Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

kakariki met illigers ara?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • kakariki met illigers ara?

    Hallo,

    ik heb thuis, nu ongeveer bijna 2 jaar een handtamme ara maracana genaamd Chicco.
    het is een schat van een beest, ongeveer 3 jaar oud. maar hij zit al zolang ik weet alleen...
    nu hoor ik van een vriendin dat ze dringend opzoek is naar een thuis voor haar kakariki vrouwtje dat zeer eenzaam blijkt te zijn..
    kunnen dwergara's samen met kakarikis? of zouden ze elkaar in de pluimen vliegen? en vragen ze ongeveer dezelfde verzorging?
    ik weet niet veel van kakariki's, dus ben volop aan het opzoeken, maar zet het alvast ook op dit forum.
    ik wil eerst weten of het mogelijk is ze samen te houden.

    alvast bedankt voor de tips of informatie!

    Manon en Chicco

  • #2
    een kakariki is wel erg klein vergeleken met een ara xD
    Ik zou ze iig nooit samen in een kooi doen...
    op een boom is prima, mochten ze het niet met elkaar eens zijn dan kan de kakariki altijd nog van Chico wegvliegen. dit zie ik hetzelfde als in een voliere. (in een voliere heb ik ook vaker BB's met ara's samen gezien).
    Zolang ze kan vliegen, why not.
    je moet alleen bedenken dat een kakariki wel een heel ander dieet heeft dan een ara.
    mocht je een voliere hebben, zorg ervoor dat de kakariki dan ergens hoog zijn eigen voer heeft.
    Dat zou ik doen als ik 2 verschillende grootte vogels bij elkaar zou doen.
    Maar nooit samen in een kooi, dat is gewoon veel te klein.

    Er zijn vast meer mensen met tips of ideeën voor je.


    Succes!
    Denzo Chica

    Comment


    • #3
      Als je ze in een aparte kooi houdt kan het wel, buiten de kooi
      is het even extra opletten. Misschien vindt je maracana het
      wel leuk, kan ook zijn dat ie jaloers gedrag gaat vertonen, het
      is altijd afwachten..
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Wat bedoel je precies met of het samen gaat?
        Bedoel je daarmee samen in 1 kooi of samen eruit of nog wat anders?
        Kijk, als ze in verschillende kooien gaan en bij het eruit gaan let jij goed op, of ze hebben buiten de kooi elk hun eigen plekje, dan kan het natuurlijk (bijna) altijd wel.

        Comment


        • #5
          Bedankt allemaal voor de tips en informatie!

          de vraag was of deze kleine(re) vogel mee in het hok van Chicco kon...
          aangezien dat nogal riskant lijkt, en jullie dit ook vinden, heb ik besloten de kakariki niet te nemen, maar aan een vriendin door te geven die zelf ook een kakariki heeft, en een 2de wou, dit lijkt me verstandiger
          van de zomer ga ik mss een volière laten zetten naast ons huis, om wat grote parkieten in te houden... maar voor het moment kan de kakariki nergens terecht in ons huis, aangezien mijn ouders 2 vogelkooien in de woonkamer niet te doen vinden..
          dus, de kakariki krijgt waarschijnlijk een goed ander thuisje

          bedankt!

          Manon

          Comment


          • #6
            fijn om te lezen ^^
            Zo komt alles toch goed terecht
            jij succes met je voliere!
            Denzo Chica

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X