PDA

Bekijk Volledige Versie : Zelf speelgoed maken

Sherina
30-01-13, 03:07
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeŽn hebben om zelf speelgoed te maken?
Het liefst met uitleg (en foto)

Ik kom namelijk niet veel verder dan dunne wilgentakjes bij elkaar binden en vastmaken op der boom of grote stukken wilg doorboren en aan elkaar maken. (alhoewel ze niet erg creatief zijn, is onze bailey er wel uren zoet mee trouwens)

Nou ik hoop dat we hier elkaar een beetje kunnen inspireren :)

Groetjes, Sherina

mariekex
30-01-13, 09:18
Hier een link met waar je ideeŽn kunt opdoen. :)
http://www.cheepparrottoysntips.com/categories.html

Wat ik zelf vaak doe is wc of keukenrol. gaatjes inmaken, sisal touw er door en dan houte kralen eraan of rietjes.
Of wc rolletjes aan een touw, papier in reepjes scheuren en dan opvouwen dat ze kronkelen en die erin stoppen.

Voetspeeltje van rietjes is bij ons ook favoriet. 2 rietjes zo danig blijven knopen dat het een bolletje word met uiteindjes.

Ik heb van het weekend een net gemaakt aan hun boom waar ik overschotjes van ander speelgoed heb aangehangen.
Grote kralen, stukjes hout,... :)

Nu hangt er in hun boom ook een kattenspeeltje (zo'n rond met gaatjes en een belletje erin) waar ik sisal door de gaatjes heb gestoken zodat het een balletje met slierten was , rietjes door de sisal, parels door het sisal touw, een belletje eraan en een paar uur fun voor de gaaien.

Vaak zijn ze met simpele dingen al heel blij:)

Sherina
30-01-13, 16:49
Dankjewel voor je reactie! Die site ziet er inderdaad erg leuk uit. Bailey zal je dankbaar zijn haha!

Verder vroeg ik me af waar je dat sisaltouw koopt? En of het erg is als ze daar wat van opeten?
En dezelfde vraag over de plastic rietjes..? Bailey eet namelijk alles op

En mss een beetje een domme vraag maar waar koop je die grote kralen? Ik kom ze nergens tegen namelijk

mariekex
30-01-13, 17:57
ik recupereer de grote kralen van oud speelgoed :)
Ben zelf van plan om rijgkralen van ebay of kapaza te kopen.
zijn grote plastieke/houten kralen waarmee peuters hun fijne motoriek leren.

sisaltouw koop ik zelf in de brico. heb nu koko's touw van intratuin
Je kunt ook heneptouw kopen (vind je ook van de brico)
Denk dat het katoene touw ook goed is, dat is zoals ze vaak aan hun speeltjes hebben hangen.
gewoon opletten dat het natuurlijk is en niet van plastic ;)

Door het dunne sisaltouw rijg ik kleinere kralen die ik in de action heb gekocht
Maar je kunt in dopjes van flessen ook gaatjes maken en die ermee door rijgen.

Hier eten ze niets op. breken enkel alles af :p
Nu zijn ze hier elks bezig met een halve wasknijper :p

Ben je zeker dat hij alles opeet?
Want hier bijten ze ook alles stuk en spugen alles terug uit :)