Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bonte boer bailey ziek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Bonte boer bailey ziek

    Hallo allemaal! Sinds 4 weken ben ik in het bezig van een bont boertje genaamd bailey. Ze is nu 10 en halve week oud en heeft hier een niet al te beste start gehad. Na 2 weken goed te hebben gegeten en goed aan gekomen te zijn in gewicht is ze ziek geworden. in eerste instantie was er niet heel veel aan de hand maar ze was wat rustig en stilletjes in vergelijking met de weken daarvoor. Gelijk zijn wij naar de dierenarts gegaan en die constateerde dat bailey een infectie had in haar darmen. Hierop kregen wij antibiotica mee en een ontstekingsremmen namelijk metacam en marbocyl. omdat het niet heel goed ging de 3 dagen erna zijn we weer terug geweest naar de dierenarts waarna we gewisselt hebben van antibiotica en ook een antischimmelkuur meegehad(trispol). Nu na een week lijkt het heel goed te gaan met onze bailey en is ze springlevent. Alleen blijft haar gewicht afnemen. Op haar top woog ze bij 8 weken 136 en nu 2,5week later is ze inmiddels 15 gram
    Afgevallen en weeg nog maar 121 gram en dalend!! Nu zag ik vandaag een verdacht poepje met stukjes wit er in en omdat hier mensen met veel ervaring zitten vroeg ik me af of jullie dit ook een erdacht poepje vinden buiten het oordeel van de dierenarts om. Overigens krijgt ze op dit moment 3 x per dag pap en is aardig van haar zaadjes en pellets aan het eten tussendoor! Maar we willen nog niet verder afbouwen met de pap tot ze echt stabiel is met haar gewicht! Na dit hele lange verhaal nog en ven een fototje van bailey en haarpoepje(er lijker stukjes in te zitten wit gekleurt).













    Alvast bedankt voor jullie reactie!

    Met vriendelijke groet, Peter
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    Is Bailey getest op de bekende ziektes?
    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

    Comment


    • #3
      Nee ze is (nog) niet getest maar komt volgens de kweker van geteste ouders.

      Comment


      • #4
        Weet iemand overigens een goed adres voor testen op de bekende ziektes? Woon zelf in Leiden zuid-holland. En aan welke kosten moet ik dan denken?
        Want speel liever op zeker als het gaat om de gezondheid van onze bailey

        Comment


        • #5
          Ik ga altijd naar de vogelarts en ben dan rond de 180 euro kwijt, hier zitten wel wat hoge verzendkosten bij, omdat hij het per taxipost naar Nederland verstuurd (ik woon in Belgie). Ik denk dus rond de 150 euro, inclusief de KDS test.
          Heb je de lijst met vogelartsen al bekeken? Misschien staat er 1 bij in de buurt van je. Ga niet naar dierenkliniek "Het Zicht", daar heb ik al diverse rottige verhalen over gelezen/gehoord.
          Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

          Comment


          • #6
            Nog een vraagje: die dierenarts waar je al geweest bent, is dat ook een vogelarts??
            Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

            Comment


            • #7
              Oke dat is net de dierenarts waar ik ben geweest en die de diagnose heeft gestelt! Maar na wat zoeken heb ik indedaad een aantal vervelede verhalen gelezen.... Miss toch maar opzoek naar een andere arts? Iemand nog suggesties voor een arts met wie mens en dier goede ervaringen heeft?? En in ieder geval bedankt voor de tip astrid! en doen je de symptomen aan een ziekte denken astrid omdat je dit gelijk aan kaarte?

              Comment


              • #8
                Ow ok :-(
                Nee hoor, ik denk niet gelijk aan een bepaalde ziekte, ben geen vogelarts. Maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen en je vogel laten testen
                Ben je afhankelijk van openbaar vervoer of heb je zelf vervoer? Anders zou ik Bastiaanse te Prinsenbeek adviseren.
                Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Peter90 Bekijk Berichten
                  Oke dat is net de dierenarts waar ik ben geweest en die de diagnose heeft gestelt! Maar na wat zoeken heb ik indedaad een aantal vervelede verhalen gelezen.... Miss toch maar opzoek naar een andere arts? Iemand nog suggesties voor een arts met wie mens en dier goede ervaringen heeft?? En in ieder geval bedankt voor de tip astrid! en doen je de symptomen aan een ziekte denken astrid omdat je dit gelijk aan kaarte?
                  Mijn vogelarts is Peter Bastiaansen van de Baronie in Prinsenbeek. Die zou ik zeer aanbevelen! www.dierenkliniekdebaronie.nl
                  Ellen & her Parrots

                  Comment


                  • #10
                    Had ik dus ook al aanbevolen voor jouw post
                    Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Astrid74 Bekijk Berichten
                      Had ik dus ook al aanbevolen voor jouw post
                      Yep, zag ik pas na plaatsen. Nu goed... beter twee keer dan helemaal niet!
                      Ellen & her Parrots

                      Comment


                      • #12
                        Hopelijk gaat hij erheen
                        Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                        Comment


                        • #13
                          Ik heb mn eigen vervoer dus dat scheelt! En uit vorige ritjes naar de dierenarts heb ik ook gemerkt dat bailey het niet heel erg vind om in de auto te zitten. Ze zat lekker relaxt in de nek van mn vriendin tis een uirtje rijden. Voor me maar beter nu maar een goede vogelarts! Zekerheid voor alles! En wat vinden jullie nu van het poepje?? Het is een beetje waterig dag weet ik! Maar vooramelijk over dat witte deel maak
                          Ik me zorgen omdat het er een soort van vlokkerig uitziet! Is dit normaal?
                          Overigens is er al
                          Wel 2x microscoposch onderzoek gedaan en geen wormen in ieder geval te zien.
                          En nog een vraagje de antischimmel trisporal die ik vandaag voor het laatst heb toegedient, kan dit van invloed zijn op haar Ontlasting?

                          Comment


                          • #14
                            Geen idee of dat antischimmel middel invloed heeft. Ontlasting van een gaai bestaat altijd uit 2 delen: poep is groen, en urine is wit. Soms kan het zijn dat de urine iets gekristaliseerd is, dat zie je dus doordat de witte deeltjes wat harder zijn.
                            Nogmaals, een goede vogelarts kan jou veel beter beantwoorden in deze
                            Badut, Tommy, Nicky, Lemmy, Aspa, Keisha Max, Tica, Rheia, Loki

                            Comment


                            • #15
                              Vanmiddag even bellen voor een afspraak bij de vogelarts!

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X