamp
27-03-14, 12:39
dollydotteke

Stomme vragen bestaan niet (cliché matige opmerking )

Wat een dergelijk onderzoek kost ligt voor het grootste gedeelte aan waar u het onderzoek laat plaatsvinden.

In 2008 hebben we een koppel GL VL ara's gekocht en laten testen op PBFD,Polyoma,chlamydia en KDS(toen nog door middel van röntgen) dit onderzoek vondt plaats bij Peter Bastiaanse en koste €210,--
In 2010 hebben we een BL GL ara overgenomen van iemand die door lichamelijke beperkingen niet meer kon zorgen voor deze laten testen op PBFD.Polyoma en KDS bij Hedwig v/d Horst en koste €100,--

Op zich vallen deze bedragen mee denk ik,maar ook ken ik het verhaal van iemand die een geslachtstest liet doen en PBFD en daarvoor €280,-- betaalde.

Mijn advies is dan ook selecteer een VA en vraag voordien wat de kosten zijn.

riab
27-03-14, 14:20
vandaag kreeg ik een bedrag door voor alle 4 de testen van tussen de 125 en 150 euro.
Er zijn diverse artsen en dus ook diverse prijzen. De een doet zaken met een lab in duitsland, de ander weer met gendika, weer een ander stuurt het op naar Amerika en dat maakt het verschil in prijzen.

Wat Henk dus zei, vraag na bij de diverse vogelartsen wat het kost.

suces

Gobelin
27-03-14, 14:51
Bij mij was bij dit consult wel excl KDS, dat had 'k vooraf al laten testen. Dus dat zou je er nog bij moeten tellen...

Hoeveel het destijds voor Nestor was weet 'k niet meer (maar is ook niet echt een referentie). Bloedafname en testen werden uitgevoerd op de universiteitscampus in Merelbeke (Gent). De prijs is in Merelbeke sowieso lager gezien er veelal stagairs en een vijf tot tien studenten aanwezig zijn tijdens een consult. De aanwezige studenten/stagairs mogen geenszins uw dier aanraken, enkel de dokter en zijn of haar assistent.

Mensen die liever aan een iets lager quota naar een consult gaan kunnen dus ook op een universiteitscampus terecht. De enige potentiële nadelen volgens mij, als je het een nadeel kan noemen (hangt ervan af hoe schuchter jouw dier is), een extra stresssituatie vanwege de extra toeschouwers... Er is geen wachtdienst in een noodsituatie. Dat laatste vond ik wel vervelend toen 'k met een noodsituatie geconfronteerd werd...

dollydotteke
27-03-14, 17:31
op zich zou de prijs niet uitmaken ,

we hebben ondertussen alles voor hem over maar wij wilden hem eerst laten wennen

en hem dan pas de va bezoek en wieken laten meemaken

aangezien hij nu al alle dagen aan het slingeren is en zelfs de buren komen bellen omdat we onze telefoon moeten opnemen

denk ik dat meneer het nu toch al zou aankunnen :)