Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Een Ei hoort erbij

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Een Ei hoort erbij

    Ha allemaal,

    Ik had vandaag een verassing in de kooi van Skippy....een ei! dat is mooi dacht ik.
    Was natuurlijk kapot gevallen...of tijdens het rouzen in de kooi kapot gegaan.
    Dit verklaard nu zijn/haar gedrag en nu weten we zeker dat Skippy een dame is. En skippy is een hele pittige tante. Maar Skippy houdt wel van vrouwen, heeft mij als partner gekozen. Kan het ook zijn dat daar haar paar gedrag vandaan komt? Is ze dan vruchtbaar deze periode? Soms is ze ook heel erg aanhankelijk en de andere dag is het een velle tante.
    Zoals zo veel dames.


    Vaak als ze op stok zit in de kamer en ziet mij en zelfs als ze me hoord dan gaat ze naar hangen en vouwt haar staartveren om...en maakt een vragend en piepend geluid.
    Wat ze ook doet is de kranten inder in haar kooi in stukken scheuren, dit zou nest gedrag kunnen zijn denk ik.

    Vond het wel leuk om te delen, dat Skippy eigenlijk Skipientje is

    doei
    groetjes van Skippy en Lorre

    Marjon

  • #2
    Tweede ei voor Skippy

    Hallo,

    Drie keer raden wat er vandaag ( vanavond) is gebeurd..Skippy heeft weer een ei gelegd.
    Ik had de kooi al afgedekt en ze rommelde nog wat in haar kooi. Ineens hoor ik een soort gekerm en we zijn alletwee meteen gaan kijken. En dan zie je ineens een ei verschijnen., dat is een raar gezicht. Ze was al zo druk vanavond toen ze op stok zat en ze was vanmorgen echt superlief. Ik ben benieuwd wat ze nu met het ei gaat doen, ze probeert het onder zicht te rollen, dus dan denk ik meteen aan broeden. Het eerste ei is ook kapot gegaan. Maar wat moet ik doen, moet ik het weghalen en wanneer haal je dat dan weg en wanneer stopt ze met leggen?
    En kan het kwaad?
    groetjes van Skippy en Lorre

    Marjon

    Comment


    • #3
      Je kunt het ei (eieren) het beste laten liggen, als je dit niet doet kan ze blijven leggen.
      Ze merkt vanzelf wel dat het ei niet zal uitkomen en verliest dan haar interesse. Dan kun je het eizonder problemen weg halen...
      Chester en Samba
      Yoda en Navy

      Comment


      • #4
        Dank je wel voor je reactie Araservera

        Toen ik vanmorgen in de kooi keek, zag ik dat ei kapot was. Ik laat het wel liggen en dan maar kijken wat ze ermee doet. Ze verdedigd het ei wel, gaat er bovenhangen met haar vleugels.

        We zien wel, maar nu weet ik in ieder geval dat ik het moet laten liggen.
        groetjes van Skippy en Lorre

        Marjon

        Comment


        • #5
          hoe lang leggen Ara's eieren

          Hallo Ara vrienden,

          Ik heb een vraag, mijn Ara Skippy is het hele jaar door eigenlijk eieren aan het leggen, Ze ziet mij als partner en reageert daar iedere keer weer op mijn een ei.
          Nu denk ik dat het toch een keer moet gaan stoppen. Hoelang duurt het leg seizoen? We zitten nu al in het najaar en de dagen worden korter.
          En als ze het hele jaar door eieren legt dan vergt dat veel van haar. Wat kan ik dan doen om dit e veranderen?

          groeten Marjon
          groetjes van Skippy en Lorre

          Marjon

          Comment


          • #6
            Hallo Marjon,

            Ja wat is beste om hier aan te veranderen.( leuke vraag om aan Hedwig te stellen op 26ste)

            Dat zij jou als partner heeft uit gekozen en daarom eieren legt zou voor mij dan inhouden dat ik me even naar achtergond zou verplaatsen en de verzorging tijdelijk overlaten aan een ander.
            ik weet niet alles maar doe mijn best

            Comment


            • #7
              Dank Je Henk.

              Ja dat is een leuke vraag voor de 26e maar ik heb liever eerder antwoord haha.

              Nee zonder gekheid, ja daar zeg je me wat, dan moet ik mijn Ara links laten liggen ( min of meer) en dat vind ik nou zo moeilijk.
              Ik ben gek met haar...ze is nog lesbisch ook zeg haha. Nee ik weet eigenlijk wel wat ik wel en niet moet doen..maar ja.
              Maar de verzorging van Skippy aan mijn partner overlaten...dat is niet realiseerbaar. En dan wordt ik depressief hoor.

              Maar ik zal wel opletten dat ik niet meer zo met haar bezig ben, tenminste op een andere manier dan.


              dank ! en groeten
              groetjes van Skippy en Lorre

              Marjon

              Comment


              • #8
                Hallo Marjon,

                Met de verzorging overlaten aan partner bedoelde ik dus tijdelijk zeg voor een maand of zo.
                Heeft hier prima gewerkt toen met gizmo,die trok erg naar mij toe en Rijn kon bijna niets met hem.
                Nu is het nog steeds zo dat ik wel maatje ben van maar Rijn kan er net zoveel mee als ik.
                ik weet niet alles maar doe mijn best

                Comment

                Ads onder in topics

                Collapse
                Working...
                X