PDA

Bekijk Volledige Versie : van schrik

Xcodd
13-09-13, 08:23
Hallo,

Vanmorgen schrok ik enorm wakker van Chica...
als ik het goed hoorde vladderde ze van haar stok naar beneden op de bodem van de kooi en begon een minuut lang als een gek rond te vladderen...
Toen ik haar uit de kooi pakte en even in mijn handen vast hield werd ze een stuk rustiger.
Wat ik soms wel vaker hoor is een soort van getikt in haar lichaam. (het geluid als je bijv. aan een knoopje zit te pulleken)
Is dat normaal?
heeft iemand hier ervaring mee?

Vond het maar een vreemde ochtend.

Gr. Marcel

arasevera
13-09-13, 11:20
Hoi hoi

Dat idiote gefladder ken ik idd wel al te goed, als ze ergens van schrikken vliegen ze idd als een idioot door de kooi.
Dat tikken zegt me zo even niks ???

althea61
13-09-13, 13:38
Hoi Marcel,

Ik herken het gefladder wat je beschrijft, kan inderdaad met een schrikreactie te maken hebben, alhoewel ik het ook spontaan wel eens zie gebeuren bij mijn caique's als ze bijv. in de gordijnen hangen, dan komt er een tomeloze energie vrij, wij noemen het de 2 gekke minuten.

Het getik zegt mij ook niets, of is het de ademhaling wat je hoort.

Mvg. Julia

Egwene
13-09-13, 14:04
Hoor je niet het hartje? Dat heb ik bij Joris mijn grijze ook als hij zich te druk maakt. Heeft de vogelarts al eens nagekeken, maar dat kon geen kwaad.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m/)

Xcodd
13-09-13, 14:20
Dat getik is niet continu... idd als ze zich bijv. druk maakt..
Ze vertoont geen moeheid of vreemd gedrag verder... Was ff schrikken haha. was ff benieuwd of meerdere mensen dit hadden. bedankt voor de reacties iig.

Carina
13-09-13, 14:59
Hier doen ze ook zo dwaas heb het idee dat ze dat gewoon ff om te rekken doen. Nooit van schrik hier en best grappig om te zien.

Xcodd
13-09-13, 15:29
nah het was 5 uur sochtends, volgens mij viel ze gewoon van haar stok... want het was echt het geluid, fladder fladder fladder... Pof op de bodem...
en toen deed ze zo gek. xD

duckie
13-09-13, 19:32
Misschien geschrokken van een vlieg of iets van hout dat in huis werkt door warmte of kou. Dat snelle geruis (rrrrrrrrrrrrrrr) dat je hoort is het hartje door het schrikken. Koko doet dat al als hij een roofvogel ver in de lucht ziet. Hij trilt dan ook een beetje. Door rustig te praten met een vrolijke stem of zoals jij doet, even bij je nemen helpt. Mijn vogels wilden dan ook niet meer de kooi in, dan liet ik ze even bijkomen totdat het weer lukt om ze in de kooi te zetten. Nog even kriebeltje totdat ze zich weer in hun kooi veilig voelen.

Xcodd
14-09-13, 03:03
gek he dat je dan op zon moment je vogel behandelt als een kind die je aan het troosten bent... geeft zo een ouderlijk gevoel ^^

duckie
14-09-13, 19:20
Ja idd. ze hebben je dan ook echt nodig. Het zijn ook net gevleugelde kindjes die op het ene moment kattekwaad uit halen en als ze veiligheid nodig hebben het ook bij jou zoeken en vinden. :streichel: Ik heb geen kinderen maar als ik ouders over hun kindjes hoor praten dan kan ik pas sommige dingen begrijpen als ik ze vergelijk met mijn vogels haha!!

ellenparrots
15-09-13, 01:33
heel herkenbaar... hier gebeurt het gelukkig niet vaak, maar als zoiets midden in de nacht gebeurd dan is de betr vogel totaal in paniek. Ik ga er dan altijd even naar toe. En dat tikken is echt het hartje. Dat gaat dan ff heel hard tekeer.. ff van de stress

Xcodd
15-09-13, 03:13
Ja idd. ze hebben je dan ook echt nodig. Het zijn ook net gevleugelde kindjes die op het ene moment kattekwaad uit halen en als ze veiligheid nodig hebben het ook bij jou zoeken en vinden. :streichel: Ik heb geen kinderen maar als ik ouders over hun kindjes hoor praten dan kan ik pas sommige dingen begrijpen als ik ze vergelijk met mijn vogels haha!!

haha! ik snap t helemaal!

Xcodd
15-09-13, 03:18
heel herkenbaar... hier gebeurt het gelukkig niet vaak, maar als zoiets midden in de nacht gebeurd dan is de betr vogel totaal in paniek. Ik ga er dan altijd even naar toe. En dat tikken is echt het hartje. Dat gaat dan ff heel hard tekeer.. ff van de stress

Ja dit was nu de eerste keer in een half jaar dat ik ze nu heb, dus hopelijk een enkele gebeurtenis.
en dat hartje klopt dan wel ja, toen ik haar voorzichtig liet opstappen en toen even in mijn handen vast hield en gerust stelde, was het wel duidelijk te horen, fijn om zo'n site te hebben waar je even je verhaal kwijt kan. stelt mij gerust met dit soort dingen^^