Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik de gaai op pellets

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe krijg ik de gaai op pellets

    Hallo allemaal

    Onze gijsje word deze weekend 14 weekjes
    Krijgt 1x per dag pap in de avond in de ochtend wilt ie helemaal geen pap
    Nou krijgt ie overdag wel diverse fruit groente
    Maar wil dat ie zn pellets gaat eten pellets zijn 24 uur tot zn beschikking
    Maar eet het maar niet op

    Heb diverse pellets geprobeerd
    Nutribird p15 tropical als de orginal
    En beaphar maar daar wilt ie ook niks van hebben
    Wat kan ik doen dat ie zn pellets gaat eten?
    Heeft iemand een advies of tips wat ik kan uitproberen?
    Heb ze geprobeerd te geven met pindakaas erop te smeren en honing maar wilt het niet
    Heb echt hulp nodig!
    Dank jullie wel

    Groetjes

  • #2
    Heb je al eens geprobeerd om de pellets te weken in vruchtensap?

    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Dat heb ik niet geprobeerd

      Met vruchtensap bedoel je dan een willekeurige vruchtensap
      Of specifiek 1 met een bepaald merk?

      Comment


      • #4
        Ik heb alleen vruchten sap uit de reformwinkel en ja de smaak is afhankelijk van jouw vogel. Hier zijn gek op mango en abrikozen sap. Denk dat het gewoon de kleur is. Heel veel succes

        Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
          Ik heb alleen vruchten sap uit de reformwinkel en ja de smaak is afhankelijk van jouw vogel. Hier zijn gek op mango en abrikozen sap. Denk dat het gewoon de kleur is. Heel veel succes

          Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
          Bedankt voor je reacties
          Ik ga het vanavond proberen en de resultaten hier zetten

          Comment


          • #6
            Ik heb mijn twee (volwassen!) aga's van zaad op pellets gezet door ze helemaal niks te geven behalven pellets. 'S avonds voor het slapen rond 8 uur kregen ze een uurtje een bakje zaadjes, zodat ze met een volle krop gingen slapen. De eerste dag heeft John al pellets gegeten, en Yoko de tweede dag al. Je moet wel goed opletten dat ze niet afvallen. Maar bij mij heeft deze methode super goed gewerkt.

            Ik weet alleen niet of deze methode slim is voor zo'n jonge vogel. Misschien weet iemand anders dat??

            Comment


            • #7
              Onze grijze op pellet

              Oorspronkelijk geplaatst door dogan Bekijk Berichten
              Dat heb ik niet geprobeerd

              Met vruchtensap bedoel je dan een willekeurige vruchtensap
              Of specifiek 1 met een bepaald merk?


              Maak van een paar pellets een poeder in de blender.
              doe er een beetje knijpfruit bij en maak er een fruithapje van dit heeft bij ons goed gewerkt.
              in de ochtend doe ik dit en als het op is doe ik een stuk of zeven pellets in de bak.

              als deze uit de bak gesmeten wordt pak het op en doe terug in de bak.
              psuc6

              Comment


              • #8
                En eet je volgt pellets?

                Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door riab Bekijk Berichten
                  En eet je volgt pellets?

                  Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                  Nee (((

                  Comment


                  • #10
                    Je kunt als de pellets zacht zijn er kleine balletjes van draaien en dan tussen groenten of fruit doen. Ik heb een sapcentrifuge en wortelsap vinden ze hier erg lekker, daar gaan een paar pellets in Savonds en smorgends draai ik balletjes. Wat mogelijk ook werkt is om een balletje zelf te eten vlak naast je vogel en overdreven te genieten. Hiermee wek je zijn nieuwsgierigheid mee. Bedenk dat je vogel een peuter is en alles leuk vind wat je doet. Maak er een spel van.



                    Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
                    Last edited by riab; 09-09-13, 23:01.

                    Comment


                    • #11
                      Het volgende verhaal heb ik ook al in een ander topic geschreven, bij mij werkte het perfect. Gewoon consequent zijn. De pellets zijn heus lekker (blijkt ), alleen wat de boer niet kent....

                      "Hoi hoi,

                      Ik heb vorig jaar exact dezelfde overstap gemaakt (mijn grijze komt ook bij Dieca vandaan) en de overstap ging hier heel eenvoudig.
                      Op www.koppiekrauw.com zijn idd hele overstap schema's te vinden, maar ik heb de 'harde' manier gebruikt.
                      In één keer over op NutriBird P15. Overdag alleen maar de nieuwe pellets geven (geen zaad- of eivoer of groente/fruit) en in de avond het oude voer (evt met eivoer en zaadvoer).
                      In het begin zal je gaai misschien weigeren te eten, maar hij krijgt vanzelf honger en dan eet ie echt wel (die van mij vond het direct lekker).
                      Blijf de eerste tijd in de avond het oude voer geven, want als hij écht de pellets niet wil, dan honger je hem uit en ligt ie binnen een paar dagen met zijn pootjes de lucht in. Als je ziet dat hij de pellets eet, dan langzaam steeds minder het oude voer geven. Ik was in 2 weken volledig over.
                      Wel belangrijk dus om het gewicht van je vogel in de gaten te houden, let op dat hij niet teveel afvalt! (bijvoorbeeld, 20 gram in 1 week afvallen is wel veel...)

                      Die van mij krijgt nog wel eivoer en zaadvoer, of dat nodig is... Misschien wel, misschien niet, maar die van mij vindt het erg lekker, dus dan krijgt hij het
                      Let wel op, je hoeft géén calcium meer bij te voeren als je pellets geeft! Tijdens het overstappen heb ik nog calcium bij gegeven, maar daarna niet meer.

                      Je hebt het ook over 'niet lekker in zijn vel', wat bedoel je daar precies mee?
                      Slecht eten? Slecht in de veren? Weinig fluiten? Weinig spelen?

                      Hoop dat je hier wat mee kan!"
                      If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

                      Comment


                      • #12
                        Even een kanttekening bij mijn vorige post, degene voor wie ik het stukje schreef en ik gaven de vogels voer waar geen calcium in zat. Dit zit dus wel in de pellets en wellicht ook in het voer dat je nu geeft, maar zoals ik al schrijf, naast de pellets geen calcium (meer) bijvoeren (als je dat nu doet).
                        If you had an idea that would outrage the world, would you keep it to yourself?

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Ace Bekijk Berichten
                          Even een kanttekening bij mijn vorige post, degene voor wie ik het stukje schreef en ik gaven de vogels voer waar geen calcium in zat. Dit zit dus wel in de pellets en wellicht ook in het voer dat je nu geeft, maar zoals ik al schrijf, naast de pellets geen calcium (meer) bijvoeren (als je dat nu doet).
                          ik probeer de hard way van koppie krauw
                          de gaai denkt dan zet ik ook de hard way in
                          kijken wie gaat winnen ?

                          hij eet ze nog niet maar ik houd het wel
                          als ie na een week nog niet gaat eten dan gaat ie de soep in met de pellets samen )))))))

                          Comment


                          • #14
                            Eet hij wel zaadjes?
                            Ik gaf in de ochtend pellets en dat liet ik de hele dag staan, savonds voor het slapen nog wat zaad en pellets anders ging ze met een lege krop slapen.
                            Ze at ze zo heel snel...nu krijgt zo nog steeds in de ochtend pellets en die gaan goed op

                            Marie-Louise en Kippie
                            Groetjes Marie-Louise en Kippie.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door mlfb73 Bekijk Berichten
                              Eet hij wel zaadjes?
                              Ik gaf in de ochtend pellets en dat liet ik de hele dag staan, savonds voor het slapen nog wat zaad en pellets anders ging ze met een lege krop slapen.
                              Ze at ze zo heel snel...nu krijgt zo nog steeds in de ochtend pellets en die gaan goed op

                              Marie-Louise en Kippie
                              Hij eet nog steeds geen pellets
                              Van zn zaad die hij in de avond voor een uur eet hij alleen de gestreepte zonnenpitten
                              De rest laat ie staan. Ik geef m voor het slapen zn papje
                              Lijkt me sterk dat ie een volle krop krijgt van een enkele zonnenpitten
                              Hij is nu 14 weekjes

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X