PDA

Bekijk Volledige Versie : Bonte boer redden

Xcodd
09-04-13, 13:31
Hallo,

Sinds ik bonte boeren heb ben ik erachter gekomen dat een collega van mij ook een BB heeft...
Maar hij verteld mij dat hij kaal geplukt is en er vrij weinig mee doet.
De vogel is van zijn vriendin en komt vrij weinig de kooi uit verteld hij me.
En graag zou hij de vogel ook kwijt willen... alleen weet niet of zijn vriendin er ook zo over denkt.

Wat moet ik doen? het allerliefst zou ik hem willen meenemen, maar de vogel is ongetest en is 6 jaar oud...
Ik wil niet dat ik dan de vogel meeneem en mijn vogels laat besmetten omdat ik deze dan meeneem en misschien wel ziek is...
Weet iemand misschien wat ik hier aan kan doen zonder een instantie in te lichten... want ik wil mijn collega ook niet verraden.. snap je.

Graag tips of adviesen zou heel fijn zijn wat ik voor dit beestje misschien kan betekenen...

Gr. Marcel

milaja
09-04-13, 13:44
dat is heel triest.kan hij het er niet over hebben met zijn vriendin dan en dat hij hem laat testen op jou kosten zodat hij naar jou zou kunnen ofzo.laat hem maar eens een goed gesprek hebben over het welzijn van de vogel thuis.

Esther
09-04-13, 13:45
je kan vragen of jij hem kunt overnemen indien hij gezond is, en dat zij hem laten testen en in afwachting van de test resultaten daar laten.

kiwivogeltje
09-04-13, 14:38
Ja ik zou het zelfde doen als Esther, of misschien de kosten van het testen delen ofzo? Zou wel mooi zijn als je hem kon redden :)

Xcodd
09-04-13, 15:52
ik zal het er eens met hem over hebben :)

aggie
09-04-13, 16:51
Hey Marcel,

Een zoveelste triest verhaal, niet ? Als je dat beestje een beter leven kan geven, dan zou ik zelfs niet op die handvol euro's letten. Ik heb zelf een boertje en het zijn zulke zulke zulke aangename en pientere vogeltjes ! Alvast heel veel succes !

Xcodd
09-04-13, 17:59
ik weet het, maar is het houden van 3 BB's wel vertandig samen in 1 kooi, als het goed gaat dan he....
ik heb een vrij grote kooi waar er wel 6 in kunnen... maar eerst maar even zien :p

Xcodd
10-04-13, 12:10
helaas wilt mevrouw niet meewerken. ik kan er vrij weinig aan doen... jammer dit

kiwivogeltje
10-04-13, 12:15
Pfff stom, misschien kan je collega op haar inpraten ofzo?

Xcodd
10-04-13, 12:26
ja ik heb gezegt wat ik wou zeggen, wat ze ermee doen is aan hun...