PDA

Bekijk Volledige Versie : En het is een bont boertje

Graskip
24-03-13, 19:00
Een tijdje geleden was ik opzoek naar een vogeltje.. Het was eerst een Caique maar na goed studeren en nadenken toch gekozen voor een bbtje. Het karakter van een knuffelig maar toch 'eigenwijs' vogeltje sprak me wel aan.
Eind december heb ik haar gereserveerd en 3.5 week geleden heb ik haar opgehaald in Sliedrecht. Rondom getest (en goed bevonden door de papegaaienarts). Over een paar weken wordt ze gechipt.
Het is een Roodbuikje en hartstikke levendig. Ze kon na 1 dag al op zitten en ging na 2 dagen zelfstandig de weegschaal op.
Haar lievelingsspeeltje is toch het stokje hout wat ze om de dag vers krijgt. Ze kan al meerdere deuntjes fluiten ( ze leert echt snel) en weet ons goed in te palmen. Slapen vind ze toch het lekkerst in de col van mij trui :)
Binnenkort komt er een pakketje met leerspeeltjes binnen zodat we nog meer kunnen leren

12425

Larissa87
24-03-13, 19:25
Wat een leukerd, heel veel plezier ermee!

Orangegirl
24-03-13, 20:10
Veel plezier met hem, maar dat lukt vast wel!
Wat een lieverd is het!

mariekex
24-03-13, 23:25
het is een roodbuikje? dan denk ik dat mijn pacotje ook een roodbuikje is :p
Zij ziet ook hééél erg donker oranje en heeft een paar rode veertjes tussen staan

Eigenwijs zijn ze wel :p
Ze vinden vooral de dingen leuk die ze niet mogen haha!
veel succes met je bbtje, het ziet er een schatje uit :)

Xcodd
25-03-13, 23:44
BB's zijn een goede keus!

je bent er maar druk mee haha

het is elke dag uitvogelen wat hun gedrag is en wat ze van plan zijn etc. etc.
een ware ontdekking...

Ik denk dat mijn Puck ook een roodbuikje is ook diep oranje... Chico is echt geel.

Veel plezier met je BB!
het is net een Ara, maar dan klein!

Gr. Marcel

Graskip
26-03-13, 08:49
Haar plan was gisteren om uit te breken. Komt mijn vriend thuis zit ze gezellig bij de tafel O_O. Een heel spoor van Pretzelpoepjes door de eetkamer / keuken heen :).
Gelijk alle snoeren / planten gechecked op bijtsporen. Ze had blijkbaar honger omdat ze dr bakjes met gewogen voer had omgegooid.
Gisteravond deed ze eigenlijk niets anders dan eten / slapen.
Vanochtend dubbel gechecked of alles goed dicht was :)

Strid
26-03-13, 12:32
Wat ontzettend leuk, een bonte boer... Heb ik ook gehad. Ik had een badje aan de kooi hangen bij een deurtje. Toen ik na het werk eens thuis kwam, zat Mika bovenop de kooi. Ik snapte er niets van aangezien verder alle deurtjes dicht waren. Blijk dat hij het badje aan de kant had geduwd en er zo net door kon!! Dat hebben we toen maar gelijk opgelost haha... Heel veel plezier met je BBtje..