PDA

Bekijk Volledige Versie : verlatingsangst??

mamalinneke
10-09-13, 14:33
Hoi
Santi ons bbtje is nu 1,5 maand bij ons en het gaat super, eet goed, begint te spelen en probeert sinds gister allerlei geluidjes uit wat erg grappig is.
Maar waar ik op het moment tegenaan loop is schreeuwen/roepen zodra ik uit beeld ben of weg ga. Ze doet dit al als ik naar de keuken loop om daar wat te pakken, dit is trouwens ook de weg naar de achterdeur waar wij altijd naar buiten gaan. Zodra ik naar de wc ga, wat de andere kant op is schreeuwt ze ook. Als ik in huis ben blijft ze schreeuwen totdat ik weer ik beeld ben behalve 's avonds als we naar bed gaan gelukkig.
Zodra ik weg ga van huis schreeuwt ze wat ik hoor een paar keer en is dan stil. Dit doet ze trouwens ook als de rest van het gezin thuis is. Ik laat de radio aanstaan zodra ik weg ga, meestal geef ik wat lekkers voor afleiding maar dit eet ze vaak pas op als ik weer thuis ben. Is dit verlatingsangst en zo ja zijn er nog tips die ik kan toepassen?

lindserke
10-09-13, 17:24
Dit lijkt heel erg op wat ik meegemaakt heb met mijn grijsje. het is bij hem nog niet helemaal onder controle, maar ik ben het toch stevig aan het afbouwen. dit is volgens mij dat hij contact wil houden met zijn "partner", in dit geval jij dus:)

op koppiekrauw is er een heel hoofdstuk over geschreven, en zeer interessant. ik heb dit toegepast om het af te leren (en nog steeds bezig trouwens)

http://www.koppiekrauw.com/Gedrag-pagina%27s/gedrag-schreeuwen/schreeuwen-contactschreeuw.htm

veel succes!

Xcodd
11-09-13, 14:09
Dat heb ik ook met mijn bb's.... is vrij normaal.
Als ik om de hoek loop. zijn het een paar harde schreeuwen en dan zijn ze weer stil. ik reageer hier ook niet op. als je er op reageer zullen ze dit blijven doen.

Gr. marcel

mamalinneke
12-09-13, 11:29
Dank je wel voor de reacties
Ik ga het nu inderdaad negeren want het geluid wat ze produceert is goed te handelen gelukkig
Gr