PDA

Bekijk Volledige Versie : Ara tuigje

maikelj
06-08-13, 15:54
Hallo,

Ik heb vandaag een tuigje gekocht zodat ik mijn ara Tigo met een gerust hart mee naar buiten kan nemen.

Ik had alleen 2 vragen over het tuigje. Hoe kan je hem het beste hieraan laten wennen? (voor als mensen hier toevallig ervaring mee hebben) en kan ik hem gewoon mee naar buiten nemen zonder bang te zijn dat hij ziek wordt? door bijvoorbeeld het weer of vogels buiten?

Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite

Egwene
06-08-13, 16:00
Ik heb er geen ervaring mee (omdat ik een schijterd ben op het gebied van vogels los meenemen, zelfs in een tuigje) dus daar kan ik geen antwoord op geven.
Wel is het zo dat je hem mijns inziens veilig mee kan nemen. In principe hebben ze voornamelijk last van tocht, maar dat heb je buiten natuurlijk niet. Het is nu niet koud, dus de overgang van binnen naar buiten (voor als hij langer buiten is) is daarmee ook geen probleem. En als hij niet in aanraking komt met andere vogels en geen poepjes op zich krijgt (klinkt gek, maar wilde het toch vermelden) dan moet dat geen problemen geven.

Verstuurd vanaf mijn GT-P5100 met Tapatalk 4

maikelj
06-08-13, 16:05
Dankje voor de snelle reactie. Dat van tocht was ik van op de hoogte daarom twijfelde ik ook een beetje over de wind die soms buiten toch wel kan staan.

Hopelijk komt er dan nog iemand met ervaring met een tuigje. Toch hartelijk bedankt nog :p0:

ellen68
06-08-13, 16:11
Als je aviator hebt moet er voor zorgen dat je hand door de lus zit en goed vast blijven houden,
dan kan hij niet weg.
Wennen heb ik gedaan door er zelf mee te spelen kimo kwam dan kijken en zo ben ik steeds een stapje verder gegaan. Kimo was al gewend bij Dieca om een tuigje om te krijgen en ik ben zelf verder gegaan.

bluerio
06-08-13, 17:43