PDA

Bekijk Volledige Versie : Trotse eigenaar BB Kiwi!!

Renate
23-06-13, 00:54
Ja!
Ik ben helemaal blij!
Ik heb afgelopen woensdag dan eindelijk mijn maatje mogen ophalen.
Niet de grijze roodstaart, die ik eerst in gedachten had maar een bonte boertje :)
Ik, en mijn dochtertje ook, zijn helemaal verliefd en zij/hij doet het zo goed!
Eet netjes haar pap en doet af en toe wat hapjes zelf eten.
De pap krijgt ze nu 3x per dag.

Ik heb nog wel wat vraagjes eigenlijk.
Ze zit in een bakje in haar kooi, moet ik er al wat speeltjes in leggen?
Ze heeft er een schaaltje met pallets en eivoer gemengd. Zo nu en dan leg ik er een stukje appel of banaan in maar wat kan ik er nog meer in doen? Oh ja, trosgierst ligt r ook bij.

Ik haal haar ongeveer een uurtje eruit als ik pap ga geven en de rest van de tijd slaapt ze lekker, is dat goed?
Ik wil het zo graag goed doen zodat mijn dochtertje en ik een maatje hebben en Kiwi een maatje aan ons!

Klopt het overigens dat als het groen op de borst door loopt, het een vrouwtje is en als het stopt en geel/oranje wordt, een mannetje?
Ik hoop dat jullie me wat advies kunnen geven wat het speelgoed aan gaat.

Oh ja, wanneer gaat ze een beetje op onderzoek uit eigenlijk?
Ze is nu 7 weekjes en kijkt zo nu en dan nieuwsgierig en zichzelf te wassen en te piepen ed maar nog geen gespeel oid.
Daarom misschien een speeltje in het bakje?

Ik wacht op jullie reacties hoor!

Hartelijke groet,
Renate Jong

Esther
23-06-13, 02:07
neem aan dat je de pellets weekt en het eivoer mengen met geraspte appel. trosgierst heeft geen enkele voedingswaarde dus die zou ik gewoon achterwege laten. zou een klein knuffeltje bij d'r neer leggen, waar ze tegen aan kan nestelen. Is ze getest? wel jammer dat je niet voor een iets ouder bb bent gegaan met desnoods nog 1 pretpapje. Veel succes en heel veel plezier

Renate
23-06-13, 22:39
Hoi!

Ik heb de pallets geweekt idd maar die eet hij/zij niet. Zodra ik ze gewoon in het bakje doet wordt er aan geknabbeld. Hij eet ze duidelijk liever knapperig!
Verder Had ik er al een knuffel bij gedaan en een heel papierwerkje meegekregen.
Ook is hij al erg nieuwsgierig, ik had hem ff in een kistje gedaan en in een mum van tijd klom hij op het randje..

Hij groeit goed en komt steeds in gewicht erg goed aan iig.

Bedankt voor je reactie hoor!

Hartelijke groet,
Renate

Xcodd
24-06-13, 03:15
hey hallo,

wat een schatje!

Mag ik vragen hoe oud ze is?
als ik het zo zie is hij/zij nog erg jong.
Meestal worden jonkies pas vanaf 6 weken bij ouders weg gehaald en het beste is 12 weken, omdat de vogel dn de basisdingen van zijn ouders leert, zoals wassen, leren de snavel te gebruiken en de pootjes etc.

zolang ze eet gaat het hopelijk prima.
Voeding is erg belangrijk op jonge leeftijd.

Wat je zegt over het geslacht kan je meestal wel van uitgaan dat het zo is. Het is niet altijd zo, vandaar de 90% dat je er vanuit mag gaan dat het geslacht zo is..
meestal ze je ook wel dat het mannetje wat grover is dan het vrouwtje.

ik heb daarin tegen een mannetje en vrouwtje waar je het verschil wel aan kan zien.
Ik zal je later wel wat fotos laten zien.

succes met kiwi, maak er een gezond mooi vogeltje van!

Gr. Marcel

Kraaltje
14-08-13, 21:15
En kan Kiwi al vliegen? :p0:

Renate
15-08-13, 10:37
Ja!! Kiwi doet het geweldig! Ben zo blij met deze dondersteen. Ze is erg lief en begint nu af en toe andere geluidjes te maken ook.
Mijn dochtertje van 5 is ook helemaal weg van haar. Kiwi is ook heel lief voor haar. Kiwi gaat netjes bij haar opstappen en zachtjes tegen haar piepen. Samen spelen ze met playmobil, echt grappig om ze samen te zien.

bedankt voor je interesse hoor!

Hartelijke groet,
renate

Marianvanunen
21-08-13, 17:22
Wat een schatje. Leuke foto's. Geniet maar lekker van elkaar. Pootje van joris :hallo:
Je dochter en kiwi worden vast goede maatjes. :)

Xcodd
25-08-13, 02:07
Hier zie je goed het verschil tussen man en pop, Links Chica(pop) en rechts Denzo(man)

keeskapstok
01-09-13, 01:03
Wat zijn dat voor knoeperts? Die van ons is duidelijk een stuk kleiner, stabiel 125 gram
http://i44.tinypic.com/28h2zo7.jpg

Renate
01-09-13, 23:52
Denk dat die 'knoeperts' wel mee vallen. Wellicht zitten ze bij een kind op schoot, dan lijken ze idd veel groter! ;)