PDA

Bekijk Volledige Versie : Met pijn in mijn hart..

Xcodd
15-04-13, 20:15
Hallo,

Na het hebben van mijn 2 BB's 6 weken lang moet ik helaas Puck weg doen.
Ik vind het een erg vervelende keus maar ik denk dat het voor ons allen het beste is.
Toen ik hem voor het eerst kreeg leek hij een beetje bazig en een klein etterbakkie.
Steeds Chica van het stokkie afgooien en dingen kapot maken (wat erg natuurlijk voor hem is)
Ik dacht dat hij wel zou verbeteren als hij hier in huis zal wennen
Maar, het werd van kwaad tot erger. Ik durf Puck en Chica niet meer samen alleen in een kooi te laten.
Puck gedraagt zich steeds agressiefer naar Chica toe.
als chica zit te eten. loopt hij er persoonlijk even naar toe om haar te proberen te bijten.
Hij probeert (vooral mannen) in zijn vingers te bijten. het lijkt even dat hij op wilt stappen zonder gedwongen te worden.. en ineens verandert hij van gedachten en zegt hap... en hard ook.
Zijn voorkeur was al naar vrouwen toen ik hem kocht en hij was al moeilijk om te aaien.
Maar nu kan ik eigenlijk helemaal niks meer met hem.
zelfs naar mij krijst hij het uit ook al kom ik maar in de buurt. (ik kom altijd heel langzaam naderen om geen agressieve reactie van hem te krijgen).
Maar toch doet hij het.
het enige waar hij erg tam mee is, is onder de douche. maar dan is hij afgeleid uiteraard.

Ik zie het nu zo.
Hij accepteerd niet zijn eigenaar.
toont agressief gedrag naar Chica.
en bijt mensen die hij nadert in plaats van wij hem.

Ik de dat hij beter af is met een vrouwelijke eigenaar en het liefst alleen wat hij gewend was.
want hij is namelijk al 2 jaar en zijn vorige eigenaar was een vrouw.

Met de winkel heb ik al contact opgenomen en staan achter mijn besluit om een eigenaresse voor hem te vinden.
Daarvoor in de ruil zou ik graag een jong BB'tje erbij willen hebben voor Chica.

het was een lastige keus, want ik ben iemand die een huisdier neemt, hem dan neemt voor zijn leven lang.
Maar dit gaat om de bestwil van Puck.

Gr. Marcel

Marianvanunen
15-04-13, 20:38
Hallo Marcel.

Dat is heel triest dat puck niet aan jou en chica kan wennen.
Maar het is net als in de mensen wereld, niet iedereen vindt iedereen lief.
Het is voor hem zelf de beste oplossing en natuurlijk voor Chica.
Je maakt de beste oplossing voor ze. Ook al ga je natuurlijk ook aan je zelf twijfelen.
Omdat je niet zo in elkaar zit om een dier weg te doen, dat begrijp ik heel goed.
Maar je maakt een goede keus voor hen!! Dat is best moeilijk.
Ik hoop dat Puck weer een ander goed/lief vrouwtje krijgt, maar dat zal best goed komen.
Doe je best en alles komt weer goed en zal Chica weer een lief vriendje krijgen.
Lieve groetjes van Joris en marian.:hallo:

riab
15-04-13, 22:01
jeetje Marcel, ik neem aan dat je je besluit al hebt genomen.

Zou je toch niet proberen om met hulp van het papegaaien vrouwtje, Hermine Assenbroek in Schagen, het gedrag te veranderen zodat het acceptabel is?

Het is toch te proberen? Ik vind het de moeite waard. Ik weet dat je deze 2 lief hebt en het behoorlijk pijn doet, vandaar mijn reactie.

lieve groetjes Ria

Xcodd
15-04-13, 22:20
ja, maar ik heb ook zoiets dat Puck beter af is met een vrouwelijke eigenaar waar hij nooit zijn twijfels aan heb dan mij waar hij steeds op zijn hoede is wat hij wel niet kan verwachten.
en ik neem deze beslissing omdat het nog maar 6 weken is. als hij al bijv. een aantal maanden bij me was geweest had ik jou advies gevolgd Ria, het is nu nog vers en Puck voelt zich nog niet thuis... dusja...

ja echt ben er helemaal niet lekker van om dit te doen, maar ik doe het gewoon want het kan echt niet meer zeker niet voor Chica.

ellen68
16-04-13, 10:13
Soms moet helaas beslissingen nemen die je eigenlijk niet wil nemen. Ik denk dat je er wel goed aandoet het geluk van puck staat voorop. Je weet zelf wat je allemaal al geprobeerd hebt om het beter te laten gaan. Succes met het vinden van een nieuw baasje voor puck.

althea61
16-04-13, 11:52
Tjee, tis wat, sterkte voor jullie allebeide.

Ik persoonlijk zou even wachten met het nemen van een nieuwe B.B., geef het even de tijd om het te laten bezinken, wij hebben destijd Rosy meegenomen bij het kopen van Jake, Wij hebben Rosy toen in de kooi gezet waar de andere zaten en gekeken hoe ze op elkaar reageerde, nou het was meteen duidelijk wie naar wie trok. Rosy heeft Jake gekozen en Jake heeft Rosy gekozen. Tot vandaag gaat het prima met elkaar.

sterkte met je keuze

Julia

Xcodd
16-04-13, 21:33
Als het goed is heeft Chica een weekje om bij te komen. het ligt aan een klant of het misschien nog langer duurt voor ik een nieuwe heb.
Chica fleurt helemaal op en is maar druk met alles... ze werd wel kort gehouden door Puck dus.
het is een totaal ander vogeltje in positieve zin!

ik ben blij met mijn keuze.

Gr. Marcel

mariekex
17-04-13, 10:45
Altijd een moeilijke keuze zoiets.
Wij zijn ook aan het twijfelen of we onze 2 opnieuw laten wieken of niet.
met de komst van sjaakie hebben we paco opnieuw laten wieken omdat zij hem niet met rust liet en hij was er toen bang van. Nieuwe omgeving, nieuwe mensen en dan zo'n gekkerd die altijd maar op zijn kooi vloog :p

Nu laten ze elkaar ook niet met rust... Nu merk ik wel dat paco echt een zieligdoenertje is.
maar soms gaat het er echt wild aan toe. En als ze wegvliegen zoeken ze elkaar na enkele seconden ook op.
En sjaak die het vliegen gevonden heeft vind niets beter om te landen in mijn bord met eten als ik durf in hun kamer te eten,
Gisteren wou hij een duikvluchtje maken in mijn thee. gelukkig had ik het optijd door.

Hier kunnen ze elkaar ook niet echt super goed hebben hoor,
maar ze zijn allebei iemands vogel en ze hebben de mogelijkheid en de kooi om elkaar uit te weg te gaan.
al vinden die 2 het leuker om elkaar te pesten tot irritatie bij ons :p

Hopelijk vind je binnenkort een leuk maatje voor chica! =)

xCintjee
19-01-14, 17:24
Ik heb veel respect voor de keuze die je gemaakt hebt. Het lijkt mij ook wel moeilijk voor die vogel, om zo te switchen van eigenaar. Dat zou ik in ieder geval noooooooit willen voor mijn Bonte Boer, maar je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen.
Hoop dat 'ie op een ander adresje happier zal zijn en jij met je nieuwe baby bb!

Xcodd
20-01-14, 10:40
Ik heb veel respect voor de keuze die je gemaakt hebt. Het lijkt mij ook wel moeilijk voor die vogel, om zo te switchen van eigenaar. Dat zou ik in ieder geval noooooooit willen voor mijn Bonte Boer, maar je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen.
Hoop dat 'ie op een ander adresje happier zal zijn en jij met je nieuwe baby bb!

Haha is wel even geleden hoor. Maar lief dat je er op reageert. Ik kreeg goede berichten over puck en zijn nieuwe eigenaar ^^ ik heb nu denzo met chica samen en het begint echt een stelletje te worden. Veel knuffelen en proberen op elkaar te springen om te seksen echt leuk om te zien