PDA

Bekijk Volledige Versie : Fischeri en kwartels?

notedop
28-10-11, 21:37
Hey luitjes,

Mijn vriendin wil graag kwartels. Nu heb ik al 2 fischeri in een redelijk grote kooi (60*60*160). Denken jullie dat ik de kwartels in de kooi erbij kan doen? Ik ben zelf eerlijk gezegt bang dat de kwartels het onderspit zullen delven.

mvg Raoul

Lejah
28-10-11, 22:13
Daar ben ik ook bang voor.
Dwerpapegaaitjes zijn enorm fel en niet erg geschikt voor combinaties met andere soorten.

dijkkamp
29-10-11, 14:09
Hallo Raoul,

Mooie maten voor een kooi met 2 vogels erin,maar minder geschikt om er nog vogels bij te zetten.

Een koppel kwartels op de grond is een mooi gezicht(vooral als de jongen hebben) en indien er de beschikking is over genoeg ruimte en schuilgelegenheden kan dit ook bij krom snavels.

Als ik er even van uit ga dat het vloeroppervlak van jou kooi dus 60x60 is dan is dit voor de kwartels op zich al veel te klein,dit zou naar mijn mening toch wel minimaal 1,50x 1,50 moeten zijn en dan diverse schuilplekken.
Houd er ook rekening mee dat kwartels ondanks dat men ze grondvogels noemt ook wel eens op de wieken gaan en dan dus ook wel hoogte nodig hebben.(gebeurt vaak als schrikreactie maar toch)

Lejah
29-10-11, 15:20
Een koppel kwartels op de grond is een mooi gezicht(vooral als de jongen hebben) en indien er de beschikking is over genoeg ruimte en schuilgelegenheden kan dit ook bij krom snavels.

Ik ben het met dit stukje niet helemaal eens, ik denk dat je niet alle kromsnavels over 1 kam kan scheren.
Kwartels bij grasparkieten, valkparkieten ed vind ik heel wat anders dan bij dwergpapegaaitjes, want die zijn zoveel feller en schuwen er niet voor in de aanval te gaan om HUN kooi te beschermen.

notedop
01-11-11, 19:30
Dank allen voor de reacties, mijn vermoeden is hierbij bevestigt; kwartels en dwergpapegaaitjes gaan niet samen.