PDA

Bekijk Volledige Versie : sproeien of douchen

maria64
04-04-13, 17:10
heb een edeltje van bijna 9 weken en nu vraag ik me af wanneer ik moet beginnen met sproeien of douchen.....groetjes mirjam

althea61
04-04-13, 19:51
Hallo

Heb je er geen gebruiksaanwijzing erbij gekregen, :p douchen en/of sproeien rustig aan beginnen en dan langzaam opbouwen, kijk hoe het gaat, de 1e keer niet sop nat maken. Wat heeft je voorkeur, bij ons gaan ze mee onder de douche lekker samen genieten.

Mvg Julia

serkan
04-04-13, 23:43
heb een edeltje van bijna 9 weken en nu vraag ik me af wanneer ik moet beginnen met sproeien of douchen.....groetjes mirjam

Als die nog niet volledig in de veren zit dan zou ik nog niks doen

Xcodd
05-04-13, 00:14
Na een week begon ik al met douchen, bovenwonder vonden ze het prachtig!
Eerst heb ik ze laten wennen aan de vochtigheid als je douched..
daarna heb ik ze in de cabine op de douche stok gezet terwijl ik douche, ze een beetje stiekem nat spatten en wacht hun reactie af.
en dan gewoon steeds natter ligt eraan hoe fijn of lekker ze het vinden..
succes!;)

aggie
05-04-13, 15:42
Wij gaan met z'n 3-en onder de douche (mijn amazone Lola, mijn boertje Robin en ik) en ze vinden het elke dag een feest ! Hoe natter ze zijn hoe meer lawaai dat er gemaakt wordt : dan wordt het hele vocabularium en repertorium van liedjes en lachen-gieren bovengehaald. Ik heb ECHT geen radio nodig ! En douche en entertainment is verzekerd. En NOG een voordeel mijn badkamer is altijd kraaknet want ze is na afloop zo nat dat ik wel verplicht ben om alle muren en vloeren af te drogen... :)
Probeer je gaaitje zoveel mogelijk bij je dagelijkse leven te betrekken : samen afwassen, samen ramen lappen, samen stofzuigen, samen op caf, samen naar het postkantoor, samen naar... Het is een verrijking voor jouw leven, maar zeker ook voor dat van je kromsnavel.

Edelvrouw
05-04-13, 16:30

Ik heb mijn edeltje al gesproeid, ging prima. Ze is nu ook bijna 10 weken, verenkleed is dicht, geen kale plekjes meer ofzo.