PDA

Bekijk Volledige Versie : Bailey WEER darmontsteking

Sherina
29-08-13, 12:39
Nou zoals de titel al zegt, onze BB heeft weer darmontsteking.. :( Maar ik zit nogal in dilemma wat ik nu moet doen...

Ik stuurde haar poepje op naar Hedwig voor een gewone controle. (Hedwig had mij dat vorige keer geadviseerd om dat 1 x in de 3 maanden te doen, aangezien Bailey nu al 4 keer een darmontsteking heeft gehad in 1 jaar & de laatste nog vrij kort geleden)

Maargoed, tot onze grote verbazing heeft ze dus weer darm ontsteking.. Dit had ik totaal niet zien aankomen want ze is druk, eet goed & blijft netjes op haar gewicht..

Ik had haar poepje de 16de verstuurd. Dus vanaf die tijd heeft ze het sowieso.
Maar nu heb ik dus pas gister telefonisch contact gehad met Hedwig (de TNT is niet erg vlot tegenwoordig)
Maar zij stelde dus een aantal dingen voor:
1. Gewoon weer de antibiotica geven die vorige keer aansloeg
2. Hedwig neemt haar op & houd om de 3 dagen de waardes van haar poep in de gaten
3 Niks doen (aangezien ze nog nergens last van lijkt te hebben & we haar immuun systeem zo zelf de kans geven om de darminfectie te overwinnen)

Verder adviseerde ons om van aanzuren met appelazijn over te stappen op citroenzuur. & voorlopig even uitsluitend pellets te geven om haar darmen rust te geven

Maar ik ben nu dus enorm in twijfel wat ik nu moet doen..

Keuze 2: Ik wil haar denk sowieso niet op laten nemen, ze is 'vroeger' al een keer 3 dagen opgenomen en daar heeft ze behoorlijk wat verlatingsangst aan over gehouden wat nu eindelijk over lijkt te zijn. Ze ging toen elke keer echt helemaal door het lint als we weggingen. Je hoorde echt die paniek in der gilletjes. Was echt hartverscheurend & ben heel blij dat het nu over is.

Dus dan blijven keuze 1 & 3 over.. Antibiotica geven of kijken of ze zelf hersteld?

Het beste zou natuurlijk zijn als ze zelf hersteld, maar durven we t risico te nemen?
Ik zou t mezelf nooit vergeven als ze toch heel erg ziek word & we dan misschien te laat zijn met de antibiotica

Ik weet het echt ff niet :(. Wat zouden jullie doen??

Annemoon
29-08-13, 13:32
Wat vervelend dat het weer terug is gekomen.Ik zou nog niet aan een nieuwe kuur beginnen,even de kans geven om zelf te herstellen.Wat adviseerd Hedwig?

milaja
29-08-13, 13:44
vaak achter elkaar antibiotica is ook niet goed
ik zou wel goed kijken wat je te eten geeft,dat zou van invloed kunnen zijn
misschien heeft hij wel poliepen in de darmen of een intolerantie voor iets net als met bijvoorbeeld gluten bij mensen

Sherina
29-08-13, 13:45
Dankjewel voor je reactie annemoon!

Hedwig was ook wat meer voor t idee om af te wachten, omdat we anders aan de gang blijven gaan met die antibiotica & antibiotica natuurlijk niet al te best voor haar is..
Mijn vriend (Peter90) wil ook afwachten, maar ik vind het persoonlijk toch heel erg eng om dat te doen..

Vind het risico toch wel erg groot (ze is er de vorige keren ook uiteindelijk echt ziek van geworden) dus zou niet weten waarom deze keer dan anders zou zijn...
En t voelt nogal tegenstrijdig om niks te doen terwijl normaal altijd de regel is: "als een vogel laat zien dat hij ziek is, is het al (bijna) te laat"
Moet ik daar dan op gaan wachten? Terwijl ik nu juist het voordeel heb dat ik er toevallig achter kom nu ze (nog) niet ziek is

Ik vind t erg moeilijk... :(

Groetjes, Sherina

Sherina
29-08-13, 13:53
vaak achter elkaar antibiotica is ook niet goed
ik zou wel goed kijken wat je te eten geeft,dat zou van invloed kunnen zijn
misschien heeft hij wel poliepen in de darmen of een intolerantie voor iets net als met bijvoorbeeld gluten bij mensen

We zijn sinds een aantal maanden overgestapt van Nutribird naar Beapfer. Haar ontlasting is daar heel veel beter van geworden. Het was met nutribird echt heel erg waterig

En we geven haar sinds een maand 1 x op een dag een heel klein beetje zaadjes. Maar daar zijn we nu ook per direct mee gestopt.
Bailey krijgt de komende tijd alleen maar pellets & verzuurt water. Dat moet nu even om haar darmen tot rust te brengen. En als ze fruit krijgt, ook maar een heel klein stukje. Niet leuk voor Bailey, maar wat moet dat moet helaas..

Esther
29-08-13, 14:57
misschien om jezelf ietwat rust te geven, ga er even vanuit dat je de poepjes niet hebt opgestuurd, dan zou je nu niets weten. Als de VA aangeeft om even af te wachten, zou ik daar echt op vertrouwen zij kent bailey door en door.

duim ervoor dat alles goed blijft gaan, suc6

Sherina
29-08-13, 15:31
Hmm Bailey slaapt nu op m'n knie..
Ik weet dat ze soms middagdutjes doet, maar ze doet dit echt nooit als ze uit haar kooi is.

Als we een hele dag thuis zijn & zij dus ook de hele dag eruit is.
Doet ze alleen een dutje als ze stout is geweest & ze dus in haar kooi zit.. Of ze blijft de hele dag wakker

Ik vond haar al wat knuffeliger vandaag maar dacht dat het was omdat ik nu misschien overal wat achter zoek, maar dit vind ik wel echt raar. Dit doet ze nooit, behalve de keren dat ze ziek was.. Ook vind ze het ineens geen probleem om in haar hok te gaan?! Normaal gebeurd dit altijd onder groot protest..
Ik kijk het vandaag nog ff aan & anders gaan we toch antibiotica halen

Ik hou jullie op de hoogte!

althea61
29-08-13, 18:34
Oh ik lees het nu pas, wat sneu en erg voor jullie en Bailey, echt een dilemma waar je voor staat, toch zou ik zelf persoonlijk kiezen voor de optie de natuur een kans te geven om zijn eigen weerstand en immunitiet zo een kans te geven, wel voor de zekerheid de antibiotica in huis halen. De antibiotica doodt ook alle goede bacterien en zo vaak en kort achter elkaar lijkt mij niet goed. Als de ontsteking steeds terug komt moet je, je afvragen wat is de 1e oorzaak van deze terugkerende darmontstekingen, is er een serieus probleem/afwijking in haar darmen, ligt het aan het eten, kan Bailey niet tegen bepaalde producten. Is het mogelijk chronisch bijv. zoals bij mensen de ziekte van crohn. Ik zou zeker gaan voor een volledig onderzoek met bijv. een echo, ct-scan/ mri.

Misschien is niet iedereen het hier mee eens, maar ik gaf toen Rosy na haar schimmelinfectie (luchtzakken) na een langdurige behandeling met itrafungol en vervolgens een disbalans had met haar darmbacterien, waar een darmonsteking op volgde, ook een behandeling met antibiotica, wij hebben toen bij de Tuinen Acidophilus met pectine gehaald en deze dagelijks in verhouding tot haar gewicht toegediend onder haar fruithapje.
Rosy is inmiddels volledig hersteld, het is misschien een optie overleg wel met je behandelend arts.

Sterkte Julia

Annemoon
29-08-13, 20:43
Dankjewel voor je reactie annemoon!

Hedwig was ook wat meer voor t idee om af te wachten, omdat we anders aan de gang blijven gaan met die antibiotica & antibiotica natuurlijk niet al te best voor haar is..
Mijn vriend (Peter90) wil ook afwachten, maar ik vind het persoonlijk toch heel erg eng om dat te doen..

Vind het risico toch wel erg groot (ze is er de vorige keren ook uiteindelijk echt ziek van geworden) dus zou niet weten waarom deze keer dan anders zou zijn...
En t voelt nogal tegenstrijdig om niks te doen terwijl normaal altijd de regel is: "als een vogel laat zien dat hij ziek is, is het al (bijna) te laat"
Moet ik daar dan op gaan wachten? Terwijl ik nu juist het voordeel heb dat ik er toevallig achter kom nu ze (nog) niet ziek is

Ik vind t erg moeilijk... :(

Groetjes, Sherina
Ik begrijp het heel goed dat het een moeilijke keuze is:( je wilt tenslotte het beste voor je vogel.Heel veel sterkte!

mlfb73
29-08-13, 21:27
Jeetje wat heftig weer voor jullie
Ik kan jullie geen advies geven,maar ga op je eigen gevoel af.
Suc6

Marie-Louise en Kippie

ellen68
30-08-13, 10:46
Het zit Bailey niet echt mee.
Hopelijk knapt ze snel op zonder antibiotica.
Ik wens jullie alle 3 veel sterkte.

althea61
31-08-13, 10:48
Sherina en Peter,

Hoe gaat het nu met Bailey, ik hoop op goed nieuws.

Julia

Sherina
31-08-13, 13:24
Hallo allemaal! :)

Ik heb gister antibiotica gehaald, maar nog niet gegeven.
Eer gister leek het er even op dat ze er ziek van werd maar sinds gister gaat het eigenlijk heel goed. Ze is super druk! Ze is de hele dag braaf haar nieuwe bal aan het slopen, merk niet eens dat ze uit haar kooi is haha!

Ik wacht het nog even af dus :) hoop dat ze het zelf kan overwinnen

& Om nog even op Julia terug te komen:
Ik heb Hedwig gesproken & vroeg naar de opties om naar de oorzaak te zoeken.
Zij zei dat ze alleen haar bloed kon onderzoeken of haar nieren & lever in orde waren.
Mocht daar uit komen dat haar lever of nieren niet in orde zijn, is daar vervolgens niks aan te doen..
En als uit de test blijkt dat haar lever & nieren wel in orde zijn denkt Hedwig dat ze dan gewoon een slecht afweersysteem heeft. (Waarschijnlijk komt dit dan door inteelt)

Dus al met al heb ik eigenlijk niks aan die test... Bailey kan ik er niet mee helpen in ieder geval. Misschien ga ik die test nog wel een keertje doen, puur voor mezelf omdat ik het wil weten. maar er zit geen haast achter.

Verder adviseerde Hedwig om haar dus zo min mogelijk met bacteriŽn in aanraking te laten komen & dus eigenlijk haar hele leven alleen maar pellets en HEEL af en toe wat lekkers te geven. Vind t erg moeilijk om niks te geven, want ze is professioneel bedelaar :p

Ik hou jullie op de hoogte!
Allemaal bedankt voor het mee leven :)

Sherina, peter & boefje Bailey

althea61
31-08-13, 18:03
Hoi Peter en Sherina,

kijk eens naar deze link:

http://www.ppwz.nl/index.php/voeding/artikelen-voeding/196-huismiddeltjes-voor-papegaaien (http://www.ppwz.nl/index.php/voeding/artikelen-voeding/196-huismiddeltjes-voor-papegaaien)

Deze is van papegaaien welzijn, huismiddeltjes voor onze lieverds.

Mvg. Julia

Sherina
31-08-13, 22:28
Dankjewel Julia :)

Ik ga die site ff goed bestuderen straks, had vanmiddag al even snel gekeken, maar denk dat we er zeker wat aan hebben! Thnxx!

ellen68
01-09-13, 11:50
Hoi Peter en Sherina,

kijk eens naar deze link:

http://www.ppwz.nl/index.php/voeding/artikelen-voeding/196-huismiddeltjes-voor-papegaaien (http://www.ppwz.nl/index.php/voeding/artikelen-voeding/196-huismiddeltjes-voor-papegaaien)

Deze is van papegaaien welzijn, huismiddeltjes voor onze lieverds.

Mvg. Julia

Ik heb net deze site zitten bekijken, dit is allemaal erg interessant heb hem dan ook aan mijn favorieten toegevoegd.
Bedankt Julia voor het delen van deze info.

althea61
01-09-13, 14:17
Graag gedaan,

;)

Julia

Annemoon
08-09-13, 19:08
Hallo Sherina,

Hoe gaat het met Bailey?

Sherina
21-09-13, 11:36
Nou we zijn nu bijna 3 weken verder & het gaat nog steeds goed met Bailey! Merk er niks van dat ze ziek is ofsoiets.
Ik heb de antibiotica wel in huis gehaald maar niet gegeven.

Ik ga 1 deze dagen even met Hedwig bellen, of het al zin heeft om ontlasting op te sturen voor een chekup. Of dat 3 weken te kort is daar voor.

Ik hou jullie op de hoogte :)

Groetjes,

Sherina, Peter & Bailey

althea61
21-09-13, 13:34
Hoi Sherina,

Fijn om te lezen dat het met Bailey zo goed gaat, het is een vechtertje.
Als hij nergens last van heeft en de ontlasting ziet er goed uit dan maakt een weekje eerder en/of later niet uit.

Mvg. Julia

Annemoon
22-09-13, 16:04
Fijn dat het goed gaat:)