PDA

Bekijk Volledige Versie : Jack bezig met zijn Rings of Fortune puzzel.

Pnuts
05-02-13, 23:37
Jack is nu drie maanden in zijn nieuwe huisje, en heeft het goed naar zijn zin.
Hij is werkelijk dol op puzzelen en pakt puzzels zeer snel op.
Zijn laatste puzzel, de Rings of Fortune heeft hij nu een week of twee, en hij maakt het nu al een paar dagen in recordtijd van 15 seconden ofzo.
Vandaag dacht ik dat het wel leuk zou zijn om eens te filmen, en gelijk een paar keer... want het is echt geen toeval, hij is gewoon heel vlug ermee.
Daarnaast is het ook (vind ik) erg leuk om hem zo lekker bezig te zien. Tis een heerlijke vent.

Binnekort tijd om weer eens nieuwe puzzel te kopen denk ik, jammer dat ze best prijzig zijn die dingen, maar gelukkig gaan ze lang mee, en hij heeft er erg veel plezier van. Sterker nog... als ik 1 van zijn puzzels bij Kip in de kooi hang is hij duidelijk "not amused". :p0:

http://www.youtube.com/watch?v=hCtcdswWjPc&feature=share&list=PL525C338CC4A35AD0

http://www.youtube.com/watch?v=RESEdFaU02c&feature=share&list=PL525C338CC4A35AD0

http://www.youtube.com/watch?v=WrZ3wzNge0w&feature=share&list=PL525C338CC4A35AD0

mariekex
06-02-13, 00:11
Ah super om te zien! :)

Ik begrijp wel dat ie zijn speeltjes niet wilt delen,
Stel je voor dat kip meer snoepjes krijgt :p

Labradorreke
06-02-13, 04:30
Dit is erg leuk om te zien!
Waar heb je dat speeltje gekocht?
En heb je dit eerst samen met 'm gedaan? Of gewoon zelf laten ontdekken?
Ik vind het wel leuk voor Warre!

Hij heeft wel speelgoed, maar zo'n denkspelletjes voor in de kooi zijn ook wel leuk. :)

Ryanne
06-02-13, 19:24
wat leukkk, slimme vogel

bedankt dat je deze filmpjes deelde :D

Pnuts
06-02-13, 19:38
@Labradorreke:
Ik heb eerst het speeltje ge´ntroduceerd op tafel, en hem laten zien dat je eraan kan draaien en dat ik er wat lekker in stop, dat ik vervolgens draai, en het eruit kom.
Vervolgens kun je het in de kooi hangen en leg je het lekkers in de opening van het speeltje (die hoeft bv maar een zonnepit te zijn).
Als dat wordt gepakt kun je hem 1 verdieping hoger leggen. En zo verder... je bouwt dus steeds verder uit door hem een "verdieping" hoger te leggen.

Natuurlijk is het wel de bedoeling dat je start met een relatief makkelijke puzzel.
Mijn persoonlijke kritische noot op het puzzelspeelgoed is dat al die kleurtjes van het speelgoed erg leuk zijn, maar om te beginnen is het handig om voor een saaie "transparante" versie te gaan (dit mag wat mij betreft ook op de verpakkingen komen).
Het ziet er minder leuk uit, maar de gaai kan zo wel zien dat er wat lekkers in zit, en vooral met het opstarten van puzzelen is dit erg handig.

De speeltjes zijn op diverse websites te koop. BV bij Parrot's Avenue, Happy Bird en Lorre & Co.
Hareco heeft ze volgens mij ook in de winkel.
Ik zou zelf de puzzels eerst in het echt willen zien om te kijken hoe het werkt etc, dus zou ik kopen in een winkel misschien wat eerder aanraden.

Wat mij eerst een beetje afschrikte is de prijs van het speelgoed, de puzzeltjes zijn niet goedkoop, maar ze gaan wel erg lang mee hoor moet ik zeggen! Tis heel hard plastic.

Bedankt voor de leuke reacties.

lady
06-02-13, 20:09
slimme Jack.

liset90
06-02-13, 21:18
Dat doet hij snel! Leuk om te zien!

Hareco
07-02-13, 11:35
Geweldig leuk om te zien! Jouw beide papegaaien mogen dan bij mij vandaan komen en de speeltjes hebben we ook, maar ik had ze nog niet 'in combinatie' aan het werk gezien!
Heel leuk en goed om te zien en te volgen dat onze papegaaien zo goed terecht zijn gekomen! Wat dat betreft is dit forum een geweldige plek om veel van de vogels die we hebben groot gebracht te blijven volgen!
Ik geniet van jullie verhalen en daar doen we het voor!

Pnuts
07-02-13, 15:43
Leuk dat je reageert Dirk-Jan, en ook de rest bedankt voor de leuke reacties. ;)
Ik zal eens zien of ik nog meer filmpjes kan maken binnenkort van foeragerende/puzzelende Jack.
Hij heeft niet nog een soort "tonnetje" wat ik vul met van alles, bakjes aan een koord, en de Snack Rack puzzel.

Annemoon
07-02-13, 17:50
Leuk om te zien,en hij heeft het snel door,als er maar iets lekkers in zit! :)

costello
17-02-13, 18:03
Wow dat doet hij goed!
En wat een leuk speeltje.