Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De rui van een grijze

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • De rui van een grijze

    Ik lees en zie af en toe foto's over hoe een papegaai in de rui is en vergelijk dat dan met wat ik thuis heb. Bij andere grijze worden op plekken kaal of krijgen een wat onverzorgd verenpak, maar onze Alex verliest wat meer donsveren en een aantal grotere veren in een bepaalde periode. Nu is mijn vraag of dat normaal is dat hij vrij weinig veren verliest? Ik ga er ook niet vanuit dat ze allemaal kaal moeten worden, want anders zouden vogels gaan neerstorten en dat lijkt mij niet zo handig in de natuur
    Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

  • #2
    Ja hier ook alleen donsveren en af en toe een aantal grotere veren.Papegaaien hebben geen echte rui,maar verliezen het hele jaar door wat veren.Soms wat meer,elke dag donsveren verliezen is heel normaal
    Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

    Annemoon
    en Magnum

    Comment


    • #3
      bedankt voor je reactie. Tijdens de rui-tijd is het echt minimaal 3 keer per week stofzuigen, want anders lijkt het binnen te sneeuwen door alle donsjes.
      Last edited by Sanblanco; 15-08-12, 13:43.
      Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

      Comment


      • #4
        Ha,ha,dat is hier ook zo,maar met dit mooie weer staat hij met kooi en al in de tuin,dat scheelt weer met stofzuigen en hij vind het geweldig
        Wie een vriend zoekt zonder fouten,blijft zonder vrienden

        Annemoon
        en Magnum

        Comment


        • #5
          Yo ook.. soms kleine donsjes.. soms hele grote donsjes..
          ik vind ze overal hihihi

          Comment


          • #6
            hier hebben ze allebei ook ongeveer hetzelfde veertjesverlies en af en toe een rood veertje of een grijze veer..
            wat ook leuk is als ze het donsveertje midden op het kopje hebben staan en dat zelf niet doorhebben

            ik heb wel eens gelezen ergens dat als ze bv in de wintertijd te dicht bij de verwarming staan ook meer veerverlies hebben of kunnen krijgen vandaar dat er ook wordt afgeraden de vogel te dicht bij de verwarming te zetten...

            Comment


            • #7
              Ik heb net alex zitten te pesten om een donsje op zijn kop te laten vallen, en dat kriebelt dan en als hij dat niet doorheeft ziet dat er grappig uit
              Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

              Comment


              • #8
                hahaha leuk he kleine vogeltjes pesten

                Comment


                • #9
                  He

                  Klopt wat ik hier allemaal lees.. Meeco laat ook dagelijks donsjes vallen.. elke keer als hij zich zit te poetsen warrelt het één en ander naar beneden..
                  Als ie ergens van schrikt of eens ff flink schut dan sneeuwt t gewoon ...
                  Ook de op de bodem ligt een witte film aan stof/dons..

                  Elke dag zuigen is een must bij ons, ook de kast waar ie naast staat word dagelijks afgestoft...
                  Zo nu en dan gaat er een grote veer uit maar dat is maar weinig..ook heeft tie nooit kale plekken ..wel zo nu en dan van die witte 'stekels' op zijn bolletje..
                  Als ik hem dan kroel dan kijkt tie wat gevaarlijk.. ze zullen wel gevoelig zijn..oppassen dus anders heb ik een snavel afdruk in mijn vinger staan..
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    halloowww

                    volgens mij is yo in de rui???

                    ik heb normaal een zee van witte donsjes
                    maar vind sinds eergisteren ook grijze veertjes
                    soms hele kleintjes.. beetje bol en rond
                    en soms weer een wat langere..
                    de pin zit nog allemaal aan het veertje.
                    lijkt niet afgeknaagt ofzo..

                    ben als de dood dast yo zich kaal plukt.. denk dat dat een angst voor vele is?
                    ik controleer hem elke x op kale plekken maar zie niks..
                    de veren aan yo zijn linker kant beginnen nu ook weer wat mooier te groeien
                    ivm een pin die in hem prikte en daar zat ie dus aan al zijn veren..

                    Comment


                    • #11
                      ja grappig, hier is Alex ook sinds gisteravond aan het ruien, heb net een handje veren verzameld..... Pakt de stofzuiger erbij.....
                      Alex, het is net geen leeuw, maar wel bijna

                      Comment


                      • #12
                        is er ook wel een beetje het weer voor denk ik...

                        heb bij Luca gehad toen ze nog klein was dat ik ze heb laten knippen en na een tijdje had ze echt een kippenvleugeltje, alle slagpennen had ze eruit gewerkt op een of andere manier, gelukkig bleef het daarbij en is alles weer mooi aangegroeid en zitten ze hier beide mooi in de veren...
                        laat ze iig nooit meer knippen

                        ik vind regelmatig grijze veertjes en veren en als ik kijk hoe ze in de veren zitten verder ben ik niet bang voor het kaalplukken al wordt natuurlijk wel elke gevonden veer nauwkeurig bestudeerd maar nergens knaagsporen gelukkig

                        Comment


                        • #13
                          Hai,
                          Hoe vaak gaat een papagaai in de rui? En dan komen er dus alleen donsveertjes uit? Ik dacht nl. altijd dat er dan ook echte grote veren loskwamen, maar dat is dus niet de bedoeling als ik het goed begrijp? Bij onze Kobus staan de veren op zijn rug wat rommelig door elkaar en lijken ze een beetje te pieken. Net of er wat onder zit of dat er zgn. tegen de veren in is gestreken. Is dit een teken van rui?

                          Groetjes Mireille

                          Comment

                          Ads onder in topics

                          Collapse
                          Working...
                          X