Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dringende vraag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Dringende vraag

    Weet iemand of een pyrrhura zo kan uitzien door de rui?
    De kweker zei dat hij aan de rui is, maar nu ik hem heb begin ik toch te twijfelen.



    Hoop op een snel antwoord van iemand.En dat het een beetje te zien is op de foto.

    Groetjes miranda
    Bijgevoegde Bestanden

  • #2
    ik kan je niet helpen,
    maar als je twijfelt kan je mischien hem eens laten testen op ziekte's bij de vogelarts?
    ook zou je kunnen proberen eucalyptus in het water te doen waar je hem mee een douche geeft,
    heb veel gelezen dat dit de irritatie weghelpt.

    Hoop dat je hier een beetje aan hebt,
    en dat er andere zijn die je nog kunnen helpen.
    maar bij twijfel zou ik hem laten testen..
    Paco & Sjaakie

    The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

    Comment


    • #3
      Uhh nee, lijkt mij niet.
      Dat op zijn koppie weet ik niet, zit/ zat er nog een vogel bij in ?
      Het lijkt mij echt op geplukte kale plekken.
      Als het plukken is is het ook niet zo erg, kan zijn dat het bij jou overgaat.
      Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

      Ken je papegaai

      sigpic

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
        ik kan je niet helpen,
        maar als je twijfelt kan je mischien hem eens laten testen op ziekte's bij de vogelarts?
        ook zou je kunnen proberen eucalyptus in het water te doen waar je hem mee een douche geeft,
        heb veel gelezen dat dit de irritatie weghelpt.

        Hoop dat je hier een beetje aan hebt,
        en dat er andere zijn die je nog kunnen helpen.
        maar bij twijfel zou ik hem laten testen..
        Dank je, supersnel antwoord.
        Ja ik kan hem idd laten testen, maar ik heb hem pas 2 dagen, en ik was eigenlijk aan het denken dat als het niet overgaat om terug te gaan naar de kweker.

        En ik hoop dat er hier misschien wel iemand zou zijn die het herkende alszijnde rui of idd plukken van andere vogels dat ik nog wat geduld moet hebben en niet gelijk terug te gaan en te zeggen dat ik de kweker niet geloof dat ie in de rui is. Want ik heb er geen verstand van.

        grtz miranda

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
          Uhh nee, lijkt mij niet.
          Dat op zijn koppie weet ik niet, zit/ zat er nog een vogel bij in ?
          Het lijkt mij echt op geplukte kale plekken.
          Als het plukken is is het ook niet zo erg, kan zijn dat het bij jou overgaat.
          Hoi, ook al zo snel, dank je, toch wel fijn zo'n forum, toch?

          En hij zat idd bij een paar andere vogels, hij is nu een half jaar.

          En hij heeft idd kale plekken, maar over zijn heel kopje en borstje is het heel erg dunnig.
          Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen.
          Eigenlijk had ik hem niet mee moeten nemen, maar het was een koppeltje, en het popje is een pinapple, die wilde ik zo graag. Het popje ziet er goed uit, zit mooi in de veren.

          Hij is ook goed levendig en eet prima, dus misschien is het toch plukken geweest, ik hoop het. Was beter geweest als ze allebei goed uitzagen, maar bij de kweker viel het eigenlijk mee, maar toen ik thuis kwam en eens echt goed ging kijken

          Ze waren wel beide gesext, en heb er ook papieren van meegekregen, dus ik misschien maak ik me te veel zorgen, ben ook soms zo'n muts.

          grtz miranda

          Comment


          • #6
            Ik zou mij ook zorgen maken hoor.
            Het gebeurt wel dat een andere vogel het koppie plukt, heb ik hier ook met twee vogels die samen zitten,
            maar deze is wel erg kalig dus mss dat je ziet dat het popje het doet, anders was het mss een andere vogel daar.
            Zijn jouw andere vogels wel al getest ?
            Ik laat zowiezo altijd nieuwe vogels testen, erg prettig gevoel ;-)
            Ky Mani & Makena Sundae & Vlinder Pei & Ginger Casper & Levy Remy & Cyrah Tinka Jazz

            Ken je papegaai

            sigpic

            Comment


            • #7
              Heb je hem getest gekocht?
              paco had toen hij hier kwam ook wel 'dons' veertjes die er tussen uit staken, en hem niet zo mooi maakte.
              Maar als hij niet getest is, zou ik dit wel laten doen.
              Want als je vogeltje ziek zou zijn en hij sterft en je hebt geen bewijs kan je niet veel doen.

              Moesten het plekken van het bijten zijn, kan je die eucalyptus proberen.
              Zoiets als dit kan je daarvoor gebruiken en hem douche.http://www.lorreco.nl/catalog/104135...ger-p-398.html

              maar denk dat je hem beter eerst kunt laten testen, ik weet niet of het je enigste vogel is,
              maar die ziekte's kunnen andere besmetten en chlamedia kan volgens mij jou ook besmetten.
              Dus even naar de vogelarts voor testen af te nemen lijkt mij aangeraden.
              Paco & Sjaakie

              The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Antonia 1968 Bekijk Berichten
                Ik zou mij ook zorgen maken hoor.
                Het gebeurt wel dat een andere vogel het koppie plukt, heb ik hier ook met twee vogels die samen zitten,
                maar deze is wel erg kalig dus mss dat je ziet dat het popje het doet, anders was het mss een andere vogel daar.
                Zijn jouw andere vogels wel al getest ?
                Ik laat zowiezo altijd nieuwe vogels testen, erg prettig gevoel ;-)
                Hoi,

                Ik denk niet dat het popje die ik heb, het gedaan heeft, want ze zaten niet bij elkaar.
                En mijn andere vogels zijn niet getest. Ik wil dat wel gaan doen, want het zou zonde zijn als er 1 ziek zou zijn, de rest dan aangestoken wordt.

                Dus na de bouwvak wil ik ze allemaal gaan laten testen. Ben laatst met 1 dwergje hier in belgie bij een va geweest, en ik kan ze daar allemaal laten testen.

                groetjes miranda

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
                  Heb je hem getest gekocht?
                  paco had toen hij hier kwam ook wel 'dons' veertjes die er tussen uit staken, en hem niet zo mooi maakte.
                  Maar als hij niet getest is, zou ik dit wel laten doen.
                  Want als je vogeltje ziek zou zijn en hij sterft en je hebt geen bewijs kan je niet veel doen.

                  Moesten het plekken van het bijten zijn, kan je die eucalyptus proberen.
                  Zoiets als dit kan je daarvoor gebruiken en hem douche.http://www.lorreco.nl/catalog/104135...ger-p-398.html

                  maar denk dat je hem beter eerst kunt laten testen, ik weet niet of het je enigste vogel is,
                  maar die ziekte's kunnen andere besmetten en chlamedia kan volgens mij jou ook besmetten.
                  Dus even naar de vogelarts voor testen af te nemen lijkt mij aangeraden.
                  Hoi,

                  Zie antwoord hier beneden over testen , gaat gebeuren

                  En die eucalyptus, kun je daar mee douchen? Ik zie erbij staan dat het een middel is voor kooien enz mee schoon te maken.

                  grtz m

                  hahaha niet goed gelezen, staat er wel bij, sorry

                  Comment


                  • #10
                    ja hoor, iets lager staat dat je ermee kunt douche.
                    Gebruiksaanwijzing:
                    * Voor het besproeien van vogels halve dop op sprayflacon.

                    ik weet niet of je gewoon druppeltjes eucalypthus
                    in het water kunt doen,
                    zal het eventjes opzoeken want daar geraak je toch sneller aan dan aan zo'n fles
                    Paco & Sjaakie

                    The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
                      ja hoor, iets lager staat dat je ermee kunt douche.
                      Gebruiksaanwijzing:
                      * Voor het besproeien van vogels halve dop op sprayflacon.

                      ik weet niet of je gewoon druppeltjes eucalypthus
                      in het water kunt doen,
                      zal het eventjes opzoeken want daar geraak je toch sneller aan dan aan zo'n fles
                      thnx

                      grtz miranda

                      Comment


                      • #12
                        Het zou niet giftig zijn en sommige gebruiken idd de olie op de vogels,
                        maar ik vind nergens de verhoudingen.
                        en zoiso opgelost in het water waarmee je vogel dan een douche geeft
                        Paco & Sjaakie

                        The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door mariekex Bekijk Berichten
                          Het zou niet giftig zijn en sommige gebruiken idd de olie op de vogels,
                          maar ik vind nergens de verhoudingen.
                          en zoiso opgelost in het water waarmee je vogel dan een douche geeft
                          oke dank je,

                          Ga morgen eens ff op zoek erna, en misschien ook wat vitaminedruppels halen voor in het water.

                          grtz miranda

                          Comment


                          • #14
                            aloe vera is ook goed voor de vogels te besproeien verzacht de huid en helpt de harde nieuwe veren ook soepel te houden, goed tegen jeuk
                            Diana DJ sigpic

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Diana DJ Bekijk Berichten
                              aloe vera is ook goed voor de vogels te besproeien verzacht de huid en helpt de harde nieuwe veren ook soepel te houden, goed tegen jeuk
                              Die aloe vera, waar is die te krijgen, want ik weet wel dt dat in veel producten zit, maar is dat ook puur te verkrijgen? Of bedoel je dat niet.

                              grtz m

                              Comment

                              Ads onder in topics

                              Collapse
                              Working...
                              X