PDA

Bekijk Volledige Versie : Jalo

Kraaltje
08-11-12, 10:37
Sinds zondag 4 september jongstleden zijn wij in het bezit van een baby bonte boer.
Hij is sindsdien al 9 gram gegroeid en al aardig gewend geraakt aan zijn nieuwe stekkie!

Hier een foto van dag 1:
10776

Het is echt een schatje!
Zo nu en dan doet hij al flink fladderen met zijn vleugels...
Ik denk dat hij binnen nu en 2 weken zeker zijn eerste vlucht heeft gemaakt.
Hij is tenslotte al 10 maandjes oud.

Kraaltje
08-11-12, 11:08
10 maandjes moet natuurlijk 10 weken zijn! Haha.

bonno00
08-11-12, 12:16
Wat een leuke foto!

Wil Jalo al een beetje bij je komen zitten enzo??

groeten, Bonno

Kraaltje
08-11-12, 14:22
Jazeker! Over je heen kruipen en af en toe lekker slapen op de schouder of in de nek.

lady
08-11-12, 20:04
wat een scheetje

kreef
08-11-12, 20:43
ik dacht ook al 10 maanden hahaha leuk hoor zon kleintje

ellenparrots
08-11-12, 23:13
wat een lieffie!! http://www.ellen-parrots.com/gaaies_co/giffies/love/ATT11114111212.gif

Kraaltje
09-11-12, 12:17
Iedere dag is hij weer drie gram zwaarder! :p0: Hij weegt nu 109 gram.
Eten kan hij!! En slapen ook, haha.

Kraaltje
09-11-12, 12:18
Ellen, je hebt een mooi aantal posts op het forum! 999!

Kraaltje
11-11-12, 16:43
114 gram!:p0:

Kraaltje
01-12-12, 16:21
Hier een foto waar we samen douchen!:love:
10958
http://i47.tinypic.com/25h30ck.png

En een kusje!
10959
http://i46.tinypic.com/sesohx.png

Kraaltje
01-12-12, 16:25
10960Nieuwsgierig aagje!
http://i48.tinypic.com/avq1s9.jpg

Larissa87
01-12-12, 16:40
Ahh wat een leuke foto's..hij ziet er supertam uit zeg, cool!

lady
02-12-12, 09:01
leuke foto's ,Jalo ziet er goed uit.

ellenparrots
02-12-12, 16:26
10960Nieuwsgierig aagje!
http://i48.tinypic.com/avq1s9.jpg

Oh... heerlijk die baby foto's ;)

Kraaltje
19-12-12, 22:52
Hij gaat er al minder baby achtig uit zien! Zijn oogjes beginnen al licht te verkleuren!

En vliegen als de beste....haha!

http://i48.tinypic.com/2u4t384.png
http://i45.tinypic.com/dgj80k.png
http://i49.tinypic.com/2h67pya.png

Kraaltje
19-12-12, 22:56
En hij is dol op appeltjes!
http://i49.tinypic.com/a4r8qp.jpg
http://i50.tinypic.com/vsgu8o.jpg
En ook op badderen in zijn drinkbakje....!! Wat is hij lelijk zo! :p Maar zo lief om te zien....
http://i48.tinypic.com/2ica41s.jpg

Kraaltje
19-12-12, 22:59
En dan te bedenken dat het een paar maanden terug nog zo'n klein krummeltje was... :P

http://i46.tinypic.com/2cz65af.jpg

lady
19-12-12, 23:15
ja het gaat echt hard hé.
mooie foto,s vooral die van het vliegen ,krijg het zelf niet voor mekaar om zulke mooie foto,s te maken,
maakt Jalo ook al wat geluidjes, Billy probeert wel maar er komt bijna geen geluid uit was dat bij Jalo ook zo?

Kraaltje
19-12-12, 23:47
Toen wij Jalo hadden, maakte hij heel veel piep geluidjes. Niet echt fluiten, maar dus piepen.
Nu begint hij echt wel goed te fluiten (en soms krijsen als hij erg blij is, haha). En als hij moe is en in begint te dutten, dan maakt hij kleine brabbel geluidjes. Maar nog geen enkel echt woord gehoord, haha.

mariekex
19-12-12, 23:56
Aah cuté!
Van paco heb ik ook zo'n foto's als hij zichzelf gedoucht heeft :p
maar daartegen is jouw jalo nog erg knap, de mijne is net een monster dan :p

& het praten komt nog wel.
Sjaakie is 3 en praat wel veel, doet ook snel geluidjes na. :)
Zo denkt hij mij te roepen als hij kus geluidjes aan het maken is.

Paco is 2j ong. en praat nog niet erg veel.
Af en toe een woordje van sjaakie.
maar fluiten & schreeuwen als de beste ;)

Binkieboertje
20-12-12, 21:22
Aah wat een schattig bb'tje! Gaat goed zo te zien, het is een mooierd! Gave vliegfoto's ook;) Maar uhm.. Ik wil niet zeiken hoor:p Z'n kooi vind ik zelf best wel leeg, het zijn juist van die heerlijke speel clowntjes!

Kraaltje
20-12-12, 22:09
Haha ja klopt! Hij zit eigenlijk veelal uit zijn kooi! In zijn hok liggen op de bodem wel wat wc rollen, een balletje een knuffeltje en er hangt nog een raar ding in en dus die schommel. Maar hij vindt het allemaal niet zo interessant..
Hij is dus liever uit zijn kooi. Daar hebben we wel genoeg dingetjes hangen! Een groot touw aan het plafond, nog een schommel, een boompje voor hem, een huisje, nog een driehoek schommel, een gewei etc!

Ik weet eigenlijk ook niet echt wat nog meer goed in de smaak valt bij papegaaien als het gaat om speeltjes...
Het lijkt wel dat hij de afstandsbediening, de muis etc veel leuker vindt! Alles waar hij niet aan mag knagen dus...haha.

keeskapstok
20-12-12, 22:45
Zo ziet de kooi en woonkamer eruit. Buiten de kooi heeft ie volgens ons wel genoeg mogelijkheden. Ik weet niet of iemand nog tips heeft voor in de kooi?

http://i47.tinypic.com/sb0ls6.jpg

keeskapstok
20-12-12, 22:47
http://i50.tinypic.com/2lsxx02.jpg

Kraaltje
21-12-12, 09:22
Zo ziet de kooi en woonkamer eruit. Buiten de kooi heeft ie volgens ons wel genoeg mogelijkheden. Ik weet niet of iemand nog tips heeft voor in de kooi?

http://i47.tinypic.com/sb0ls6.jpg

Haha, zoek Jalo!

Kraaltje
31-12-12, 11:21
Hij blijft nu lekker op gewicht. Al een poos rond de 117-120 gram Eet goed en zeer actief haha

kreef
31-12-12, 19:33
ik zet altijd een doos in de kooi, zonder plakband,ik zoek meestal naar groente of fruit dozen, maar als die er niet zijn ook de normale bruine, daar blijft niets van over, vinden mijn grijze roodstaart en de pyrrhura heel leuk om te doen kapot scheuren

Kraaltje
23-01-13, 08:01
We hangen nu af en toe wat bierfiltjes op, die vindt hij geweldig denk ik! Binnen een dag ligt dat hele ding uit elkaar...haha!

En een belletje vindt hij ook leuk...misschien iets te leuk! Hij wil zo nu en dan nog wel eens voer op spugen bij de bel.

Kraaltje
23-01-13, 09:00
En zijn inktvis niet te vergeten trouwens. Die schelp vindt ie ook tof om in te happen

muisje
23-01-13, 11:01
wat ee leuk beestje en mooie voorziening in de kamer
lijkt wel een echte speeltuin hahaha

veel plezier met em

vg aurelia

Peter90
01-03-13, 01:48
Ons bonte boertje Bailey (6 mnd oud) laat al het dure speelgoed liggen & als ik zelf wat maak is ze uren zoet. Ik vind het leuk om te maken, dus ik denk dat ik nu zeker al 50 speeltjes voor der heb gemaakt. Haar kooi hangt goed vol & ik heb veel om mee af te wisselen. Ik ben in ieder geval niet bang dat ze zich verveelt :)

Ik gebruik het meeste sisaltouw (70 cent bij de Action) en soms tyrips om dingen bij elkaar te binden..

Dingen die ik gebruik voor speelgoed:
Houtblokken (gekleurde)
Karton
Papier
Lego(duplo) doorboren
Rietjes (knopen tot balletje vind ze ook geweldig)
Baby speelgoed
Belletjes
Kattenballetjes
Dunne wilgentakjes (met tyrip vastbinden aan een stok is favoriet hier)
Wasknijpers (van hout & dan doorboren)
Wc rollen
Stukken kokosnoot-schil doorboren

Enne, er zijn nog veel meer dingen die je kan gebruiken. Maar ik kom er nu even niet op.
Met een schaar (soms een boormachine) sisaltouw & portie creativiteit kom je er wel & je birdy zal er uren mee spelen!

En als ze er niet mee speelt (wat tot nu toe nog niet is gebeurd), is het ook helemaal geen probleem :)
Want ik moet wel zeggen dat ik soms wel zuur zat te kijken als ze dure speeltjes van 20-30 euro niet eens aanraakte haha! Ik haal nu die speeltjes uit elkaar & gebruik die onderdelen voor als ik zelf crea-bea ga doen.

Hoop dat je er wat aan hebt om de kooi op te vrolijken! Buiten de kooi ziet het er trouwens echt top uit!! Echt heel gaaf

Groetjes, Sherina (zit even op t profiel van m'n vriend, mijn telefoon is leeg)

keeskapstok
05-03-13, 11:05
Bedankt voor de reacties. We zijn zelf ook een beetje aan het knutselen. Die prijzen gaan echt nergens over in de winkels.... We hebben de kooi inmiddels wel wat opgevrolijkt. Al ziet ie er niet veel van. Hij/zij zit alleen in de kooi als ie 's avonds gaat slapen.

Nu het mooie weer eraan komt zullen we eens gaan proberen om naar buiten te gaan met hem. Eens kijken of het tuigje hem bevalt..?!

chaaaahr
05-03-13, 11:30
Ik ben verliefd :love:

Willemien
05-03-13, 20:22
Wow wat een mooie vogel ...! en spetterende foto's ! (vlieg foto's ..hoe doe je dat ?)
Hoe krijg je die zo groot erop !:p
Superrr..

althea61
06-03-13, 20:32
Ons bonte boertje Bailey (6 mnd oud) laat al het dure speelgoed liggen & als ik zelf wat maak is ze uren zoet. Ik vind het leuk om te maken, dus ik denk dat ik nu zeker al 50 speeltjes voor der heb gemaakt. Haar kooi hangt goed vol & ik heb veel om mee af te wisselen. Ik ben in ieder geval niet bang dat ze zich verveelt :)

Ik gebruik het meeste sisaltouw (70 cent bij de Action) en soms tyrips om dingen bij elkaar te binden..

Dingen die ik gebruik voor speelgoed:
Houtblokken (gekleurde)
Karton
Papier
Lego(duplo) doorboren
Rietjes (knopen tot balletje vind ze ook geweldig)
Baby speelgoed
Belletjes
Kattenballetjes
Dunne wilgentakjes (met tyrip vastbinden aan een stok is favoriet hier)
Wasknijpers (van hout & dan doorboren)
Wc rollen
Stukken kokosnoot-schil doorboren

Enne, er zijn nog veel meer dingen die je kan gebruiken. Maar ik kom er nu even niet op.
Met een schaar (soms een boormachine) sisaltouw & portie creativiteit kom je er wel & je birdy zal er uren mee spelen!

En als ze er niet mee speelt (wat tot nu toe nog niet is gebeurd), is het ook helemaal geen probleem :)
Want ik moet wel zeggen dat ik soms wel zuur zat te kijken als ze dure speeltjes van 20-30 euro niet eens aanraakte haha! Ik haal nu die speeltjes uit elkaar & gebruik die onderdelen voor als ik zelf crea-bea ga doen.

Hoop dat je er wat aan hebt om de kooi op te vrolijken! Buiten de kooi ziet het er trouwens echt top uit!! Echt heel gaaf

Groetjes, Sherina (zit even op t profiel van m'n vriend, mijn telefoon is leeg)

Hallo

Daar zijn onze kipjes ook uren zoet mee, al hebben wij ook wel fourageer speelgoed en puzzels gekocht bij dieca en nog wat meer van dat spul, ze gebruiken het, maar met de simpelste dingen zijn ze echt in hun nopjes, de lenzendoosjes van de dochter met draaidopjes een paar pijnboompitten erin en geloof maar, ze hebben het zo door hoe ze het moeten opendraaien. Denneappels vullen met propjes papier en in elk propje een zaadje, gerandeerd veel plezier en werken voor de kost.

groetjes Julia

Kraaltje
18-04-13, 17:57
Wow wat een mooie vogel ...! en spetterende foto's ! (vlieg foto's ..hoe doe je dat ?)
Hoe krijg je die zo groot erop !:p
Superrr..
Hij is agressief naar telefoons, afstandsbedieningen, computermuizen en camera's! Als je een foto maakt vliegt hij dus op de camera af om hem te gaan aanvallen!
Echt apart gedrag! Haha....ik zal eens een topic openen. Misschien dat er kenners zijn die weten waar die agressie vandaan komt op bepaalde voorwerpen.

keeskapstok
22-04-13, 16:18
Jalo is vandaag voor het eerst buiten geweest. Echt leuk!!!

Hij bleef rustig zitten. Hij vond alleen het tuigje wat onwennig, want hij knaagde er veel aan.

Hier wat foto's!

128531285412855

muisje
22-04-13, 17:34
wat leuk

keeskapstok
04-07-13, 21:11
Advies gevraagd!!!!!!

Hij is nu ongeveer 4 weken in de rui. Tenminste, hij verliest meer veren dan normaal en krabt veel enz.

Echter hebben we een probleem, ik zal het inleiden.. We hebben alles in de woonkamer ingericht op Jalo. Hij zit ook heel de dag buiten de kooi. Als ie gaat slapen gaat ie zn kooi in en doen we hem ook dicht. Mijn vriendin kroelt veel met hem. Ik ook. Onder mn kin vindt ie het lekker als ie gekrabbeld wordt.

Hij heeft alleen zn zinnen op mijn vriendin gezet. Ik wordt meerdere malen per week tot bloedens toe gebeten. Hij is dus behoorlijk eenkennig.. Voorheen was ik diegene die hem in zn strafkooi deed als ie beet bv. (15 minuten ongeveer). Nu doet mijn vriendin het ook. Tevens hebben we afgesproken dat ze maar wat minder moet kroelen en ik wat meer aandacht besteden.
Het lijkt gewoon niet te helpen.. en ik wordt het zo langzamerhand aardig beu.

Samenvattend: Hij is eenkennig naar mn vriendin en in de rui.

Wat moeten we doen? Zo is het niet te doen..

sjefke
05-07-13, 00:50
volgens mij kan het er ook mee te maken hebben dat hij nu in de rui is em dus ander gedrag vertoont. meen ik ergens geleze te hebben. als dat zo is is het miss ook een kwestie van afwachte

keeskapstok
05-07-13, 07:19
Ja klopt kan zes weken duren. Dus dat is was alleen afwachten. Alleen het eenkennig zijn kunnen we wel wat tips gebruiken. Of wordt misschien ook minder na de rui?

Esther
05-07-13, 09:12
hi, wat zou kunnen helpen is datje partner zich even helemaal terugtrekt, ja en wat versta je onder kroelen? soms kan kroelen het partnergedrag versterken. Om een patroon te doorbreken zou je hem/haar ipv de hele dag er nu maar een even een paar keer per dag loslaten en dan misschien als je alleen thuis bent, zodat je even de voorkeur doorbreekt.

keeskapstok
05-07-13, 09:36
Bedankt voor je reactie. Is het proberen waard.

Esther
05-07-13, 13:15
onze sam de grijze heeft in de pubertijd ook wat nukken vertoond, en ook dat zij 1 iemand uitkoos als favoriet, mijn man heeft zich toen even helemaal teruggetrokken dus ook echt sam genegeerd en wij als rest hebben de opvoeding en verzorging overgenomen. Dit heeft super geholpen en het uitvallen naar ons is ook echt gestopt heeft echt wel wat moed en doorzettingsvermogen gekost.

Nu is ze niet eenkennig meer, maar mijn man is wel favoriet dat houdt in dat zij samen lekker kunnen ravotten en dat zij als enige bij het ravotten ook echt op haar rug gaat liggen en lekker bij hem op zijn knie in slaap valt. wij kunnen gewoon lekker over d r koppetje kriebelen en haar gewoon met haar spelen, kunnen haar corrigeren, maar er zit wel wat verschil in en voor ons is dat gewoon maar accepteren.

suc6

mart
05-07-13, 15:16
Hier hebben wij 2 boertjes zitten van bijna 2 jaar. Ik heb de zelfde problemen gehad, ik kon alles met ze en mijn vrouw tot een bepaalde hoogte en alleen wanneer het hun uitkwam. Zij kon ze niet aanhalen en ze bleven ook niet bij haar zitten. Een half jaar geleden ben ik plotseling opgenomen in het ziekenhuis voor een periode van bijna 4 weken, in deze periode waren ze aangewezen op mijn vrouw. De eerste dagen bleven ze lekker opstandig en accepteerde ze mijn vrouw minimaal, daarna hebben ze haar volledig geaccepteerd. Nu zijn het beide allemans vrienden en absoluut niet meer eenkenning, wel hebben ze nog steeds de voorkeur om bij mij te zitten en te kroelen. Maar ze accepteren nu bijna iedereen. Mijn advies zal zijn trek er meer mee op, en laat je vriendin iets minderen met aandacht.

keeskapstok
07-07-13, 22:53
We zijn nu een paar dagen bezig met de aandacht wat proberen te verleggen. Volgens mij is de rui ook wat minder aan het worden nu. Misschien dat dat ook wel mee helpt. Als ie bv wat geirriteerd reageert op mij dan laat ik het even. 5 minuten daarna doet ie weer ''normaal''

Weet niet of het toeval is maar het lijkt wat beter te gaan. Alleen vindt mn vriendin het wat minder want ze is nogal gek op het beestje haha Maar het is voor een goede zaak zullen we maar zeggen.

Xcodd
08-07-13, 14:43
Aah cuté!
Van paco heb ik ook zo'n foto's als hij zichzelf gedoucht heeft :p
maar daartegen is jouw jalo nog erg knap, de mijne is net een monster dan :p

& het praten komt nog wel.
Sjaakie is 3 en praat wel veel, doet ook snel geluidjes na. :)
Zo denkt hij mij te roepen als hij kus geluidjes aan het maken is.

Paco is 2j ong. en praat nog niet erg veel.
Af en toe een woordje van sjaakie.
maar fluiten & schreeuwen als de beste ;)

Vind je de mijne ook knap na een natte douche beurt? Haha

supergave fotos. wou dat ik dat zo kon maken

Xcodd
08-07-13, 14:49
We zijn nu een paar dagen bezig met de aandacht wat proberen te verleggen. Volgens mij is de rui ook wat minder aan het worden nu. Misschien dat dat ook wel mee helpt. Als ie bv wat geirriteerd reageert op mij dan laat ik het even. 5 minuten daarna doet ie weer ''normaal''

Weet niet of het toeval is maar het lijkt wat beter te gaan. Alleen vindt mn vriendin het wat minder want ze is nogal gek op het beestje haha Maar het is voor een goede zaak zullen we maar zeggen.

Zelf heb ik het niet zo op straffen. ik straf ze door bijv te negeren of geen aandacht geven... Daarmee bedoel ik uit zijn zicht zitten of hem in een andere ruimte zetten zonder dat het een strafkooi is. deze adviesen heb ik meegekregen van een zeer goede papegaaien kenner
bij goede dingen dat jij hem beloond en hem wat meer verwend met wat lekkernij... vervelend dat de gedrag van je vogel zo kan omslaan... heb de rui zelf nog niet mee gemaakt. kheb ze nu 4 maanden

Kraaltje
09-07-13, 09:29
Zelf heb ik het niet zo op straffen. ik straf ze door bijv te negeren of geen aandacht geven... Daarmee bedoel ik uit zijn zicht zitten of hem in een andere ruimte zetten zonder dat het een strafkooi is. deze adviesen heb ik meegekregen van een zeer goede papegaaien kenner
bij goede dingen dat jij hem beloond en hem wat meer verwend met wat lekkernij... vervelend dat de gedrag van je vogel zo kan omslaan... heb de rui zelf nog niet mee gemaakt. kheb ze nu 4 maanden
Hmm...nog ongeveer 3 a 4 maanden wachten en het is misschien wel feest bij jou!:p

keeskapstok
09-07-13, 17:26
Inderdaad. En wat het straffen betreft, hij gaat zijn strafkooi in wanneer hij iemand bijt. Hij kent het verschil wel tussen normaal bijten en gemeen. Hij is dan ook aan het aanvallen zeg maar. Dan gaat ie zn kooi in en dat is in een andere ruimte idd. Ik ga zelf niet in de gang zitten, dat gaat wat ver vind je niet..?!

Egwene
09-07-13, 17:58
Ah, ik ontdek dit topic nu pas. Wat een schitterende foto's en wat is Jalo schattig! Van mij mag je wel meer van die foto's van hem plaatsen hoor! Heerlijk om naar te kijken!

keeskapstok
17-07-13, 19:45
We zijn weer wat dagen verder. Hij is nog steeds in de rui. Nu verliest ie meer wat grotere veren. Zijn gedrag lijkt wel verbeterd. We zijn afgelopen weekend een paar dagen weg geweest. Hij was toen logeren bij mijn ouders. Toen we terug kwamen was kalmer dan normaal. Voorheen deed hij wel eens voer op kotsen of hoe noem je dat, naar mijn vriendin. Dat deden we altijd al meteen negeren, zodat ie er mee op hield. Alleen nu deed ie dat al niet meer!
Naar mij toe is ie ook een stuk liever, minder bijten. Al is het nog niet helemaal weg. Zal misschien ook wel niet gebeuren. Dat mijn vriendin een heeeeel stuk minder aandacht geeft en ik (ondanks dat bijten) telkens aandacht blijft geven lijkt zijn vruchten af te werpen!

Esther
18-07-13, 00:57
het is even volhouden, maar kun je het doorbreken dan heb je gewonnen en zullen andere volgende eventuele puber pogingen veel minder lang duren. Ze zijn niet dom hoor zitten ook liever buiten de kooi dan erin :)

ik weet niet of jullie het kunnen zien aankomen het voer opgeven? als dat zo is dan voordat ie het voer kan opgeven even afleiden. bv simpel weg even met je hand omhoog of een geluidje maken iets waardoor je zeker weet dat je hem afleidt en dan heb je ook dat patroon snel doorbroken.

Peter90
18-07-13, 19:34
Een stap in de goede richting dus! Super!

keeskapstok
22-07-13, 20:04
Ja het is telkens 1 stap vooruit en dan weer 3 terug. Nu is het weer terug bij af lijkt het. Terwijl er niets veranderd. Net weer, hij komt bij me en laat zich krabbelen. Dan een minuut later beet ie snoeihard weer in mn nek. Gisteren ook een paar keer gebeten.. Nu gaan we straks op vakantie. Hij is dan twee weken bij mn ouders. Daarna gaan we het nog eens proberen. Ik heb ook geen idee hoe lang het zou moeten duren, zijn nu twee weken bezig ongeveer.
Anders vrees ik dat we een ander baasje moeten gaan zoeken voor Jalo... :(

Sherina
22-07-13, 20:44
[QUOTE=keeskapstok;352462 Ik heb ook geen idee hoe lang het zou moeten duren, zijn nu twee weken bezig ongeveer.
Anders vrees ik dat we een ander baasje moeten gaan zoeken voor Jalo... :([/QUOTE]

Hier schrik ik een beetje van! Ik volg dit topic al een tijdje en vond het juist zo mooi om te zien dat je een goede band wil opbouwen & er moeite in wil steken!

Maar nu heb je er 2 weken aan gewerkt & je zit er nu al aan te denken dat je hem wil wegdoen als de poging na de vakantie niet wil lukken..?!

De aanhouder wint! Ookal moet het een jaar of langer duren, ik ben van mening dat als je een papegaai koopt, je hem neemt voor het leven. En hem pas weg doet als je echt ALLES hebt geprobeerd om het op te lossen..

Bijna het eerste wat je vind als je over het houden van papegaaien gaat lezen is dat je heeeel veel geduld & doorzettings vermogen nodig hebt..

Ik hoop echt dat jullie er nog intensief & zo lang mogelijk aan gaan werken. Want dit is echt geen onoplosbaar probleem

keeskapstok
22-07-13, 21:04
We zijn nu twee weken bezig om de aandacht te verleggen. Ik laat me al een paar maanden bijten. Blijkbaar doe ik iets wat hij(zij?) niet leuk vindt. We willen er zeker moeite in steken. Wat je allemaal op internet leest word je ook niet wijzer van. Er zijn een paar kleine overeenkomsten. Verder spreken de meesten zich tegen. Al is waarschijnlijk net als de mens ook niet iedereen hetzelfde en gelden er andere regels enz..

Ik ben niet van plan om me een jaar lang opgelaten te moeten voelen in mn huis. Misschien moeten we hem maar wat minder uit de kooi laten, nu is hij er zo'n beetje heel de dag uit. Al is dat misschien ook wel een beetje zielig. Tenminste, lekker vliegen enz is toch het fijnst voor hem. Maar als ie er dan uit is, moet ik constant op mn hoede zijn. Dat is niet prettig kan ik je melden. En er leek verbetering te zijn, maar dat is nu twee dagen niet meer te merken.

Het is allemaal een beetje dubbel, ik wil hem niet weg doen, maar uitzichtloos me laten bijten is ook niet fijn. Een ander leuk liefdevol huis met wellicht meer vogels zou misschien beter zijn.

Maar we geven het nog niet op..! Na de vakantie zijn we twee weken weggeweest en kunnen we onafgebroken er aan werken zeg maar.

ellen68
22-07-13, 21:28
Ik zou eerst de rui afwachten voor je een beslissing neemt.
Tijdens de rui kan ik mijn valkjes ook niet goed benaderen, moet dan op letten dat ze niet bijten.

joow
22-07-13, 21:39
Volhouden.... en een hoop geduld hebben.
Toen de grijzeroodstaart bij ons kwam kon ik er na 3 maanden aardig wat mee, bij mijn man heeft het zeker anderhalf jaar geduurd.
Nu kunnen we beide veel met hem/haar maar ik blijf voorkeur.

Xcodd
23-07-13, 00:09
Inderdaad. En wat het straffen betreft, hij gaat zijn strafkooi in wanneer hij iemand bijt. Hij kent het verschil wel tussen normaal bijten en gemeen. Hij is dan ook aan het aanvallen zeg maar. Dan gaat ie zn kooi in en dat is in een andere ruimte idd. Ik ga zelf niet in de gang zitten, dat gaat wat ver vind je niet..?!

ik blijf erbij strafkooi is geen optie... uit ervaring een tegengestelde richting van opvoeding. dat is iets wat ze niet leuk vinden, reageren ze dat op je af. (ieder zijn ervaring)

wat je nu doet met de vogel zoveel mogelijk vrijheid geven is erg goed. Hoop dat je uiteindelijk word beloond na alles wat je heb geprobeerd...

Volhouden! hoop voor je dat het lukt. succes!

keeskapstok
23-07-13, 11:47
Het probleem met de strafkooi is ook, dat je hem soms niet te pakken krijgt haha. Gisteren beet ie me, mijn vriendin kan hem altijd pakken. Alleen bv dan niet. En een kwartier later in de kooi stoppen slaat dan ook nergens op.

Dus jouw manier gaan we zeker proberen.

Mieps
23-07-13, 20:48
Beste baasjes van Jalo,

graag wil ik je de volgende drie tips meegeven, die ik ook van de (papegaaien)-dierenarts kreeg.

* Laat je papegaai nooit op je schouders zitten, maar hou ze altijd op borst-niveau. Schouders is een machtspositie, en papegaai voelt zich dan de baas over jou.
* laat je vogel kortwieken. Lijkt zielig, maar doet geen pijn. Als je een vogel wiekt, dan kan hij niet vluchten. Een papegaai weet dondersgoed dat hij niet mag bijten, dus als hij het wel doet, en hij vliegt weg, ben jij al te laat om te straffen.
* als je vogel agressief is; wikkel hem in een theedoek/handdoek, net zoals je een mensenbaby doet bakenen. Laat dan je vogel ingewikkeld in de theedoek zitten, totdat je merkt dat hij rustig wordt. Door de theekdoek/handdoek, kan hij je ook niet bijten, omdat hij hij beweginsvrijheid even kwijt is.
Ikzelf gebruik bij één van mijn boertjes een fel blauwe keukenhanddoek. Inmiddels ben ik zo ver dat als ze agressief is (vooral als ze in haar kooi zit is ze dominant) dat als ik de blauwe handdoek pak, ze gelijk weet hoe laat het is, en dan is ze ineens weer kalm.

Ik hoop dat je wat met deze tips kan.

Ikzelf heb twee super makke boertjes van 6 jaar oud, allebei pop, en ze zijn ook echt een allemansvriend, man vrouw, jong oud, maar wel doordat ik zeer consequent ben met ze.

Groetjes Miranda

keeskapstok
12-08-13, 20:30
We zijn weer terug van vakantie. Hij heeft lekker bij mn ouders kunnen verblijven. Hij is me nog niet vergeten, aanvallen en bijten...

Nu wilden we zeker nooit gaan kortwieken. Maar na het lezen op oa deze http://www.kliniekvoorvogels.nl/faqs.asp?GroepID=0&lijstID=47&FAQID=47&RelatieID=88&lang=0 pagina
lijkt het niet zo zielig. Het is misschien zelfs wel fijner?
Wat zijn jullie ervaringen met kortwieken en het gedrag van de vogel? Het lijkt me wel fijner als we hem meer mee kunnen nemen naar buiten enz. We hebben dat ook met een tuigje geprobeerd maar dat was ook geen succes.
Wij wonen in de omgeveing van Breda. Heeft iemand een goed adres om te laten kortwieken? Die het dus ook symetrisch doet, zodat ie nog wel wat kan vliegen.

Uiteraard gaan we verder met het letten op zn gedrag, er mee bezig zijn (trainen), ook niet meer op de schouder laten zitten. Strafkooi doen we ook niet meer. Ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reacties

Xcodd
12-08-13, 23:39
We zijn weer terug van vakantie. Hij heeft lekker bij mn ouders kunnen verblijven. Hij is me nog niet vergeten, aanvallen en bijten...

Nu wilden we zeker nooit gaan kortwieken. Maar na het lezen op oa deze http://www.kliniekvoorvogels.nl/faqs.asp?GroepID=0&lijstID=47&FAQID=47&RelatieID=88&lang=0 pagina
lijkt het niet zo zielig. Het is misschien zelfs wel fijner?
Wat zijn jullie ervaringen met kortwieken en het gedrag van de vogel? Het lijkt me wel fijner als we hem meer mee kunnen nemen naar buiten enz. We hebben dat ook met een tuigje geprobeerd maar dat was ook geen succes.
Wij wonen in de omgeveing van Breda. Heeft iemand een goed adres om te laten kortwieken? Die het dus ook symetrisch doet, zodat ie nog wel wat kan vliegen.

Uiteraard gaan we verder met het letten op zn gedrag, er mee bezig zijn (trainen), ook niet meer op de schouder laten zitten. Strafkooi doen we ook niet meer. Ben benieuwd!

Alvast bedankt voor de reacties

kortwieken doen veel mensen om hun papegaai eerst de basis dingen kwa opvoeding. (ik wiek ze zelf) maar een vogelarts is altijd wel geschikt.
Meestal ongewiekte vogels vliegen erg gemakkelijk weg als ze iets niet aanstaan.
Gewiekt... heeft de vogel vrij weinig keus, anders komt hij niet waar hij wil... en zijn oplossing is via jou hand, dus moet opstappen.
Ik heb 2 bb's, allebei gewiekt en doen het erg goed. als ze niet willen opstappen, een beetje doordrukken op hun borstje dat ze bijna omvallen en wel moeten... (bij zulke momenten zullen ze dus vliegen) na een paar keer gevallen te hebben zullen ze merken dat wegvliegen geen optie voor ze is, maar door gewoon op te stappen.

Ik heb een standaard in huis met een boompje en wat speeltjes... dat is hun plaats als ik er bijv. niet bij sta of even druk ben in de keuken.
ze kunnen dus niet naar je toe vliegen...

dit zijn wat kleine voorbeeldjes van hoe en wat allemaal voordelen hebben als ze gewiekt zijn.

Sommige zijn tegen wieken, omdat een vogel hoort te vliegen.

Als je hem eens gewiekt heb en het gaat in gedrag wat beter. kan je wachten tot hij weer nieuwe veertjes krijgt en dan beter luistert ook al vliegt hij...
er zijn ongetwijfeld mensen die veel meer kunnen toevoegen, op internet is ook erg veel te lezen...
Succes met je keus!

Ik ben een voorstander van jou idee. Probeer het eens, wie weet gaat t beter.

Gr. Marcel

keeskapstok
20-08-13, 14:17
Zo weer een week verder. Hij heeft het ons vergeven dat we op vakantie zijn geweest. In het begin was ik uiteraard de boeman. Maar nu lijkt ie wel weer in zn sas te zijn. Valt niet meer aan en bijten valt ook reuze mee!!
Ik kan hem nu ook weer pakken.
Het negeren lijkt dus wel te helpen. Ook het verliefde gedrag naar mn vriendin is wel over.
We hadden ook een afspraak om hem te gaan kortwieken. Dat hebben we maar afgezegd. Misschien in het voorjaar een maand of twee voor zn rui. Als hij het dan helemaal niets vindt, duurt het niet zo lang voordat ie weer vliegen kan.
Moet eerlijk toegeven dat we het gedrag aardig onderschat hebben.. Je leest er wel over en in het begin gaat alles goed. We hebben dan ook van alles verkeerd gedaan. Ik denk dat ie ook een beetje dacht dat hij de baas was/is. We lieten hem altijd op de schouder enz Ook had hij heel veel plekken waar hij lekker hoog kan zitten. Dat hebben we nu allemaal veranderd.
We zijn blij dat het beter gaat!!

Sherina
20-08-13, 15:52
Of een gaai wel of niet dominant word als je hem hoog, op je schouder of op je hoofd laat zitten is altijd een welles & nietes spelletje.
Voor mijn gevoel is het onzin, maar ieder zo z'n mening.
Als het bij jullie helpt, lekker blijven doen zou ik zeggen. Iedere papegaai heeft z'n eigen gebruiksaanwijzing toch :)

Maar ik denk toch dat het belangrijkste is dat hij geen van beide als partner gaat zien. Hij zag dat eerst wel in je vriendin & dat maakt jou tot een bedreiging..

Als ik merk dat Bailey bv een dagje wat meer naar mij trekt dan neem ik gelijk een beetje afstand. Zet haar dan als ze bij mij komt zitten bij m'n vriend. Hij geeft haar dan weer extra aandacht & lekkers.. dan trekt ze weer wat meer naar hem en is het weer in evenwicht. Maar over 't algemeen is het niet echt te zeggen wie ze liever vind. Ze vertoont ook nooit jaloers gedrag. De truc zit hem in het op tijd ingrijpen.

Wat ook misschien helpt is om met hem te trainen. Schept een band. Heb vaak gelezen dat dat heel goed kan helpen.

Succes! En ben blij om te lezen dat het beter gaat nu :)

Sherina

Mieps
22-08-13, 17:42
Goed om te horen dat het beter gaat met Jalo nu ze niet meer hoog kan zitten! Wat sommige mensen inderdaad zeggen; het is een welles nietus spelletje, maar datzelfde geldt bij opvoeding van kinderen; bij de één werkt in de hoek zetten wel, bij de ander niet, maar als het voor Jalo werkt zou ik zeggen; gewoon aanhouden.

Kortwieken zou ik gewoon gelijk doen, en niet mee wachten tot het voorjaar. Maakt qua rui niet veel uit, mijn vogels moet ik bijna iedere 6 weken één of 2 veren knippen, de slagpennen komen het hele jaar door nieuw door. Mijn boertjes gaan ook altijd lekker mee naar buiten, en dat vinden ze geweldig, dus door het kortwieken neem je een stukje vrijheid van vliegen af, maar je geeft ze er wel vrijheid van mee naar buiten gaan voor terug.

Heb je Jalo al geprobeerd in te wikkelen in een theedoek (lijfje inwikkelen, kopje eruit), en dan met Jalo op je borst te leggen, zoals je een baby ook op je borst neerlegd? Wellicht kan dit helpen dat ze kalm wordt bij je, waardoor je een band kan scheppen. Ze zal het eerst niet leuk vinden om ingewikkeld te zijn, en misschien even worstelen, maar zal waarschijnlijk gauw kalm worden. Door de theekdoek kan ze je niet onverwacht aanvallen. (dit theedoek verhaal is ook een welles-nietus spelletje, maar als het helpt!)

Succes

Xcodd
25-08-13, 02:23
Super om te lezen! ga zo door.
Ook ik ben met het wellus nietus spelletje eens... ieder zn manier.
Met wieken sluit ik mij aan bij Mieps. Zitten veel voordelen aan vast en niet het risico lopen dat je kleine weg kan vliegen door een keer niet goed opletten, wat ik vaak genoeg lees in de krant of op internet.
Dan nog, doe waar je je goed bij voelt en wat jij denkt goed te helpen bij Jalo, succes verder! en houd ons op de hoogte :D

keeskapstok
01-09-13, 01:26
Het gaat goed, lijkt wel in oude doen. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om Jalo op te pakken. Al ben ik hem lekker aan het krabbelen hij houdt me heel de tijd in de gaten. Beetje met mn hand zn zicht blokkeren om hem vervolgens met de andere hand vast te pakken (tijdens het krabbelen), trapt ie niet in haha!
Dat is eigenlijk het enige nog! Bijten af en toe, maar das wel normaal denk ik? Veel andere manieren om aan te geven dat ie iets niet leuk vindt heeft ie niet..

http://youtu.be/DlEDUUe6INM

Kraaltje
04-09-13, 22:58
Het filmpje doet het niet hier. :agapornis:

dijkkamp
05-09-13, 00:05
http://s.ytimg.com/yts/img/meh7-vflGevej7.png Deze video is privé.

keeskapstok
05-09-13, 00:30
Zie zo snel niet hoe ik het bericht wijzigen kan, misschien doet ie het nu wel. Net als de SSSSSSSSSSSSSS van mn laptop. Die had ie vakkundig verwijderd.. :)

http://youtu.be/DlEDUUe6INM

Marianvanunen
05-09-13, 00:36
hallo Jalo , wat zit je lekker te kroelen met je baasje. Wat ben je nu een schatje.
Bij mij doet het filmpje het wel. Erg lief om te zien. Gr. Joris. en Marian :hallo:

Xcodd
05-09-13, 10:18
hahaja ja zo zit ik ook altijd met Chica, zo schattig ^^
leuk filmpje ^^

keeskapstok
20-09-13, 21:34
Jalo zit nog steeds lekker in zn velletje. Gaat allemaal goed. Sinds vandaag heeft ie een nieuwe uitdaging. Ben benieuwd of ie het gaat snappen haha Twee keer een schuifje bedienen en eenmaal aan het touwtje.
http://i41.tinypic.com/20p269i.jpg

Marianvanunen
20-09-13, 23:51
Wat is het toch een schatje!, geniet maar lekker van hem . Groetjes Joris en Marian :hallo:

keeskapstok
04-11-13, 18:34
Hij heeft het nu helemaal door haha. Grappig om te zien

http://www.youtube.com/watch?v=bESlEyMQapI

http://www.youtube.com/watch?v=LmhC_h3zaT8

Sherina
05-11-13, 00:00
Super leuk speeltje! Waar hebben jullie die gekocht? En hoe heet die?

En wat zijn ze toch slim he! Heerlijk om naar te kijken! leuk filmpje :)

Groetjes, Sherina

keeskapstok
05-11-13, 01:04
Wij hebben het hier gekocht

http://www.avonturiashop.nl/vogels/nieuw/creative-foraging-tug---slide-tower/qd55441/

keeskapstok
29-12-13, 19:23
Heeft er iemand wat tips om Jalo te vervoeren? We hebben een klein reiskooitje gekocht. (Schoon)ouders wonen 148 km verderop. We hebben ook een mooie kooi gekocht voor daar. Dan kan ie lekker mee.

Alleen wat is het beste voor hem in de auto? Een handdoek over de kooi, of gedeeltelijk over de kooi. Vaak stoppen of juist niet?

Alvast bedankt!

mlfb73
29-12-13, 22:17
Ik heb kippie in een vervoerkooi speciaal voor gaaien...
Ze hangt volop in de tralies, ze gluurt ook door het raam naar buiten.
Wat me wel is opgevallen dat als de stok in de kooi, zal maar zeggen met de bank meeloopt dan kukelt ze constant heen en weer en is het evenwicht lastig. Dus zet je kooi zo dat de stok in de lengte van de auto staat....snap je het een beetje.

Groetjes Marie-Louise en Kippie

keeskapstok
29-12-13, 22:29
Ja denk het wel :P
Zal dr eens rekening mee houden. Misschien eerst wat kleine stukjes rijden om een beetje te wennen

Xcodd
30-12-13, 10:35
ik zet de reiskooi altijd klem tussen het dashbord en de stoel.. dat doe ik door de stoel helemaal naar voren te draaien. dan is de kooi goed gestueerd ;)

keeskapstok
25-04-14, 22:03
Onze vrolijke vriend is weer flink in de rui. In tegenstelling tot vorig jaar is zn gedrag super. We merken er helemaal niets van! Volgens ons is ie wel in zn sas!
http://i57.tinypic.com/1zg5i5y.jpg

ellen68
26-04-14, 12:14
Fraai kapsel heeft hij nu.

keeskapstok
10-03-15, 02:20
Koekoek :p

http://i59.tinypic.com/23kx46w.jpg