Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2 vechtende blauwgele ara´s HELP

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • 2 vechtende blauwgele ara´s HELP

    Hallo, ik heb een dringende vraag.
    ik heb op mijn werk 2 ara´s zitten mijn baas heeft altijd beweert dat het een koppel is maar dat is het gewoon absoluut niet, het mannetje valt constant het vrouwtje aan zij probeerd zich te verdedigen maar kan niks tegen hem.
    het vrouwtje is al kaal sinds de zomer op haar borst...

    nu na een aantal maal melding te hebben gemaakt bij mijn baas wil hij ze eindelijk uit elkaar halen maar hij wil het vrouwtje heel erg mensgericht naar een natuur reservaat doen en het mannetje minder mensegericht maar praat veel houden.

    aan de ene kant vind ik het goed dat het vrouwtje eindelijk weg gaat bij het mannetje maar ik ben bang dat het nooit goedkomt als ze naar een natuurreservaat gaat,

    nu heb ik al aan n ouders voorgesteld haar te nemen maar me ouders willen t liever niet omdat we al 1 grijze hebben en valk en een aga,

    ik heb een buiten volliere van 2m breed, 1m diep en 1.80 hoog zou het mogelijk zijn hier een (verwarmt)nachthok in te maken en haar hier in te zetten zeker nu het zo koud word,
    misschien tegen de zomer aan als het weer boven de 10 graden word maar nu nog niet denk ik...

    en is er eventueel nog een andere oplossing voor die 2??
    Mijn Kiki En Kuufke

    R.I.P. boefje 03-02-12
    R.I.P. Shiggy 25-06-13

  • #2
    Hallo,

    Een herkenbaar verhaal,alleen weet ik niet of het zo erg is als we lezen of juist minder erg maar vinden de verzorgers het erg.

    Ik heb hier een koppel Geel Vleugels waar van de man af en toe de pop ook wel eens op haar donder geeft en heel af en toe grijpen wij ook in door de man even af te leiden.
    Wie er nu altijd begint met dat kibbelen weet ik niet maar soms verdenk ik de pop er ook wel eens van dat ze begint en 2 min later zitten ze weer op stok en verzorgen elkaars veren.

    Maar nu de reden van waarom de vogel dit doet,ik denk dat een stukje jaloezie is,stukje macho gedrag.

    Het komt hier nu vaker voor nu ze wat ouder worden dus denk dat het mischien ook wel te maken heeft met broeds worden.



    De beste oplossing ? ik weet het niet,de 2 vogels zitten nu samen en zal toch niet hele dag ruzie zijn. Dus uit elkaar trekken is ook al wat.
    ik weet niet alles maar doe mijn best

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door dijkkamp Bekijk Berichten
      Hallo,

      Een herkenbaar verhaal,alleen weet ik niet of het zo erg is als we lezen of juist minder erg maar vinden de verzorgers het erg.

      Ik heb hier een koppel Geel Vleugels waar van de man af en toe de pop ook wel eens op haar donder geeft en heel af en toe grijpen wij ook in door de man even af te leiden.
      Wie er nu altijd begint met dat kibbelen weet ik niet maar soms verdenk ik de pop er ook wel eens van dat ze begint en 2 min later zitten ze weer op stok en verzorgen elkaars veren.

      Maar nu de reden van waarom de vogel dit doet,ik denk dat een stukje jaloezie is,stukje macho gedrag.

      Het komt hier nu vaker voor nu ze wat ouder worden dus denk dat het mischien ook wel te maken heeft met broeds worden.



      De beste oplossing ? ik weet het niet,de 2 vogels zitten nu samen en zal toch niet hele dag ruzie zijn. Dus uit elkaar trekken is ook al wat.

      Dat zou best wel kunnen ze zijn nu ongeveer 5 jaar oud.... en het inderdaad jaloezie van het mannetje want het popje komt altijd naar mij toe en die kan ik koppiekrauwen,

      maar met het mannetje doe ik altijd spelletjes en kiekeboe spelen,
      en het mannetje valt hem heel erg vaak aan...

      Bedankt voor je reactie
      Mijn Kiki En Kuufke

      R.I.P. boefje 03-02-12
      R.I.P. Shiggy 25-06-13

      Comment

      Ads onder in topics

      Collapse
      Working...
      X