Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Betrouwbare Pyrrhura kweker gezocht

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Betrouwbare Pyrrhura kweker gezocht

    Hallo allemaal,

    Ik ben zo stom geweest om bij een kweker via internet 2 Pyrrhura's te betellen. Helaas heb ik na 4 maanden wachten niets gekregen en ben ik mijn aanbetaling kwijt. Ik zie dit maar als een goede (en dure) les.
    Maar op het moment ben ik dus nog steeds op zoek naar 2 Pyrrhura's bij een betrouwbare kweker. Via marktplaats worden ook veel vogels aangeboden, maar door mijn vorige ervaring wil ik eerst hier meer info inwinnen (en ja ik ben stom geweest, had eerst hier moeten komen)

    Een aantal vragen:
    Is het verstandig om nu met de naderende winter jonge vogels aan te schaffen of kan ik beter tot het voorjaar wachten?
    Ik wil 2 vogels omdat ik werk, maar kunnen de vogels goed alleen blijven wanneer ze samen opgroeien en blijven ze dan toch tam?
    Waar moet ik op letten, qua ziektes?

    Ik zoek nu dus een hobby kweker met hart voor dieren en waar ik gewoon contact mee kan onderhouden zonder hoge aanbetalingen.
    Alvast bedankt, Ben

  • #2
    hoi,

    ik ben in het bezit van een broedend stel
    dolly is een pyrrhura molinae cinnamon pop
    sjef is een pyrrhura molinae hypoxantha man

    ik heb 5 eitjes, waarvan 2 uitgekomen.
    3 zijn er al gereserveerd.

    je kunt me bereiken via e-mail die ik zojuist naar je toe heb gestuurd via een PB

    ja 2 vogels blijven net zo tam, en ik vindt liever 2 dan 1, wel zo gezelliog voor die beestjes!
    wat overigens niet wil zeggen dat je er 2 bij mij zou moeten nemen!!
    Last edited by stefan77; 21-11-12, 14:08.

    Comment


    • #3
      hoi Ben, even terug... jij had die aanbetaling toch bij babyvogel gedaan?

      een van de leden van dit forum heeft de vogel een zon parkiet, wel gekregen. Ga eens in contact met die persoon om toch je geld terug te krijgen.
      Hoop dat je nu meer succes hebt bij Stefan77, of andere goede hobby/kwekers

      Comment


      • #4
        Ik zoek ook 2 pyrrhuras

        Hallo allemaal,

        Ook ik ben op zoek naar een betrouwbare pyrrhura kweker na een negatieve ervaring bij babyvogels (ik heb overigens wel mijn geld teruggekregen na heel veel moeite). Het liefst een kweker in Noord Holland of Utrecht waar ik op bezoek kan komen voordat ik tot aankoop overga. Ik ben geinteresseerd in twee zelfstandige baby pyrrhura's.

        Alvast bedankt!

        Groet,
        Simone

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door sisimoon Bekijk Berichten
          Hallo allemaal,

          Ook ik ben op zoek naar een betrouwbare pyrrhura kweker na een negatieve ervaring bij babyvogels (ik heb overigens wel mijn geld teruggekregen na heel veel moeite). Het liefst een kweker in Noord Holland of Utrecht waar ik op bezoek kan komen voordat ik tot aankoop overga. Ik ben geinteresseerd in twee zelfstandige baby pyrrhura's.

          Alvast bedankt!

          Groet,
          Simone
          Hoe heb jij jouw geld terug gekregen? Ik heb er nog eentje staan namelijk.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door sisimoon Bekijk Berichten
            Hallo allemaal,

            Ook ik ben op zoek naar een betrouwbare pyrrhura kweker na een negatieve ervaring bij babyvogels (ik heb overigens wel mijn geld teruggekregen na heel veel moeite). Het liefst een kweker in Noord Holland of Utrecht waar ik op bezoek kan komen voordat ik tot aankoop overga. Ik ben geinteresseerd in twee zelfstandige baby pyrrhura's.

            Alvast bedankt!

            Groet,
            Simone
            Hoi,

            Zou je deze negatieve ervaring willen delen?
            eventueel via een private message.
            ik zit juist te denke daar te halen, op de site ziet het er zo goed uit.
            En de filmpjes enzo.

            Wouter

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Woutjuh Bekijk Berichten
              Hoi,

              Zou je deze negatieve ervaring willen delen?
              eventueel via een private message.
              ik zit juist te denke daar te halen, op de site ziet het er zo goed uit.
              En de filmpjes enzo.

              Wouter

              Wouter gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en tik daar babyvogels in. Je zal schrikken van het aantal berichten die niet positief zijn.
              Doe dat echt even voor je met ze in zee gaat. Na het lezen van al die berichten zal je waarschijnlijk niet met ze in zee gaan.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Lejah Bekijk Berichten
                Wouter gebruik de zoekfunctie van dit forum eens en tik daar babyvogels in. Je zal schrikken van het aantal berichten die niet positief zijn.
                Doe dat echt even voor je met ze in zee gaat. Na het lezen van al die berichten zal je waarschijnlijk niet met ze in zee gaan.
                Bedankt voor de info, ik ben meer en meer gaan lezen en inderdaad ZOVEEL negatief.
                Mijn eigen ervaring is al dat ik nu (voor een koop/reservering) na een week nog geen reactie op de mail krijg.


                Nu dus waar dit topic over gaat, waar ken ik wel een betrouwbare "kweker" vinden?

                Mijn vriend "Maatje" was een Pyrrhura Hypoxantha, deze is helaas na een halfjaar overleden.
                (om nog onbekende reden)
                En ik zou dus graag 1 of 2 nieuwe willen. (2 alleen als dit nodig is om te voorkomen dat die eenzaam word.)
                Liefste weer een Hypoxantha (goede ervaring mee) en anders een Parleta Lepida (mooie kleuren).
                Zijn vast meer die ik mooi zou vinden, maar ben me er nog meer in aan het verdiepen.
                Zijn alle Pyrrhura's gelijk qua karakter en is alleen de kleur verschillend? Of ben ik nu aan het vloeken :P.

                Maar ben ook bang dat die nooit zo tam word als die ik had.
                Hij was echt super lief en aanhankelijk, en was een echte allemans vriend. (Wel echt de nadruk op mij)

                Comment


                • #9
                  Hee!

                  Niet om reclame te maken, maar ik heb sinds 1 week 2 pyrhurra's in huis. Deze zijn 6 weken oud en helemaal geweldig. Ik heb deze bij vogelparadijs/pyrhurrasworld vandaan, en de manier hoe er met mij omgegaan werd tot de tijd dat ik ze op mocht halen was helemaal geweldig. Ik kreeg regelmatig foto's en mailtjes hoe het me ze ging. Het moment dat we ze gingen ophalen werden zo vriendelijk en leuk ontvangen! Kreeg zelfs per baby nog een 'babypakketje' mee.
                  Deze (hobby)kweker bevind zich in Noord-Holland.

                  Alvast succes!
                  Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

                  R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door bluerio Bekijk Berichten
                    Hee!

                    Niet om reclame te maken, maar ik heb sinds 1 week 2 pyrhurra's in huis. Deze zijn 6 weken oud en helemaal geweldig. Ik heb deze bij vogelparadijs/pyrhurrasworld vandaan, en de manier hoe er met mij omgegaan werd tot de tijd dat ik ze op mocht halen was helemaal geweldig. Ik kreeg regelmatig foto's en mailtjes hoe het me ze ging. Het moment dat we ze gingen ophalen werden zo vriendelijk en leuk ontvangen! Kreeg zelfs per baby nog een 'babypakketje' mee.
                    Deze (hobby)kweker bevind zich in Noord-Holland.

                    Alvast succes!
                    Klinkt opzich op eerste oog goed.
                    Heb je miss foto's?
                    Hebben ze nog jongen?

                    Comment


                    • #11
                      Foto's komen morgen, ik kan nu mijn draadje van me telefoon niet vinden (en daar staan de fotoos op van hoe ze nu zijn). Ze groeien wel als kool moet ik zeggen.

                      Dat ik deze weghaalde waren er nog 2 over, of ze er nog zijn durf ik je niet te zeggen, ik zou gewoon even bellen als ik jou was.

                      Mijn ervaring bij hun is (gelukkig) uitstekend, mocht er wat met een van mijn guppies aan de hand zijn, dan mag ik ook altijd bellen en/of langskomen, dat geeft me ook wel een heel fijn gevoel.
                      Met mijn gedachte ergens anders, ben ik altijd overal.

                      R.I.P lieve kleine Crispy '30-10-2012 / 16-04-2013'

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door bluerio Bekijk Berichten
                        Foto's komen morgen, ik kan nu mijn draadje van me telefoon niet vinden (en daar staan de fotoos op van hoe ze nu zijn). Ze groeien wel als kool moet ik zeggen.

                        Dat ik deze weghaalde waren er nog 2 over, of ze er nog zijn durf ik je niet te zeggen, ik zou gewoon even bellen als ik jou was.

                        Mijn ervaring bij hun is (gelukkig) uitstekend, mocht er wat met een van mijn guppies aan de hand zijn, dan mag ik ook altijd bellen en/of langskomen, dat geeft me ook wel een heel fijn gevoel.
                        Ben benieuwd naar de foto's!
                        Fijn dat het contact erna ook nog goed en prettig is, das denk ik wel belangrijk.
                        Welke Pyrrhura's heb je gekocht, en wat heb je er voor betaald als ik vragen mag?

                        Klinkt goed in ieder geval, iemand anders ervaring met deze kweker? (vogelparadijs/pyrhurrasworld)

                        Ik zag trouwens dat je ze bij 6 weken al mee mocht nemen, is dit normaal?
                        Of vanaf hoeveel weken is "normaal"?

                        Comment


                        • #13
                          als je graag een vogeltje met een spuitje of lepeltje wilt voeden.
                          en daarbij de kans wilt lopen dat je je vogeltje:

                          - kropverzuring kan krijgen
                          - verstikking door pap in de luchtpijp te spuiten kan krijgen.
                          - slokdarm verbranden door te hete pap
                          - étc etc

                          moet je vooral een vogeltje van 6 weken aanschaffen

                          veel beter is de opvoeding totaal aan de ouders over te laten, pyrrhura's worden net zo tam, maar hebben VEEL meer geleerd bij hun echte ouders dan van mensen.
                          ga jij maar eens laten zien aan een vogeltje hoe je een zaadje moet pellen of je veren goed moet verzorgen.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door stefan77 Bekijk Berichten
                            als je graag een vogeltje met een spuitje of lepeltje wilt voeden.
                            en daarbij de kans wilt lopen dat je je vogeltje:

                            - kropverzuring kan krijgen
                            - verstikking door pap in de luchtpijp te spuiten kan krijgen.
                            - slokdarm verbranden door te hete pap
                            - étc etc

                            moet je vooral een vogeltje van 6 weken aanschaffen

                            veel beter is de opvoeding totaal aan de ouders over te laten, pyrrhura's worden net zo tam, maar hebben VEEL meer geleerd bij hun echte ouders dan van mensen.
                            ga jij maar eens laten zien aan een vogeltje hoe je een zaadje moet pellen of je veren goed moet verzorgen.
                            Dit is goede info, en de reden waarom mensen waarschijnlijk tegen "handopfok" zijn.
                            Met deze info sluit ik me hier volledig bij aan.

                            Bij hoeveel weken mogen ze dan weg bij de ouders?
                            En om te zorgen dat ze dan tam worden, ligt dat dan nog ergens aan?
                            Dat de kweker/hobbyist ze dagelijks uit de kooi haalt ofzo?

                            Maar zoiezo is 6weken te vroeg denk ik?
                            Of het nou door mens of ouders zelf is opgevoed?

                            Neem aan dat je hiermee ook bedoeld dat deze kweker dit doet?
                            (Opvoeden met lepel/spuitje)
                            Last edited by Woutjuh; 01-12-12, 00:20.

                            Comment


                            • #15
                              rond de 10 weken zijn pyrrhura,s zelfstandig.
                              als je geen ervaring hebt met handopfok niet aan beginnen en anders aan de kweker overlaten.
                              het beste is eigenlijk een pyrrhura te nemen die de kweker regelmatig in handen heeft gehad terwijl die door zijn ouders wordt op gevoed,dan is die handen al wat gewoon en heb je al een begin om hem/haar tam te maken .
                              toen ik begon met pyrrhura,s heb ik onze lady met 10 weken gehaald met een paar weken was ze redelijk tam,ze is door de ouders grootgebracht en buiten in de voliere.
                              een jaar later heeft ze zelf een nestje die hier in de huiskamer opgroeid en die ik regelmatig in de hand nam en die zijn eigenlijk nog tammer dan de moeder en vader doordat die al een voorsprong hebben wat gewend worden aan mensen.

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X