Ads boven in topics

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je kietje douchen hoe doen jullie dat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Show
Clear All
new posts

  • Je kietje douchen hoe doen jullie dat???

    hooi
    ik heb mijn parkiet nu bijna 2 maanden.
    En ik heb gehoord dat je met je parkiet kan douchen
    En nu wil ik dus weten of juliie dat ook doen en dan hoe en hoevaak
    Ik wil het zelf ook een keer proberen omdat het me leuk lijkt
    maar ik weet niet hoe tam je parkiet daarvoor moet zijn
    misschien dat jullie dat weten.

    Groetjes Maya en Kiwi

  • #2
    Het lijkt me handig als die op je vinger/hand blijft zitten.
    Je kan het ook eerst in de kooi proberen met een plantenspuit met lauw water
    om te kijken of tie het wel leuk vind.
    Ik persoonlijk vind een plantenspuit wel genoeg voor een parkiet.
    Of probeer eens in de wasbak met zacht stromend lauw water

    Comment


    • #3
      Hoiii,

      Ik denk dat je een grasparkietje beter gewoon met de plantenspuit kan douchen, ik denk niet dat die harde stralen 'm heel vrolijk maken, maar wie weet
      Eerst met de plantenspuit proberen, dan weet je idd ofdat ie het leuk vind of niet.

      Succes!
      http://www.flickr.com/photos/robinschaft/sets/

      Comment


      • #4
        Mijn 2 parkieten waren pas ook enorm smerig. Heb toen een afwasbak (schoon) gevuld met lauw water en hier 2 druppels body lotion (geschikt voor kids enzo) aan toegevoegd, echt héééééééél erg weinig. De vogels een badje gegeven door met de hand wat water over de veren te gooien. De vogels vinden dit niet altijd leuk, maar soms is het even nodig, als hij bijvoorbeeld poep op zijn veren heeft gehad of er in heeft zitten roeren. Het kan gebeuren dat de vogel direct wegvliegt nog voordat hij het water heeft aangeraakt.

        Echt wassen is niet mogelijk. Als ze nat zijn geworden gaan ze zich zelf wassen nadien. Ik heb hiervoor een radiator (CV) in de keuken. Deze laat ik op temperatuur komen (draai alle overige radiators dicht). Ik leg handdoeken op de radiator en zet ze hier op, zodat ze het niet koud krijgen (ze mogen niet te veel afkoelen!). Als ze nat zijn geworden kunnen ze niet zo best meer vliegen. Tijdens dit moment blijf ik continu bij ze en houd alles goed in de gaten. Na enige tijd gaan ze zichzelf wassen en de veren weer invetten met de snavel. Na een tijdje fladderen ze (met 3x hun lichaamsgewicht) weer vrolijk rond (meestal naar de kooi, wassen en een snack verorberen die daar voor ze klaarligt).

        Heb zelf 't idee dat ze het prima vinden, maar ik weet het natuurlijk ook niet allemaal. Ik probeer het wassen wel tot een minimum te beperken. Mijn groene parkiet tuxie heeft 2x een wasbeurt gehad, Pluisje 1x.

        Als je vogels niet smerig zijn, moet je ze zeker niet wassen denk ik. Hebben ze een hele vieze staart, dan moet je vaker de bodem van de kooi verschonen, of betere bodembedekking kiezen, ik gebruik zelf beukensnippers van de Welkoop.

        Comment


        • #5
          Hi ik ben 12 en mijn barney gaat zelf douchen als hij rond mag vliegen en ik de kraan aanzet hij geniet daar heel erg van. Gr. Marlo

          Comment


          • #6
            Ik douche wel met mijn grasje. Dat vind hij echt geweldig! In de douche klinkt zijn gepraat harder. Hij gaat niet echt onder de harde stralen, maar ik wapper meer de spetters naar hem toe. Hij speelt meer met het water. Hij gaat ongeveer 2/3 x per week mee. Hij kent het woord douche en als ik dat zegt, bepaalt hij zelf of hij mee komt of niet. En als hij niet mee gaat, douche ik wel lekker alleen met mijn grijsje
            Chipie Dorus Koekie Marley

            Comment

            Ads onder in topics

            Collapse
            Working...
            X