Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe krijg ik deze eigenwijs aan de pellets?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hoe krijg ik deze eigenwijs aan de pellets?

    Hallo!

    Ik wil Kyra heel graag aan de pellets, want ik wil gewoon dat hij alle belangrijke voedingsstoffen binnen krijgt.
    En aangezien meneer nogal selectief eet, en alleen eruit pikt wat hij lekker vindt, leek pellets me ideaal.
    Probleem is alleen dat Kyra niet gediend is van pellets.

    Heb eerst zijn zaadjes vermengd met de pellets en dit opgebouwd tot er op een dag alleen pellets over bleven.
    Ik dacht dus dat hij dit at omdat als ik er 1 uit mijn hand gaf, hij het verbrokkelde met zijn snavel.
    Ik zag hem alleen nooit bij zijn bakje zitten, en dat vond ik al raar, maar omdat hij de rest van zijn fruit en groente wel at dacht ik dat er niets mis was. Dacht dat hij gewoon at als ik niet keek.

    Maar de laatste dagen was zijn ontlasting nogal waterig, maar hij was heel levendig, dus ik ging er een soort van vanuit dat het een soort verkoudheid was.

    En pas vanavond had ik door waar het allemaal aan lag.
    Hij was namelijk nogal zwakjes, viel de hele tijd in slaap. Heeft een uur in mijn trui geslapen, en zelfs op zijn douchestok viel hij in slaap terwijl hij dan altijd opgewekt is. Was even bang dat hij iets ergs had, maar eindelijk snapte ik waar het aan lag. Hij at zijn pellets niet, en versniperde het alleen met zijn snavel, net als alles wat hij is z'n bekje krijgt. En de waterige ontlasting kwam omdat hij alleen maar groente en fruit op had. Want toen ik een bakje zaadjes voor z'n neus zette vrat hij als een gek. Een zieke vogel eet niet, maar hij was weer helemaal aan het eten, dus hij heeft gewoon voedingsstoffen gemist de afgelopen dagen.
    Was zo ongerust, maar het is godzijdank opgelost.

    Maar wat ik nog wel graag wil weten, is hoe ik Kyra aan de pellets krijg. Heeft iemand tips? Op het moment hebben we Beaphar pellets gegeven, maar kan iemand me een betere aanraden? Of een tip hoe ik Kyra toch aan de pellets krijg?
    Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
    Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

  • #2
    Ik heb Kiwi en Pluk aan de pellets gekregen door de hele dag alleen pellets aan te bieden (dus geen zaadjes, trosgierst, groente of fruit) en 's avonds een uurtje (bijvoorbeeld van 19:00 tot 20:00) zaadjes. Ze aten binnen 2 a 3 dagen volledig pellets. Hier krijgen ze trouwens Zupreem fruitblend, volgens mij vinden ze die best lekker.
    Kiwi & Pip Nappie & Loki
    ~ Rip Pluk ~

    Comment


    • #3
      Hoi!

      Dankje voor je reactie!

      Maar ik durf het niet aan eigenlijk om Kyra niets dan de pellets te geven.
      Ik schrok er al heel erg van om vandaag te zien hoe verzwakt hij was.
      Hij is nu ongeveer 4 dagen aan de pellets, dus zo snel kan dat al gaan.

      Ik hoor trouwens meer over de pellets van Beaphar en dat meer mensen er problemen er mee hebben met hun vogels.
      Het is ook een langwerpig, glanzend konijnenbrokje (daar lijkt het op) met een vieze geur, dus ik denk dat ik dan ook eens Zupreem ga proberen!
      Liefs Charlotte, Kyra, Citroen, Chicka en Melbourne
      Volg de blog over mijn dieren: http://kyracitroen.blogspot.nl/

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X