Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo wij willen ons graag voorstellen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Hallo wij willen ons graag voorstellen.

    2012-01-12 00.00.01.jpg

    Hey hallo, wij willen ons graag ff voorstellen.

    Misschien heeft iemand ons al gezien bij gezocht, maar wij (mijn vriendinMarlies en ik Jack) hebben ons vriendje gevonden.

    We wilden al een tijd een papegaai en zijn aan het uitzoeken geweest welke soort het beste bij ons en onze leefomgeving past, we kwamen uit op een rose kaketoe. Dit met name om hun karakter.

    Zelf ben ik ook met vogels opgegroeid met name lorries van de blauwe bergen en molukken lorries aangezien mijn pa groot vogelliefhebber is.
    IMG_3678.jpg


    Nu zijn we op zoek gegaan en zag elke keer wel wat staan ook op marktplaats maar niets stond mij aan totdat je eigenlijk het ff op een laag pitje hebt gezet en toch op internet tegen beter weten in gaat kijken.

    Daar zagen we onze Pablo.

    2012-01-12 00.00.01.jpg

    We wilden graag een vogel die het op kon nemen tegen onze katten Puma en Falicia, en nu stond er een advertentie op marktplaats waar de vogel zeer mooi opstond en er goed uitzag. Ook was de vogel 9 maand oud en dit sprak ons zeer aan, alleen we hadden onze bedenkingen.

    Waarom doet iemand een jonge vogel weg hij is net 9 maand, dit antwoord wilde ik graag weten dus heb er achter aan gebeld met als gevolg dat we de zelfde avond zijn gaan kijken.
    De beste man vertelde ons dat het niet zo zijn ding was maar alles blijkt anders, hij was gek met de vogel en kon er van alles mee hij kon dansen, kusjes, enz. en was absoluut niet eenkennig en ging direct bij mij zitten.

    Alleen bij Marlies was het net iets anders hij beet haar en wilde niet tot op een gegeven moment dat hij zich over gaf en toen ging hij bij haar zitten en alles was goed. Maar het gevolg was ook dat we er achter kwamen waarom hij weg moest, de vrouw van de verkoper was geopereerd aan de lympheklieren en dit houdt in dat wondjes zeer slecht genezen en zij probeerde de vogel op afstand te houden maar de vogel dacht aandacht dus vloog alleen al toen wij er zaten haar 3 of 4 keer aan.

    Maar ja wij waren al direct verliefd op het karakter van het beestje en namen hem die zelfde avond mee heb al zijn speeltjes meegenomen en zijn kooi maar die staat nog in de schuur aangezien we al een kooi hadden gekocht en deze veel groter was dan de gene die hij had.
    2012-01-20 00.04.19.jpg


    Thuis gekomen vonden de katten het niets, we wisten dat 1 kat van ons er niet naar omkeek omdat deze al eerder heeft geleefd met een Aga en een grijze roodstaart. De andere dacht dat gaan we uitproberen maar verliest het elke keer dan hangt er weer een snavel in zijn neus of pootje en kijkt er nu ook al niet meer naar om.

    We hebben hem nu 3 weken en is een grote prater we reageren ook alleen als hij praat en dit is erg leuk je zegt hem honderden woordjes en probeerd van alles hij zegt zelf wanneer hij een kusje wil en nadat ik 1 keer heb gezegd aan de telefoon " dag schat" zegt hij dat nu ook als Marlies voorbij loopt.

    Hij is erg leergierig en wil erg graag bij je zijn hij kan nu al pootje geven en leert nu zwaaien, maar het leukste is dat hij erg graag bij je wil zijn en dan ook zeer graag kopjes geeft.

    En is nu aardig voor iedereen man of vrouw maakt niet uit gaat graag bij iedereen zitten.

    2012-01-24 21.06.34.jpg

    Tot slot vind vind Pablo doppinda's erg lekker en krijgt deze af en toe. Hij krijgt papegaaienvoer gemengt met eivoer grit parkietenzaad en af en toe een slablaadje voor de rest moet hij nog wennen aan groenten en fruit want wat een boer niet kent.....

    Dit was ons verhaal en tot ziens hopelijk...
    Pablo....Kom...kom..

  • #2
    Welkom, Marlies en Jack,
    ik had je verhaal over op zoek naar een rose kaketoe ook gelezen. Wat fijn dat het Pablo aan je verwachtingen voldoet en dat hij een nieuw huisje heeft waar hij meer kansen heeft.

    Ik las dat hij een dop pinda krijgt, hier heb ik hele nare ervaring mee, er kan een schimmel in de dop zitten waar een vogel ernstig ziek van kan worden met de dood tot gevolg, dus dat moet je echt niet geven.
    Hij mag wel ongezouten gebrande pinda's hebben. Weet wel het zijn geen noten zoals een walnoot ofzo.

    Ben blij voor jullie dat hij zo sociaal is met de katten. leuke foto met de kat.

    Heel veel geluk met jullie Pablo.

    groetjes Ria

    Comment


    • #3
      doppinda...

      Bedankt voor de reactie hier heb ik eigenlijk nooit zo bij stil gestaan hij heeft ze mee gekregen deze kreeg hij al, maar goede tip...

      Het belangrijkste is dat hij natuurlijk zo gezond blijft als hij nu is, dus ga morgen ff naar de supermarkt en gooi de doppinda's weg.

      Ook zijn die pinda's ook goed als "truukjes" voer, pinda's zijn snel weg bij hem alleen dat geklooi met die dop word hij direct afgeleid dus krijgt over het algemeen een zonnebloempitje als beloning en het scheelt natuurlijk met rommel maken want daar is meneer erg goed in.

      Weet wat schimmels kunnen doen gelukkig nog nooit meegemaakt, ook niet bij mijn pa maar die heeft zijn lorries al eens van een tentoonstelling afgehaald terwijl die nog bezig was omdat ze de nectar bijvulden en de bakjes niet schoonmaakten met heet water.
      Pablo....Kom...kom..

      Comment


      • #4
        Nieuw voer voor Pablo

        Afgelopen weekend zijn mijn vriendin en ik bij Lorre & Co geweest nadat ik een dringende tip had gekregen van één van de leden hier.

        We zijn daar geweest om ons een goed te laten informeren wat het beste was voor onze Pablo, we willen natuurlijk het beste voor hem.
        Daar hebben wij ons laten adviseren over het voeren van de vogel aangezien ik reacties kreeg over zijn voer wat we mee hadden gekregen van de vorige eigenaar, en dit afgelopen 3 weken hadden gevoerd.

        Moet zeggen we hebben een hele goede tekst en uitleg gehad over het voeren en zijn dan nu over gegaan van zaad naar Zupreem fruitblend flavor pelletvoer. Dit met name alleen maar omdat hij alleen maar de lekkere dingen uit het zaad pikte en de rest liet liggen.

        Toen ze uitlegde dat hij op deze manier veel voedingsstoffen te kort kwam en dat hij uit pelletvoer niet veel te kiezen had alleen de kleur waren we snel over. (Het is ook makkelijker ook nog minder gesmeer in huis met zaadjes en een betere ontlasting ookal was dit een bijzaak voor mij wist al hoe vogels zijn)


        Ze legde goed uit hoe we over moesten gaan en hoe de reactie van de vogel was en het klopte precies.
        Zondagmorgen hebben we hem direct pelletvoer gegeven en dit at hij niet dit hadden ze ons ook verteld, dus s'avonds 1 schepje
        "oud zaad" gegeven zodat hij wel wat te eten kreeg maar honger hield, maandag precies het zelfde en vandaag en vanmiddag toen ik thuis kwam was zijn bakje half leeg gegeten en hij loopt er nu elke keer heen om te eten en doet niet moeilijk meer nu alleen nog afwachten of hij het blijft eten maar denk het wel.

        Misschien heeft het ook wel iets geholpen dat hij zo snel is gaan eten, we hebben een speelgoedje gekocht waarbij hij een aantal schijven moet proberen te verdraaiien om bij het voer te komen dit speeltje had mijn vriendin dit speeltje goed gevuld met zonnebloempitjes en hij weet nog niet hoe hij ze er uit moet halen dus was hier erg druk mee toen ze weg ging van huis.
        Toen ik thuis kwam zat het speeltje nog vol met zonnebloempitjes en het bakje leeg. En volgens Marlies was hij goed sagarijnig toen hij met dat speelgoedje bezig was, hij zal dus wel goed honger hebben gehad en over stag zijn gegaan en natuurlijk helemaal nu hij zijn overheerlijke zonnebloempitjes zag liggen en er niet bij kon.

        Nu mag hij alleen af en toe nog een zonnebloempitje als hij zijn best doet met truukjes oefenen en doet hier dan ook nog eens beter zijn best voor. Nog beter dan die doppinda's die is hij volgens mij al weer vergeten
        Pablo....Kom...kom..

        Comment


        • #5
          Leuk verhaal!
          Het is leuk zo'n tekst te lezen!
          Parrots; It's Not A Hobby, But A Way Of Handle

          Comment

          Ads onder in topics

          Collapse
          Working...
          X