PDA

Bekijk Volledige Versie : ara leren dansen?

roele
01-11-12, 21:25
Hoi!

Ik ben zowat alle trucjes aan het leren aan Yoshi, maar heb momenteel nog geen balletje met gaatjes in of een een basket mandje, dit is voor later!
zwaaien, ronddraaien, schudden en vleugels openen zijn de tricks de hij al kan, maar natuurlijk wil ik verder gaan ...

Doch heb ik een vraag hoe je een papegaai leert dansen.
Heeft er iemand een video / blog over hoe je dit moet aanpakken om dit aan te leren?
Hetzelfde telt voor ''ja'' te knikken. zo'n soort ''handleiding'' heb ik momenteel nog niet gevonden.

ps: ik weet niet waar ik dit normaal zou moeten posten dus ik deed het maar hier xD

Antonia 1968
01-11-12, 21:54
Zelf dansen kan helpen :)

Ky Mani heeft een aardige mimiek, kan veel met zijn kop nadoen.
Hij zegt bijv, wat, en doet ook echt even met zijn koppie de beweging mee, zooo leuk.
Als ik vraag, alles goed ?, zegt hij ja en schudt zijn koppie even kort.
Dansen en met mijn hand/arm mee bewegen doet hij ook na, tilt dan zijn poot op :)

roele
02-11-12, 00:45
Als ik voor m'n papegaai sta en ik beweeg m'n hoofd op en neer dan kijkt hij héél raar en wordt hij zelfs bang =o

na 30sec gek doen vind hij me raar en vlieg hij weg daarna wil hij echt niet meer terug op z'n training plaats komen zitten :p

hoe heb je de truc geleerd van knikken? op en neer bewegen met z'n hoofd?

Antonia 1968
02-11-12, 01:00
Ky Mani is wat dat betreft heel bijdehand, hij doet na wat ie leuk vindt.
Als ik er echt tijd in zou steken zou hij denk ik veel meer kunnen,
maar ben zelf niet zo consequent erin en hij moet maar gewoon
doen wat ie leuk vindt om na te doen.
Hij roept ook, hieperdepiep ..... hoeraaaaa !! Leerde hij heel snel.
Makena daarentegen is een stuk minder leergierig. Praat wel maar
is daar niet zoveel mee bezig.

pennzoill
14-02-13, 10:27
Ik ben zelf al 2 maandjes bezig om pico te laten dansen maar aandacht geeft hij niet hoor. hij wilt gewoon altijd naar me toe komen en bij mij zitten. Dit hebben we altijd voor als we hem iet willen leren.

Qua praten kent hij alleen nog maar "lekker é" we proberen hem zoveel mogelijk bij te leren maar hij moet zen aandacht kunnen naar ons toe draaien.
Spelen met zen speelgoed doet ie heel veel en natuurlijk het slopen ervan.

Nu wanneer er iemand bij ons binnen komt dan kruipt hij achteraan zen java boom? Hij wil bij niemand gaan dan alleen bij mij en men vriendin. In het begin deed ie dit wel.
Hoe leren we dit aan? als er iemand bij hem gaat dan wilt hij bijten wat heel zeer kan doen.
Binnenkort kunnen we eindelijk met hem buiten gaan want met dit koude weer lijkt dit me niet zo goed of wel???

Onze pico is nu 7maand oud

Antonia 1968
14-02-13, 11:53
Als je bezoek krijgt is het beter dat je zelf de ara pakt en naar de visite loopt ipv andersom.
Zo krijgt hij het vertrouwen van jullie en leert om niet bang te hoeven zijn van anderen, maar
dwing hem niet meteen bij diegene te gaan zitten, doe het langzaam aan, laat hem eerst kennis
maken dmv aardig kletsen tegen hem.

Nu naar buiten gaan als hij dit niet gewend is zou ik niet zomaar doen, na volgende zomer kan
je hem langzaam aan laten wennen aan het kouder wordende weer en hem nog heel even meenemen
naar buiten, maar ook niet te lang.

pennzoill
14-02-13, 12:35
dus moest het nu stillaan beginne warmer worden zouden we nog altijd niet buiten mogen gaan? namelijk mijn vriendin gaat bevallen binne 9 weken en eens het warmer wordt gaan we natuurlijk wandelen en zouden we pico meenemen ^^

Jody en Mickey
14-02-13, 14:34
Simba kan niet 'dansen', maar is wel gel op muziek.

http://www.youtube.com/watch?v=Cf8e1T6uCbw

Groetjes, Mickey

Antonia 1968
14-02-13, 22:01
Op het eerste stukje is het toch een vorm van dansen hoor
zo doen ze dat hier ook, maar alleen wanneer ze de muziek ook echt leuk vinden :)

roele
26-02-13, 09:46
Ik ben zelf al 2 maandjes bezig om pico te laten dansen maar aandacht geeft hij niet hoor. hij wilt gewoon altijd naar me toe komen en bij mij zitten. Dit hebben we altijd voor als we hem iet willen leren.

Qua praten kent hij alleen nog maar "lekker é" we proberen hem zoveel mogelijk bij te leren maar hij moet zen aandacht kunnen naar ons toe draaien.
Spelen met zen speelgoed doet ie heel veel en natuurlijk het slopen ervan.

Nu wanneer er iemand bij ons binnen komt dan kruipt hij achteraan zen java boom? Hij wil bij niemand gaan dan alleen bij mij en men vriendin. In het begin deed ie dit wel.
Hoe leren we dit aan? als er iemand bij hem gaat dan wilt hij bijten wat heel zeer kan doen.
Binnenkort kunnen we eindelijk met hem buiten gaan want met dit koude weer lijkt dit me niet zo goed of wel???

Onze pico is nu 7maand oud

Mijn papegaai is nu 9 maand oud (bijna) en ik zal nog wachten om naar buiten te gaan tot hij rond 3 jaar oud is. Of vroeger als ik hem aan een leiband doe.
Om je papegaai trucjes te laten leren moet je zijn aandacht bij houden door lekker eten, zaadjes te geven(nadat hij het goed heeft gedaan) of te tonen.

En bij nieuwe mensen zijn moet hij ook gewend komen door er veel mee bezig te zijn.
Ik heb dit gedaan door '' Target '' truc aan te leren. Met een stok wijs ik een plaats aan, daar moet Yoshi naar toe vliegen en de stok aan raken. Dan krijgt hij een zaadje.

Als ik dan volk over de vloer kreeg, deed ik dan target op een persoon zijn arm om zo de papegaai dicht bij een vreemde persoon te brengen.

roele
26-02-13, 09:48
Op het eerste stukje is het toch een vorm van dansen hoor
zo doen ze dat hier ook, maar alleen wanneer ze de muziek ook echt leuk vinden :)

Moet ik dan even controleren welke soort muziek mijn papegaai leuk vind ?

Ik heb nog geen goeie uitleg gevende video gevonden over hoe je een papegaai moet leren dansen :(

Momenteel ben ik bezig alle geleerde trucjes te verbeteren en ''play dead'' aan te leren. Toch, dansen moet leuk zijn!

chaaaahr
26-02-13, 10:27
Wat een super leuk filmpje!

Kan ik echt van genieten! :paashaas:

Jody en Mickey
26-02-13, 10:59
Wat een super leuk filmpje!

Kan ik echt van genieten! :paashaas:

Dankjewel, wij vinden het ook erg leuk dat zij dat doet.
Ze is een heerlijke ara en wij zijn supertrots op haar.

Groetjes, Mickey

Antonia 1968
26-02-13, 12:26
Moet ik dan even controleren welke soort muziek mijn papegaai leuk vind ?

Ik heb nog geen goeie uitleg gevende video gevonden over hoe je een papegaai moet leren dansen :(

Momenteel ben ik bezig alle geleerde trucjes te verbeteren en ''play dead'' aan te leren. Toch, dansen moet leuk zijn!

Leuke muziek opzetten en zelf ook gaan dansen.
Ik merk hier wel dat sommige nummers die ik afspeel een soort favoriet zijn :)